[Ёмблема организации]   ƒомашн¤¤ • ¬верх • ќбратна¤ св¤зь • ќглавление • ‘орма поиска

 

 

”слуги

ѕлакаты

Ќормативна¤ документаци¤

 ак заказать плакат

« ј   ќ Ќ ”   – ј ѓ Ќ »

ѕро об'Їкти п≥двищеноњ небезпеки

(¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади (¬¬–), 2001, N 15, ст.73)

(≤з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом

N 762-IV в≥д 15.05.2003, ¬¬–, 2003, N 30, ст.247)

 

÷ей «акон визначаЇ правов≥, економ≥чн≥, соц≥альн≥ та орган≥зац≥йн≥ основи д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки, ≥ спр¤мований на захист житт¤ ≥ здоров'¤ людей та довк≥лл¤ в≥д шк≥дливого впливу авар≥й на цих об'Їктах шл¤хом запоб≥ганн¤ њх виникненню, обмеженн¤ (локал≥зац≥њ) розвитку ≥ л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в.

—татт¤ 1. ¬изначенн¤ терм≥н≥в

” цьому «акон≥ наведен≥ нижче терм≥ни вживаютьс¤ у такому значенн≥:

суб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ - юридична або ф≥зична особа, у власност≥ або у користуванн≥ ¤коњ Ї хоча б один об'Їкт п≥двищеноњ небезпеки;

об'Їкт п≥двищеноњ небезпеки - об'Їкт, на ¤кому використовуютьс¤, виготовл¤ютьс¤, переробл¤ютьс¤, збер≥гаютьс¤ або транспортуютьс¤ одна або к≥лька небезпечних речовин чи категор≥й речовин у к≥лькост≥, що дор≥внюЇ або перевищуЇ нормативно встановлен≥ порогов≥ маси, а також ≥нш≥ об'Їкти ¤к так≥, що в≥дпов≥дно до закону Ї реальною загрозою виникненн¤ надзвичайноњ ситуац≥њ техногенного та природного характеру;

небезпечна речовина - х≥м≥чна, токсична, вибухова, окислювальна, горюча речовина, б≥олог≥чн≥ агенти та речовини б≥олог≥чного походженн¤ (б≥ох≥м≥чн≥, м≥кроб≥олог≥чн≥, б≥отехнолог≥чн≥ препарати, патогенн≥ дл¤ людей ≥ тварин м≥кроорган≥зми тощо), ¤к≥ становл¤ть небезпеку дл¤ житт¤ ≥ здоров'¤ людей та довк≥лл¤, сукупн≥сть властивостей речовин ≥/або особливостей њх стану, внасл≥док ¤ких за певних обставин може створитис¤ загроза життю ≥ здоров'ю людей, довк≥ллю, матер≥альним та культурним ц≥нност¤м;

порогова маса небезпечних речовин - нормативно встановлена маса окремоњ небезпечноњ речовини або категор≥њ небезпечних речовин чи сумарна маса небезпечних речовин р≥зних категор≥й;

≥дентиф≥кац≥¤ об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки - пор¤док визначенн¤ об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки серед потенц≥йно небезпечних об'Їкт≥в;

потенц≥йно небезпечний об'Їкт - об'Їкт, на ¤кому можуть використовуватис¤ або виготовл¤ютьс¤, переробл¤ютьс¤, збер≥гаютьс¤ чи транспортуютьс¤ небезпечн≥ речовини, б≥олог≥чн≥ препарати, а також ≥нш≥ об'Їкти, що за певних обставин можуть створити реальну загрозу виникненн¤ авар≥њ;

авар≥¤ на об'Їкт≥ п≥двищеноњ небезпеки (дал≥ - авар≥¤) - небезпечна под≥¤ техногенного характеру, що виникла внасл≥док зм≥н п≥д час експлуатац≥њ об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки (наднормативний викид небезпечних речовин, пожежа, вибух тощо) ≥ ¤ка спричинила загибель людей чи створюЇ загрозу життю ≥ здоров'ю людей та довк≥ллю на його територ≥њ ≥/або за його межами;

транскордонний вплив авар≥њ - шкода, запод≥¤на населенню та довк≥ллю одн≥Їњ держави внасл≥док авар≥њ, ¤ка сталас¤ на територ≥њ ≥ншоњ держави;

ризик - ступ≥нь ≥мов≥рност≥ певноњ негативноњ под≥њ, ¤ка може в≥дбутис¤ в певний час або за певних обставин на територ≥њ об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки ≥/або за його межами;

прийн¤тний ризик - ризик, ¤кий не перевищуЇ на територ≥њ об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки ≥/або за њњ межами гранично допустимого р≥вн¤;

управл≥нн¤ ризиком - процес прийн¤тт¤ р≥шень ≥ зд≥йсненн¤ заход≥в, спр¤мованих на забезпеченн¤ м≥н≥мально можливого ризику;

декларац≥¤ безпеки - документ, ¤кий визначаЇ комплекс заход≥в, що вживаютьс¤ суб'Їктом господарськоњ д≥¤льност≥ з метою запоб≥ганн¤ авар≥¤м, а також забезпеченн¤ готовност≥ до локал≥зац≥њ, л≥кв≥дац≥њ авар≥й та њх насл≥дк≥в.

—татт¤ 2. «аконодавство у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки

¬≥дносини, пов'¤зан≥ з д≥¤льн≥стю об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки, регулюютьс¤  онституц≥Їю ”крањни, цим «аконом, законами ”крањни та ≥ншими нормативно-правовими актами.

—татт¤ 3. ƒержавний нагл¤д та контроль у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки

ƒержавний нагл¤д та контроль у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки, зд≥йснюють уповноважен≥ законами органи влади, в тому числ≥ спец≥ально уповноважен≥ центральн≥ органи виконавчоњ влади та њх в≥дпов≥дн≥ територ≥альн≥ органи, до в≥данн¤ ¤ких в≥дпов≥дно до закону в≥днесен≥ питанн¤:

охорони прац≥;

забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки та охорони навколишнього природного середовища;

захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру;

пожежноњ безпеки;

сан≥тарно-еп≥дем≥чноњ безпеки;

м≥стобудуванн¤.

—татт¤ 4. ѕовноваженн¤  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки

ƒо повноважень  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки, належать:

забезпеченн¤ реал≥зац≥њ державноњ пол≥тики у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

забезпеченн¤ державного регулюванн¤ ≥ контролю у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

вир≥шенн¤ в≥дпов≥дно до закону питань регулюванн¤ земельних в≥дносин та користуванн¤ природними ресурсами;

орган≥зац≥¤ м≥жнародного сп≥вроб≥тництва у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

координац≥¤ роботи спец≥ально уповноважених центральних орган≥в виконавчоњ влади у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

зд≥йсненн¤ ≥нших функц≥й, передбачених законами ”крањни та актами ѕрезидента ”крањни.

—татт¤ 5. ѕовноваженн¤ спец≥ально уповноважених центральних орган≥в виконавчоњ влади у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки

ƒо повноважень спец≥ально уповноважених центральних орган≥в виконавчоњ влади у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки, належать:

зд≥йсненн¤ державного регулюванн¤ ≥ контролю у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

зд≥йсненн¤ в≥дпов≥дного нормативного регулюванн¤ у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

вир≥шенн¤ в≥дпов≥дно до закону питань регулюванн¤ земельних в≥дносин та користуванн¤ природними ресурсами;

вир≥шенн¤ ≥нших питань у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки, в≥дпов≥дно до закон≥в ”крањни, акт≥в ѕрезидента ”крањни та  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

—татт¤ 6. ѕовноваженн¤ –ади м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, обласних, районних,  ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ських державних адм≥н≥страц≥й у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки

ƒо повноважень –ади м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, обласних, районних,  ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ських державних адм≥н≥страц≥й у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки, в межах компетенц≥њ належать:

зд≥йсненн¤ контролю за додержанн¤м вимог законодавства суб'Їктами господарськоњ д≥¤льност≥;

зд≥йсненн¤ необх≥дних заход≥в, спр¤мованих на запоб≥ганн¤ виникненню авар≥й та надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру, обмеженн¤ та л≥кв≥дац≥ю њх насл≥дк≥в;

орган≥зац≥¤ разом з в≥дпов≥дними спец≥ально уповноваженими центральними органами виконавчоњ влади прийн¤тт¤ до експлуатац≥њ об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки, сфера еколог≥чного впливу д≥¤льност≥ ¤ких зг≥дно з д≥ючими нормами включаЇ в≥дпов≥дну територ≥ю;

≥нформуванн¤ населенн¤ про еколог≥чно небезпечн≥ авар≥њ та надзвичайн≥ ситуац≥њ техногенного та природного характеру, д≥њ, ¤к≥ можуть вживатис¤ громад¤нами дл¤ зменшенн¤ њх впливу на здоров'¤ людей та довк≥лл¤, а також про заходи, що вживаютьс¤ дл¤ подоланн¤ ≥ л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в таких авар≥й та надзвичайних ситуац≥й;

орган≥зац≥¤ роб≥т по л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥њ на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки, залученн¤ до цих роб≥т п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й незалежно в≥д форм власност≥ та громад¤н;

вжитт¤ заход≥в дл¤ в≥дшкодуванн¤ шкоди, запод≥¤ноњ внасл≥док авар≥й та надзвичайних ситуац≥й;

зд≥йсненн¤ ≥нших повноважень в≥дпов≥дно до закон≥в ”крањни, а також функц≥й, визначених законами ”крањни, актами ѕрезидента ”крањни та  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

—татт¤ 7. ѕовноваженн¤ ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, обласних, районних,  ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ських рад та ≥нших рад у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки

ƒо повноважень ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, обласних, районних,  ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ських рад та ≥нших рад у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки, належать:

вир≥шенн¤ в≥дпов≥дно до законодавства питань регулюванн¤ земельних в≥дносин та користуванн¤ природними ресурсами у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки;

наданн¤ в≥дпов≥дно до законодавства дозвол≥в на спорудженн¤ ≥/або реконструкц≥ю об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки;

вжитт¤ в межах своњх повноважень необх≥дних заход≥в, спр¤мованих на запоб≥ганн¤ виникненню авар≥й та надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру, обмеженн¤ та л≥кв≥дац≥ю њх насл≥дк≥в, ≥нформуванн¤ населенн¤ про њх виникненн¤ та орган≥зац≥ю його захисту;

зд≥йсненн¤ ≥нших повноважень, передбачених законами.

—татт¤ 8. ќбов'¤зки суб'Їкт≥в господарськоњ д≥¤льност≥

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ зобов'¤заний:

вживати заход≥в, направлених на запоб≥ганн¤ авар≥¤м, обмеженн¤ ≥ л≥кв≥дац≥ю њх насл≥дк≥в та захист людей ≥ довк≥лл¤ в≥д њх впливу;

пов≥домл¤ти про авар≥ю, що сталас¤ на об'Їкт≥ п≥двищеноњ небезпеки, ≥ заходи, вжит≥ дл¤ л≥кв≥дац≥њ њњ насл≥дк≥в, органи виконавчоњ влади та органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та населенн¤;

забезпечувати експлуатац≥ю об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки з додержанн¤м м≥н≥мально можливого ризику;

виконувати вимоги цього «акону та ≥нших нормативно-правових акт≥в, ¤к≥ регулюють д≥¤льн≥сть об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки.

—татт¤ 9. ≤дентиф≥кац≥¤ об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ ≥дентиф≥куЇ об'Їкти п≥двищеноњ небезпеки в≥дпов≥дно до к≥лькост≥ пороговоњ маси небезпечних речовин.

Ќормативи пороговоњ маси небезпечних речовин встановлюютьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

ѕор¤док ≥дентиф≥кац≥њ, форма та зм≥ст опов≥щенн¤ про њњ результати визначаютьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

Ќа основ≥ ≥дентиф≥кац≥йних даних  аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни затверджуЇ класиф≥кац≥ю об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки ≥ пор¤док њх обл≥ку.

—татт¤ 10. ƒекларац≥¤ безпеки

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ готуЇ ≥ подаЇ до м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади декларац≥ю безпеки об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки.

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ несе в≥дпов≥дальн≥сть за достов≥рн≥сть даних, наведених у декларац≥њ безпеки.

ѕор¤док розробленн¤ декларац≥њ безпеки, њњ зм≥ст, методика визначенн¤ ризик≥в та њх прийн¤тн≥ р≥вн≥ встановлюютьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

ѕоданн¤ декларац≥њ безпеки або ≥ншоњ зв≥тноњ документац≥њ не зв≥льн¤Ї суб'Їкт≥в господарськоњ д≥¤льност≥ в≥д державного нагл¤ду ≥ контролю за њх д≥¤льн≥стю.

¬имоги частини першоњ ц≥Їњ статт≥ поширюютьс¤ на п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ, ¤к≥ планують експлуатувати хоча б один об'Їкт п≥двищеноњ небезпеки.

—татт¤ 11. ѕлани локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки

” пор¤дку реагуванн¤ на надзвичайн≥ ситуац≥њ техногенного та природного характеру суб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥, а також п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ, зазначен≥ у частин≥ п'¤т≥й статт≥ 10 цього «акону, одночасно з розробленн¤м декларац≥њ безпеки розробл¤ють ≥ затверджують план локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й дл¤ кожного об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки, ¤кий вони експлуатують або планують експлуатувати.

 атегор≥њ авар≥й на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки залежно в≥д њх насл≥дк≥в визначаЇ  аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

ѕлан локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й погоджуЇ в≥дпов≥дний територ≥альний орган спец≥ально уповноваженого центрального органу виконавчоњ влади, до в≥данн¤ ¤кого в≥днесено питанн¤ захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру.

ѕлан локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й перегл¤даЇтьс¤ кожн≥ 5 рок≥в.

ѕлан локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й може перегл¤датис¤ або уточнюватис¤ до зак≥нченн¤ 5 рок≥в з дати його розробленн¤ у раз≥:

зм≥н в умовах д≥¤льност≥ суб'Їкта господарськоњ д≥¤льност≥ незалежно в≥д њх причин, що призвод¤ть до необх≥дност≥ зм≥ни в≥домостей, ¤к≥ м≥ст¤тьс¤ у план≥ локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й;

внесенн¤ зм≥н до чинних або прийн¤тт¤ нових нормативно-правових акт≥в, що впливають на зм≥ст плану локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й;

висуненн¤ обгрунтованих вимог щодо плану локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й органами виконавчоњ влади та органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤.

ѕри внесенн≥ зм≥н ≥ доповнень до плану локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й суб'Їкти господарськоњ д≥¤льност≥ та ≥нш≥ юридичн≥ ≥ ф≥зичн≥ особи, ¤к≥ повинн≥ брати участь у виконанн≥ протиавар≥йних заход≥в, надають в≥дпов≥дному територ≥альному органу спец≥ально уповноваженого центрального органу виконавчоњ влади, до в≥данн¤ ¤кого в≥днесено питанн¤ захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру, в≥дпов≥дну дл¤ цього ≥нформац≥ю.

ќбс¤г, зм≥ст, форма ≥ пор¤док наданн¤ ≥нформац≥њ встановлюютьс¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом виконавчоњ влади, до в≥данн¤ ¤кого в≥днесено питанн¤ захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру.

¬≥дпов≥дний територ≥альний орган спец≥ально уповноваженого центрального органу виконавчоњ влади, до в≥данн¤ ¤кого в≥днесено питанн¤ захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру, прот¤гом 10 дн≥в п≥сл¤ затвердженн¤ плану локал≥зац≥њ та л≥кв≥дац≥њ авар≥й надаЇ через засоби масовоњ ≥нформац≥њ в≥домост≥, необх≥дн≥ дл¤ виконанн¤ населенн¤м правил повед≥нки ≥ д≥й в екстремальних ситуац≥¤х, передбачених цим планом.

” раз≥ створенн¤ загрози виникненн¤ авар≥њ з транскордонним впливом план локал≥зац≥њ та л≥кв≥дац≥њ авар≥й повинен передбачати негайне ≥нформуванн¤ в≥дпов≥дних орган≥в держав, територ≥њ ¤ких можуть зазнати впливу насл≥дк≥в такоњ авар≥њ.

ѕлани локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й, затверджен≥ до набранн¤ чинност≥ цим «аконом, збер≥гають чинн≥сть до зак≥нченн¤ строку њх д≥њ.

—татт¤ 12. ѕор¤док буд≥вництва ≥/або реконструкц≥њ об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥, ¤кий плануЇ буд≥вництво ≥/або реконструкц≥ю об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки, зобов'¤заний одержати дозв≥л на буд≥вництво такого об'Їкта в≥дпов≥дно до законодавства про м≥стобудуванн¤. —уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥, ¤кий плануЇ буд≥вництво об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки на територ≥њ села, селища, м≥ста, також зобов'¤заний попередньо одержати в≥дпов≥дно до закону згоду в≥дпов≥дноњ ради на розм≥щенн¤ об'Їкта на так≥й територ≥њ.

” раз≥ ¤кщо буд≥вництво об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки не в≥дпов≥даЇ встановленому режиму забудови та ≥ншого використанн¤ земель, визначених дл¤ м≥стобуд≥вних потреб, дозв≥л на буд≥вництво такого об'Їкта надаЇтьс¤ лише п≥сл¤ розробленн¤ та затвердженн¤ техн≥ко-економ≥чного обгрунтуванн¤ в пор¤дку, що встановлюЇтьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

ƒо за¤ви з метою отриманн¤ дозволу на буд≥вництво ≥/або реконструкц≥ю об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки кр≥м документ≥в, визначених законодавством про м≥стобудуванн¤ та рег≥ональними ≥ м≥сцевими правилами забудови, додаютьс¤:

техн≥ко-економ≥чне та м≥стобуд≥вне обгрунтуванн¤ розм≥щенн¤ об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки та передпроектн≥ матер≥али, ¤к≥ м≥ст¤ть в≥домост≥ про об'Їкт п≥двищеноњ небезпеки, можлив≥ авар≥њ на ньому та њх насл≥дки;

висновки державних експертиз, передбачених законом, а також громадських експертиз у раз≥ њх на¤вност≥.

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ одночасно з поданн¤м зазначених документ≥в з метою залученн¤ в≥дпов≥дного громадського обговоренн¤ через засоби масовоњ ≥нформац≥њ пов≥домл¤Ї про:

мету реал≥зац≥њ проекту;

можлив≥ негативн≥ насл≥дки впливу на життЇд≥¤льн≥сть людей та довк≥лл¤;

заходи та засоби, передбачен≥ проектом дл¤ запоб≥ганн¤ авар≥¤м, обмеженн¤ њх насл≥дк≥в ≥ захисту людей та довк≥лл¤.

¬иконавч≥ органи в≥дпов≥дних рад,  ињвська або —евастопольська м≥ська державна адм≥н≥страц≥¤ прот¤гом п'¤ти дн≥в в≥д дати отриманн¤ за¤ви пов≥домл¤ють через засоби масовоњ ≥нформац≥њ адресу, на ¤ку кожна юридична ≥ ф≥зична особа може прот¤гом одного м≥с¤ц¤ з дати опубл≥куванн¤ пов≥домленн¤ над≥слати в письмов≥й форм≥ своњ пропозиц≥њ про доц≥льн≥сть реал≥зац≥њ проекту.

¬иконавч≥ органи в≥дпов≥дних рад,  ињвська або —евастопольська м≥ська державна адм≥н≥страц≥¤ в строк не б≥льше шести м≥с¤ц≥в з дати опубл≥куванн¤ пов≥домленн¤ розгл¤дають на в≥дкритих зас≥данн¤х, час ≥ м≥сце проведенн¤ ¤ких пов≥домл¤ютьс¤ через засоби масовоњ ≥нформац≥њ, проект та отриман≥ пропозиц≥њ про доц≥льн≥сть його реал≥зац≥њ.

¬иконавч≥ органи в≥дпов≥дних рад,  ињвська або —евастопольська м≥ська державна адм≥н≥страц≥¤ у раз≥ необх≥дност≥ мають право отримати в≥д суб'Їкта господарськоњ д≥¤льност≥ додаткову ≥нформац≥ю щодо проекту або призначити його експертизу.

 омплексний висновок ≥ проект р≥шенн¤ про дозв≥л на буд≥вництво готуютьс¤ спец≥ально уповноваженим органом з питань м≥стобудуванн¤ та арх≥тектури прот¤гом м≥с¤ц¤.

¬иконавч≥ органи в≥дпов≥дних рад,  ињвська або —евастопольська м≥ська державна адм≥н≥страц≥¤ у раз≥ необх≥дност≥ приймають р≥шенн¤ про наданн¤ дозволу на буд≥вництво об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки або в≥дмову в його наданн≥ та забезпечують публ≥кац≥ю свого мотивованого р≥шенн¤ через засоби масовоњ ≥нформац≥њ.

” раз≥ в≥дмови у наданн≥ дозволу на буд≥вництво ≥/або реконструкц≥ю об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки суб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ маЇ право п≥сл¤ доопрацюванн¤ проекту повторно подати його на розгл¤д у встановленому пор¤дку.

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ та ≥нш≥ за≥нтересован≥ особи мають право оскаржити р≥шенн¤ виконавчих орган≥в в≥дпов≥дних рад,  ињвськоњ або —евастопольськоњ м≥ськоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ в≥дпов≥дно в суд≥ у встановленому законом пор¤дку. („астина одинадц¤та статт≥ 12 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 762-IV (762-15) в≥д 15.05.2003)

 оп≥¤ дозволу на буд≥вництво ≥/або реконструкц≥ю об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки надсилаЇтьс¤ до визначених статтею 3 цього «акону спец≥ально уповноважених центральних орган≥в виконавчоњ влади, що зд≥йснюють державний нагл¤д та контроль у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки.

—татт¤ 13. ѕор¤док наданн¤ дозволу на експлуатац≥ю об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥, а також п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ, що мають нам≥р розпочати експлуатац≥ю об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки, надсилають до в≥дпов≥дних обласноњ,  ињвськоњ або —евастопольськоњ м≥ськоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ, виконавчих орган≥в селищноњ або м≥ськоњ рад за¤ву на отриманн¤ дозволу на експлуатац≥ю об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки, до ¤коњ додаютьс¤:

декларац≥¤ безпеки;

догов≥р обов'¤зкового страхуванн¤ в≥дпов≥дальност≥ за шкоду, ¤ка може бути запод≥¤на авар≥¤ми на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки;

план локал≥зац≥њ ≥ л≥кв≥дац≥њ авар≥й на об'Їкт≥ п≥двищеноњ небезпеки;

коп≥¤ дозволу на буд≥вництво ≥/або реконструкц≥ю об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки;

висновки передбачених законом державних та в раз≥ на¤вност≥ громадських експертиз;

коп≥¤ р≥шенн¤ в≥дпов≥дноњ ради про наданн¤ згоди на розм≥щенн¤ об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки на територ≥њ села, селища, м≥ста - у раз≥ коли м≥сцезнаходженн¤м об'Їкта Ї така територ≥¤.

¬≥дпов≥дн≥ обласна,  ињвська або —евастопольська м≥ська державна адм≥н≥страц≥¤, виконавч≥ органи селищноњ або м≥ськоњ рад у строк не б≥льше м≥с¤ц¤ з дати отриманн¤ за¤ви розгл¤дають њњ, погоджують у пор¤дку, що визначаЇтьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, з в≥дпов≥дними територ≥альними органами спец≥ально уповноважених центральних орган≥в виконавчоњ влади ≥ надсилають суб'Їкту господарськоњ д≥¤льност≥ письмовий дозв≥л на експлуатац≥ю об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки або обгрунтовану в≥дмову з перел≥ком додаткових заход≥в, ¤к≥ в≥н повинен виконати дл¤ отриманн¤ дозволу.

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ п≥сл¤ виконанн¤ додаткових заход≥в, визначених у в≥дмов≥, маЇ право повторно звернутис¤ до в≥дпов≥дних обласноњ,  ињвськоњ або —евастопольськоњ м≥ськоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ, виконавчих орган≥в селищноњ або м≥ськоњ рад за отриманн¤м дозволу на експлуатац≥ю об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки.

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥, ¤кому в≥дмовлено у видач≥ дозволу на експлуатац≥ю об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки, маЇ право оскаржити д≥њ в≥дпов≥дних обласноњ,  ињвськоњ або —евастопольськоњ м≥ськоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ, виконавчих орган≥в селищноњ або м≥ськоњ рад у суд≥ у встановленому законом пор¤дку. („астина четверта статт≥ 13 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 762-IV в≥д 15.05.2003)

 оп≥¤ дозволу на експлуатац≥ю об'Їкта п≥двищеноњ небезпеки надсилаЇтьс¤ в≥дпов≥дними обласною,  ињвською або —евастопольською м≥ською державною адм≥н≥страц≥Їю, виконавчими органами селищноњ або м≥ськоњ рад спец≥ально уповноваженим органам виконавчоњ влади, визначеним статтею 3 цього «акону, що зд≥йснюють державний нагл¤д та контроль у сфер≥ д≥¤льност≥, пов'¤заноњ з об'Їктами п≥двищеноњ небезпеки.

—татт¤ 14. –озсл≥дуванн¤ авар≥й на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки

ѕор¤док розсл≥дуванн¤ авар≥й на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки встановлюЇтьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥дпов≥дно до вимог цього та ≥нших закон≥в.

—татт¤ 15. Ќаданн¤ ≥нформац≥њ та право на одержанн¤ ≥нформац≥њ про об'Їкти п≥двищеноњ небезпеки

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ в≥дпов≥дно до закону надаЇ в≥дпов≥дним територ≥альним органам спец≥ально уповноважених центральних орган≥в виконавчоњ влади, визначених статтею 3 цього «акону, м≥сцевим органам виконавчоњ влади, органам м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та засобам масовоњ ≥нформац≥њ, у тому числ≥ ≥ тим, засновником ¤ких Ї органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤, ≥нформац≥ю про об'Їкти п≥двищеноњ небезпеки, ¤к≥ перебувають у його власност≥ або у користуванн≥.

—уб'Їкт господарськоњ д≥¤льност≥ пов≥домл¤Ї спец≥ально уповноважен≥ центральн≥ органи виконавчоњ влади, до в≥данн¤ ¤ких в≥днесен≥ питанн¤ охорони прац≥, захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру ≥ еколог≥чноњ безпеки та охорони довк≥лл¤, про вс≥ авар≥йн≥ ситуац≥њ, розвиток ¤ких призв≥в або м≥г призвести до авар≥њ.

—пец≥ально уповноважений центральний орган виконавчоњ влади, до в≥данн¤ ¤кого в≥днесено питанн¤ захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру ≥ еколог≥чноњ безпеки та охорони довк≥лл¤, забезпечуЇ обробленн¤ одержаноњ в≥дпов≥дно до закону ≥нформац≥њ про д≥¤льн≥сть об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки та надаЇ њњ м≥сцевим органам виконавчоњ влади, органам м≥сцевого самовр¤дуванн¤, суб'Їктам господарськоњ д≥¤льност≥ та ≥ншим за≥нтересованим особам, а також в установленому пор¤дку ≥нформуЇ населенн¤ про авар≥йн≥ ситуац≥њ, що виникають на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки.

ёридична або ф≥зична особа чи њх представники мають право в≥дпов≥дно до закону прот¤гом не б≥льш ¤к 30 дн≥в отримати в≥д суб'Їкта господарськоњ д≥¤льност≥ ≥нформац≥ю про небезпеку, ¤ка виникла на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки ≥ становить загрозу дл¤ людей та довк≥лл¤.

ёридична або ф≥зична особа маЇ право, в установленому законом пор¤дку, самост≥йно збирати ≥нформац≥ю про стан безпеки об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки ≥ надавати њњ органам виконавчоњ влади, органам м≥сцевого самовр¤дуванн¤, засобам масовоњ ≥нформац≥њ та ≥ншим за≥нтересованим особам, у раз≥ ¤кщо њм в≥домо або Ї п≥дстави вважати, що така ≥нформац≥¤ м≥стить в≥домост≥ щодо правопорушень, ¤к≥ мають м≥сце на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки ≥ становл¤ть загрозу дл¤ людей та довк≥лл¤.

—татт¤ 16. ¬≥дшкодуванн¤ шкоди, запод≥¤ноњ авар≥Їю на об'Їкт≥ п≥двищеноњ небезпеки

Ўкода (в тому числ≥ моральна), запод≥¤на ф≥зичним чи юридичним особам внасл≥док авар≥њ, що сталас¤ на об'Їкт≥ п≥двищеноњ небезпеки, незалежно в≥д вини суб'Їкта господарськоњ д≥¤льност≥, у власност≥ або у користуванн≥ ¤кого перебуваЇ об'Їкт п≥двищеноњ небезпеки, в≥дшкодовуЇтьс¤ суб'Їктом господарськоњ д≥¤льност≥ цим особам у повному обс¤з≥, кр≥м випадк≥в, коли авар≥¤ виникла внасл≥док непереборноњ сили або з умислу потерп≥лого.

—татт¤ 17. ¬≥дпов≥дальн≥сть за порушенн¤ вимог цього «акону

ѕорушенн¤ вимог цього «акону т¤гне за собою в≥дпов≥дальн≥сть зг≥дно з законами ”крањни.

—татт¤ 18. ћ≥жнародне сп≥вроб≥тництво

”крањна бере участь у м≥жнародному сп≥вроб≥тництв≥ у сфер≥ запоб≥ганн¤ авар≥¤м, обмеженн¤ (локал≥зац≥њ) розвитку ≥ л≥кв≥дац≥њ њх насл≥дк≥в, забезпеченн¤ безпечноњ дл¤ людей та довк≥лл¤ д≥¤льност≥ об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки.

якщо м≥жнародними договорами ”крањни, згода на обов'¤зков≥сть ¤ких надана ¬ерховною –адою ”крањни, встановлено ≥нш≥ норми, н≥ж т≥, ¤к≥ передбачен≥ цим «аконом, то застосовуютьс¤ норми м≥жнародного договору.

—татт¤ 19. ѕрик≥нцев≥ положенн¤

1. ÷ей «акон набираЇ чинност≥ з дн¤ його опубл≥куванн¤.

2. «акони, прийн¤т≥ до набранн¤ чинност≥ цим «аконом, д≥ють у частин≥, що не суперечить цьому «акону.

3. ƒозв≥льн≥ документи на експлуатац≥ю об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки, видан≥ до набранн¤ чинност≥ цим «аконом, д≥ють прот¤гом строку, на ¤кий њх видано.

4.  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни прот¤гом шести м≥с¤ц≥в з дн¤ набранн¤ чинност≥ цим «аконом:

подати на розгл¤д ¬ерховноњ –ади ”крањни пропозиц≥њ щодо приведенн¤ закон≥в ”крањни у в≥дпов≥дн≥сть ≥з цим «аконом;

привести своњ нормативно-правов≥ акти у в≥дпов≥дн≥сть ≥з цим «аконом;

забезпечити перегл¤д ≥ скасуванн¤ м≥н≥стерствами та ≥ншими центральними органами виконавчоњ влади њх нормативно-правових акт≥в, що суперечать цьому «акону.

5. —таттю 6 «акону ”крањни "ѕро страхуванн¤" (85/96-¬–) (¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, 1996 р., N 18, ст. 78; 1998 р., N 2, ст. 4, N 11-12, ст. 50; 1999 р., N 4, ст. 35; 2000 р., N 19, ст. 143) доповнити пунктом 29-1 такого зм≥сту:

"29-1) страхуванн¤ цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥ суб'Їкт≥в господарюванн¤ за шкоду, ¤ку може бути запод≥¤но авар≥¤ми на об'Їктах п≥двищеноњ небезпеки".

 

ѕрезидент ”крањни

Ћ. ”„ћј

 

 

м.  ињв, 18 с≥чн¤ 2001 року

N 2245-III

 

 

ќтправить сообщение дл¤: konstantin33379@mail.ru с вопросами и замечани¤ми об этом веб-узле.
ƒата изменени¤: 15.09.2008
Hosted by uCoz