|
|
ƒ≈–∆ј¬Ќ»… ќћ≤“≈“ ” –јѓЌ» « Ќј√Ћяƒ” «ј ќ’ќ–ќЌќё ѕ–ј÷≤
Ќ ј ј «
ѕро затвердженн¤ “ипового положенн¤ про службу охорони прац≥
¬≥дпов≥дно до «акону ”крањни "ѕро охорону прац≥" Ќ ј ј « ” ё:
1. «атвердити “ипове положенн¤ про службу охорони прац≥ (дал≥ - “ипове положенн¤), що додаЇтьс¤. 2. ”правл≥нню нормативно-правового та юридичного забезпеченн¤ ( уб≥Ївич ћ.¬.): подати цей наказ на державну реЇстрац≥ю до ћ≥н≥стерства юстиц≥њ ”крањни; внести в≥дпов≥дн≥ зм≥ни до ƒержавного реЇстру нормативноЦправових акт≥в з питань охорони прац≥; розм≥стити цей наказ на вебЦсайт≥ ƒержнагл¤дохоронпрац≥ ”крањни; сп≥льно з √оловним навчально-методичним центром ƒержнагл¤дохронпрац≥ (Ѕаженов ќ. .), загальним в≥дд≥лом (ƒЇньг≥н ј.ѕ.) у тижневий терм≥н п≥сл¤ реЇстрац≥њ у ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни розробити та забезпечити реал≥зац≥ю заход≥в щодо впровадженн¤ “ипового положенн¤. 3. «агальному в≥дд≥лу (ƒЇньг≥н ј.ѕ.) у тижневий терм≥н п≥сл¤ реЇстрац≥њ у ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни довести цей наказ до в≥дома територ≥альних управл≥нь, експертно-техн≥чних центр≥в та Ќац≥онального науково-досл≥дного ≥нституту охорони прац≥. 4. –едакц≥њ журналу "ќхорона прац≥" (яковенко ћ.√.) опубл≥кувати цей наказ у черговому номер≥ журналу. 5. ¬изнати таким, що втратив чинн≥сть наказ ƒержнагл¤дохоронпрац≥ в≥д 03.08.93 є 73 "ѕро “ипове положенн¤ про службу охорони прац≥", зареЇстрований у ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни 30.09.93 за є 140. 6. онтроль за виконанн¤м наказу покласти на заступника √олови ом≥тету —емка ќ.ѕ.
“»ѕќ¬≈ ѕќЋќ∆≈ЌЌя
Ќѕјќѕ 0.00-4.21.-04
1. «агальн≥ положенн¤
1.1. «г≥дно з «аконом ”крањни "ѕро охорону прац≥" служба охорони прац≥ створюЇтьс¤ роботодавцем дл¤ орган≥зац≥њ виконанн¤ правових, орган≥зац≥йно-техн≥чних, сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чних, соц≥ально-економ≥чних ≥ л≥кувальноЦпроф≥лактичних заход≥в, спр¤мованих на запоб≥ганн¤ нещасним випадкам, профес≥йним захворюванн¤м ≥ авар≥¤м у процес≥ прац≥. 1.2. Ќа основ≥ “ипового положенн¤ про службу охорони прац≥ (дал≥ - “ипове положенн¤) з урахуванн¤м специф≥ки виробництва та вид≥в д≥¤льност≥, чисельност≥ прац≥вник≥в, умов прац≥ та ≥нших фактор≥в, роботодавець розробл¤Ї ≥ затверджуЇ ѕоложенн¤ про службу охорони прац≥ в≥дпов≥дного п≥дприЇмства, визначаЇ структуру служби охорони прац≥, њњ чисельн≥сть, основн≥ завданн¤, функц≥њ та права њњ прац≥вник≥в, в≥дпов≥дно до законодавства. ћ≥н≥стерства та ≥нш≥ центральн≥ органи виконавчоњ влади в положенн≥ про структурний п≥дрозд≥л з охорони прац≥ враховують вимоги цього “ипового положенн¤. ѕор¤док створенн¤ та орган≥зац≥њ роботи структурних п≥дрозд≥л≥в з охорони прац≥ м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади визначаЇтьс¤ в≥дпов≥дно до статт≥ 34 «акону ”крањни "ѕро охорону прац≥". ќб'Їднанн¤ п≥дприЇмств у раз≥ виконанн¤ ними делегованих функц≥й в галуз≥ охорони прац≥ розробл¤ють ≥ затверджують ѕоложенн¤ про службу охорони прац≥ в≥дпов≥дно до статт≥ 36 «акону ”крањни "ѕро охорону прац≥" та цього “ипового положенн¤. 1.3. —лужба охорони прац≥ п≥дпор¤дковуЇтьс¤ безпосередньо роботодавцю. 1.4. —лужба охорони прац≥ створюЇтьс¤ на п≥дприЇмствах з к≥льк≥стю працюючих 50 ≥ б≥льше ос≥б. Ќа п≥дприЇмств≥ з к≥льк≥стю працюючих менше 50 ос≥б функц≥њ служби охорони прац≥ можуть виконувати в пор¤дку сум≥сництва (сум≥щенн¤) особи, ¤к≥ мають в≥дпов≥дну п≥дготовку. Ќа п≥дприЇмств≥ з к≥льк≥стю працюючих менше 20 ос≥б дл¤ виконанн¤ функц≥й служби охорони прац≥ можуть залучатис¤ сторонн≥ спец≥ал≥сти на догов≥рних засадах, ¤к≥ мають виробничий стаж роботи не менше трьох рок≥в ≥ пройшли навчанн¤ з охорони прац≥. 1.5. ер≥вники та спец≥ал≥сти служби охорони прац≥ за своњми посадами та зароб≥тною платою прир≥внюютьс¤ до кер≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в основних виробничо-техн≥чних служб. ѕовинн≥ в≥дпов≥дати квал≥ф≥кац≥йним вимогам, зазначеним у ƒов≥днику квал≥ф≥кац≥йних характеристик профес≥й прац≥вник≥в (¬ипуск 1), профес≥њ прац≥вник≥в, ¤к≥ Ї загальними дл¤ вс≥х вид≥в економ≥чноњ д≥¤льност≥ затвердженого наказом ћ≥н≥стерства прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики в≥д 16 лютого 1998 року є 24 (≥з зм≥нами). 1.7. Ќавчанн¤ та перев≥рка знань з питань охорони прац≥ прац≥вник≥в служби охорони прац≥ проводитьс¤ в установленому законодавством пор¤дку п≥д час прийн¤тт¤ на роботу та пер≥одично один раз на три роки. 1.8. ѕрац≥вники служби охорони прац≥ п≥дприЇмства в своњй д≥¤льност≥ керуютьс¤ законодавством ”крањни, нормативно-правовими актами з охорони прац≥, колективним договором та актами з охорони прац≥, що д≥ють в межах п≥дприЇмства. 1.9. Ћ≥кв≥дац≥¤ служби охорони прац≥ допускаЇтьс¤ т≥льки в раз≥ л≥кв≥дац≥њ п≥дприЇмства чи припиненн¤ використанн¤ найманоњ прац≥ ф≥зичною особою.
2. ќсновн≥ завданн¤ служби охорони прац≥
2.1. ¬ раз≥ в≥дсутност≥ впровадженоњ системи ¤кост≥ в≥дпов≥дно до ISO 9001, опрацюванн¤ ефективноњ системи управл≥нн¤ охороною прац≥ на п≥дприЇмств≥ та спри¤нн¤ удосконаленню д≥¤льност≥ у цьому напр¤мку кожного структурного п≥дрозд≥лу ≥ кожного прац≥вника. «абезпеченн¤ фаховоњ п≥дтримки р≥шень роботодавц¤ з цих питань. 2.2. ќрган≥зац≥¤ проведенн¤ проф≥лактичних заход≥в, спр¤мованих на усуненн¤ шк≥дливих ≥ небезпечних виробничих фактор≥в, запоб≥ганн¤ нещасним випадкам на виробництв≥, профес≥йним захворюванн¤м та ≥ншим випадкам загрози життю або здоров'ю прац≥вник≥в. 2.3. ¬ивченн¤ та спри¤нн¤ впровадженню у виробництво дос¤гнень науки ≥ техн≥ки, прогресивних ≥ безпечних технолог≥й, сучасних засоб≥в колективного та ≥ндив≥дуального захисту прац≥вник≥в. 2.4. онтроль за дотриманн¤м прац≥вниками вимог закон≥в та ≥нших нормативно-правових акт≥в з охорони прац≥, положень (у раз≥ на¤вност≥) галузевоњ угоди, розд≥лу "ќхорона прац≥", колективного договору та акт≥в з охорони прац≥, що д≥ють в межах п≥дприЇмства. 2.5. ≤нформуванн¤ та наданн¤ роз'¤снень прац≥вникам п≥дприЇмства з питань охорони прац≥.
3. ‘ункц≥њ служби охорони прац≥
3.1. –озробленн¤ сп≥льно з ≥ншими п≥дрозд≥лами п≥дприЇмства комплексних заход≥в дл¤ дос¤гненн¤ встановлених норматив≥в та п≥двищенн¤ ≥снуючого р≥вн¤ охорони прац≥, план≥в, програм пол≥пшенн¤ умов прац≥, запоб≥ганн¤ виробничому травматизму, профес≥йним захворюванн¤м, наданн¤ орган≥зац≥йно-методичноњ допомоги у виконанн≥ запланованих заход≥в. 3.2. ѕ≥дготовка проект≥в наказ≥в з питань охорони прац≥ ≥ внесенн¤ њх на розгл¤д роботодавцю. 3.3. ѕроведенн¤ сп≥льно з представниками ≥нших структурних п≥дрозд≥л≥в ≥ за участю представник≥в профес≥йноњ сп≥лки п≥дприЇмства або, за њњ в≥дсутност≥, уповноважених найманими прац≥вниками ос≥б з питань охорони прац≥ перев≥рок дотриманн¤ прац≥вниками вимог нормативно-правових акт≥в з охорони прац≥. 3.4. —кладанн¤ зв≥тност≥ з охорони прац≥ за встановленими формами. 3.5. ѕроведенн¤ з прац≥вниками вступного ≥нструктажу з охорони прац≥. 3.6. ¬еденн¤ обл≥ку та проведенн¤ анал≥зу причин виробничого травматизму, профес≥йних захворювань, авар≥й, запод≥¤ноњ ними шкоди. 3.7. «абезпеченн¤ належного оформленн¤ ≥ збер≥ганн¤ документац≥њ з питань охорони прац≥, а також своЇчасноњ передач≥ њх до арх≥ву дл¤ тривалого збер≥ганн¤ зг≥дно з установленим пор¤дком. 3.8. —кладанн¤ за участю кер≥вник≥в п≥дрозд≥л≥в п≥дприЇмства перел≥к≥в профес≥й, посад ≥ вид≥в роб≥т, на ¤к≥ повинн≥ бути розроблен≥ ≥нструкц≥њ з охорони (безпеки) прац≥, що д≥ють в межах п≥дприЇмства, наданн¤ методичноњ допомоги п≥д час њх розробленн¤. 3.9. ≤нформуванн¤ прац≥вник≥в про основн≥ вимоги закон≥в, ≥нших нормативно-правових акт≥в та акт≥в з охорони прац≥, що д≥ють в межах п≥дприЇмства. 3.10. –озгл¤д: питань про п≥дтвердженн¤ на¤вност≥ небезпечноњ виробничоњ ситуац≥њ, що стала причиною в≥дмови прац≥вника в≥д виконанн¤ дорученоњ роботи, в≥дпов≥дно до законодавства (у раз≥ необх≥дност≥); лист≥в, за¤в, скарг прац≥вник≥в п≥дприЇмства, що стосуютьс¤ питань додержанн¤ законодавства про охорону прац≥. 3.11. ќрган≥зац≥¤: забезпеченн¤ п≥дрозд≥л≥в нормативно-правовими актами та актами з охорони прац≥, що д≥ють в межах п≥дприЇмства, пос≥бниками, навчальними матер≥алами з цих питань; роботи каб≥нету з охорони прац≥, п≥дготовки ≥нформац≥йних стенд≥в, кутк≥в з охорони прац≥ тощо; нарад, сем≥нар≥в, конкурс≥в тощо з питань охорони прац≥; пропаганди з питань охорони прац≥ з використанн¤м ≥нформац≥йних засоб≥в. 3.12. ”часть у: розсл≥дуванн≥ нещасних випадк≥в, профес≥йних захворювань та авар≥й на виробництв≥, в≥дпов≥дно до ѕор¤дку розсл≥дуванн¤ та веденн¤ обл≥ку нещасних випадк≥в, профес≥йних захворювань ≥ авар≥й на виробництв≥, затвердженого постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 25 серпн¤ 2004 року є 1112; складанн≥ сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чноњ характеристики робочих м≥сць прац≥вник≥в, ¤к≥ проход¤ть обстеженн¤ щодо на¤вност≥ профзахворювань; проведенн≥ внутр≥шнього аудиту охорони прац≥ та атестац≥њ робочих м≥сць на в≥дпов≥дн≥сть нормативно-правовим актам з охорони прац≥; робот≥ ком≥с≥й з прийманн¤ в експлуатац≥ю зак≥нчених буд≥вництвом, реконструкц≥Їю або техн≥чним переозброЇнн¤м об'Їкт≥в виробничого та соц≥ально-культурного призначенн¤, в≥дремонтованого або модерн≥зованого устаткованн¤ в частин≥ дотриманн¤ вимог охорони (безпеки) прац≥; розробленн≥ положень, ≥нструкц≥й, розд≥лу "ќхорона прац≥" колективного договору, акт≥в з охорони (безпеки) прац≥, що д≥ють у межах п≥дприЇмства; складанн≥ перел≥к≥в профес≥й ≥ посад, зг≥дно з ¤кими прац≥вники повинн≥ проходити обов'¤зков≥ попередн≥ ≥ пер≥одичн≥ медичн≥ огл¤ди; орган≥зац≥њ навчанн¤ з питань охорони прац≥; робот≥ ком≥с≥њ з перев≥рки знань з питань охорони прац≥. 3.13. «абезпеченн¤ орган≥зац≥йноњ п≥дтримки (в раз≥ на¤вност≥) роботи ком≥с≥њ з питань охорони прац≥ п≥дприЇмства. 3.14. онтроль за: виконанн¤м заход≥в, передбачених програмами, планами щодо пол≥пшенн¤ стану безпеки, г≥г≥Їни прац≥ та виробничого середовища, колективним договором та заходами, спр¤мованими на усуненн¤ причин нещасних випадк≥в та профес≥йних захворювань; проведенн¤м ≥дентиф≥кац≥њ та декларуванн¤м безпеки об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки; на¤вн≥стю в п≥дрозд≥лах ≥нструкц≥й з охорони прац≥ зг≥дно з перел≥ком профес≥й, посад ≥ вид≥в роб≥т, своЇчасним внесенн¤м в них зм≥н; своЇчасним проведенн¤м необх≥дних випробувань ≥ техн≥чних огл¤д≥в устаткованн¤; станом запоб≥жних ≥ захисних пристроњв, вентил¤ц≥йних систем; своЇчасним проведенн¤м навчанн¤ з питань охорони прац≥, вс≥х вид≥в ≥нструктажу з охорони прац≥; забезпеченн¤м прац≥вник≥в в≥дпов≥дно до законодавства спецод¤гом, спецвзутт¤м та ≥ншими засобами ≥ндив≥дуального та колективного захисту, мийними та знешкоджувальними засобами; орган≥зац≥Їю збер≥ганн¤, пранн¤, х≥м≥чного чищенн¤, суш≥нн¤, знепилюванн¤ ≥ ремонту спец≥ального од¤гу, спец≥ального взутт¤ та ≥нших засоб≥в ≥ндив≥дуального захисту; сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чними ≥ сан≥тарно-побутовими умовами прац≥вник≥в зг≥дно з нормативно-правовими актами; своЇчасного ≥ правильного наданн¤ прац≥вникам п≥льг ≥ компенсац≥й за важк≥ та шк≥длив≥ умови прац≥, забезпеченн¤ њх л≥кувально-проф≥лактичним харчуванн¤м, молоком або р≥вноц≥нними йому харчовими продуктами, газованою солоною водою, наданн¤м оплачуваних перерв сан≥тарно-оздоровчого призначенн¤ тощо в≥дпов≥дно до вимог законодавства та колективного договору; дотриманн¤м у належному безпечному стан≥ територ≥њ п≥дприЇмства, внутр≥шн≥х дор≥г та п≥шох≥дних дор≥жок; орган≥зац≥ю робочих м≥сць у в≥дпов≥дн≥сть нормативно-правовим актам з охорони прац≥; використанн¤ ц≥льових кошт≥в, вид≥лених дл¤ виконанн¤ комплексних заход≥в дл¤ дос¤гненн¤ встановлених норматив≥в та п≥двищенн¤ ≥снуючого р≥вн¤ охорони парц≥; застосуванн¤ прац≥ ж≥нок, ≥нвал≥д≥в ≥ ос≥б молодших 18 рок≥в в≥дпов≥дно до законодавства; виконанн¤ припис≥в посадових ос≥б орган≥в державного нагл¤ду за охороною прац≥ та поданн¤ страхового експерта з охорони прац≥; проведенн¤ попередн≥х (п≥д час прийн¤тт¤ на роботу) ≥ пер≥одичних (прот¤гом трудовоњ д≥¤льност≥) медичних огл¤д≥в прац≥вник≥в зайн¤тих на важких роботах, роботах ≥з шк≥дливими чи небезпечними умовами прац≥, або таких, де Ї потреба у профес≥йному добор≥, щор≥чних обов'¤зкових медичних огл¤д≥в ос≥б в≥ком до 21 року.
4. ѕрава прац≥вник≥в служби охорони прац≥
—пец≥ал≥сти служби охорони прац≥ мають право: видавати кер≥вникам структурних п≥дрозд≥л≥в п≥дприЇмства обов'¤зков≥ дл¤ виконанн¤ приписи (за формою зг≥дно з додатком) щодо усуненн¤ на¤вних недол≥к≥в, одержувати в≥д них необх≥дн≥ в≥домост≥, документац≥ю ≥ по¤сненн¤ з питань охорони прац≥. ѕрипис спец≥ал≥ста з охорони прац≥ може скасувати лише роботодавець. ѕрипис складаЇтьс¤ в 2 прим≥рниках, один з ¤ких видаЇтьс¤ кер≥вников≥ роб≥т, об'Їкту, цеху, другий залишаЇтьс¤ та реЇструЇтьс¤ у служб≥ охорони прац≥, ≥ збер≥гаЇтьс¤ прот¤гом 5 рок≥в. якщо кер≥вник структурного п≥дрозд≥лу п≥дприЇмства в≥дмовл¤Їтьс¤ в≥д п≥дпису в одержан≥ припису, спец≥ал≥ст з охорони прац≥ надсилаЇ в≥дпов≥дне поданн¤ на ≥м'¤ особи, ¤к≥й адм≥н≥стративно п≥дпор¤дкований цей структурний п≥дрозд≥л, або роботодавцю; зупин¤ти роботу виробництв, д≥льниц≥, машин, механ≥зм≥в, устаткованн¤ у раз≥ порушень, ¤к≥ створюють загрозу життю або здоров'ю прац≥вник≥в; вимагати в≥дстороненн¤ в≥д роботи ос≥б, ¤к≥ не пройшли передбачених законодавством медичного огл¤ду, навчанн¤, ≥нструктажу, перев≥рки знань ≥ не мають допуску до в≥дпов≥дних роб≥т або не виконують вимоги нормативно-правових акт≥в з охорони прац≥; надсилати роботодавцю поданн¤ про прит¤гненн¤ до в≥дпов≥дальност≥ посадових ос≥б та прац≥вник≥в, ¤к≥ порушують вимоги щодо охорони прац≥; за пол≥пшенн¤ стану безпеки прац≥ вносити пропозиц≥њ про заохоченн¤ прац≥вник≥в за активну працю; залучати, за погодженн¤м з роботодавцем ≥ кер≥вниками п≥дрозд≥л≥в п≥дприЇмства, спец≥ал≥ст≥в п≥дприЇмства дл¤ проведенн¤ перев≥рок стану охорони прац≥.
5. ќрган≥зац≥¤ роботи служби охорони прац≥
5.1. –обота служби охорони прац≥ п≥дприЇмства повинна зд≥йснюватись в≥дпов≥дно до плану роботи та граф≥к≥в обстежень, затверджених роботодавцем. 5.2. –обоч≥ м≥сц¤ прац≥вник≥в служби охорони прац≥ мають розм≥щуватись (¤к правило) в окремому прим≥щенн≥, забезпечуватись належною оргтехн≥кою, техн≥чними засобами зв'¤зку ≥ бути зручними дл¤ прийманн¤ в≥дв≥дувач≥в. 5.3. ƒл¤ проведенн¤ навчанн¤, ≥нструктаж≥в, сем≥нар≥в, лекц≥й, виставок тощо маЇ бути створений каб≥нет з охорони прац≥ в≥дпов≥дно до “ипового положенн¤ про каб≥нет охорони прац≥, затвердженого наказом ƒержнагл¤дохоронпрац≥ в≥д 18.07.97 є191, зареЇстрованого в ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни 08.10.97 за є 458/2262. 5.4. –оботодавець забезпечуЇ стимулюванн¤ ефективноњ роботи прац≥вник≥в служби охорони прац≥. 5.5. ѕрац≥вники служби охорони не можуть залучатис¤ до виконанн¤ функц≥й, не передбачених «аконом ”крањни "ѕро охорону прац≥" та цим “иповим положенн¤м. 5.6. —лужба охорони прац≥ взаЇмод≥Ї з ≥ншими структурними п≥дрозд≥лами, службами, фах≥вц¤ми п≥дприЇмства та представниками профсп≥лки, а за њњ в≥дсутност≥ - з уповноваженими найманими прац≥вниками особами з питань охорони прац≥.
—Ћ”∆Ѕј ќ’ќ–ќЌ» ѕ–ј÷≤
ѕ–»ѕ»—
¬≥дпов≥дно до «акону ”крањни "ѕро охорону прац≥", з метою створенн¤ належних безпечних ≥ здорових умов прац≥ пропоную ¬ам усунути так≥ порушенн¤ та недол≥ки:
ѕорушенн¤, що вказан≥ в пунктах ____________ припису, призвели до створенн¤ виробничоњ ситуац≥њ, що загрожуЇ життю (здоров'ю) працюючих. еруючись статт≥ 15 «акону ”крањни "ѕро охорону прац≥", заборон¤ю з _____ годин "______" ___________ 20____ року експлуатац≥ю (виконанн¤ роб≥т)
«упинен≥ роботи можуть бути поновлен≥ з мого письмового дозволу п≥сл¤ усуненн¤ вказаних порушень. ѕро виконанн¤ припису ≥з зак≥нченн¤м вказаних в ньому терм≥н≥в прошу письмово пов≥домити мене.
(¬ раз≥ в≥дмови в≥д п≥дпису в одержан≥ припису, робитьс¤ запис: "¬≥д п≥дпису в≥дмовивс¤" та вказуЇтьс¤ дата).
|
ќтправить сообщение дл¤:
konstantin33379@mail.ru с вопросами
и замечани¤ми об этом веб-узле.
|