[Ёмблема организации]   ƒомашн¤¤ • ¬верх • ќбратна¤ св¤зь • ќглавление • ‘орма поиска

 

 

”слуги

ѕлакаты

Ќормативна¤ документаци¤

 ак заказать плакат

_______________________________________________________________

(повне найменуванн¤ п≥дприЇмства ≥з зазначенн¤м п≥дпор¤дкованост≥)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

≤Ќ—“–” ÷≤я

 

«  ќ’ќ–ќЌ»  ѕ–ј÷≤   є __________

 

ѕ≤ƒ „ј— ¬» ќЌјЌЌя Ў»ЌќћќЌ“ј∆Ќ»’ –ќЅ≤“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________

(м≥сце виданн¤)


 

____________________________________________________________

(повне найменуванн¤ п≥дприЇмства ≥з зазначенн¤м п≥дпор¤дкованост≥)

 

«ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ

 

Ќаказ  _______________________

             (посада роботодавц¤ ≥

 

_____________________________

найменуванн¤ п≥дприЇмства)

 

_________________  є _________

                                             (число, м≥с¤ць, р≥к)

 

 

 

 

≤нструкц≥¤

                з охорони прац≥ є _______

п≥д час виконанн¤ шиномонтажних роб≥т

 

1. «агальн≥ положенн¤

 

1.1. ƒо шиномонтажних роб≥т допускаютьс¤ особи не молодше 18 рок≥в, ¤к≥ мають профес≥йну п≥дготовку ≥ пройшли:

- попередн≥й медичний огл¤д (при ухиленн≥ прац≥вника в≥д проходженн¤ медичних огл¤д≥в прац≥вник до виконанн¤ трудових обов'¤зк≥в не допускаЇтьс¤);

- вступний ≥нструктаж;

- навчанн¤ безпечним методам ≥ прийомам прац≥ ≥ перев≥рку знань з безпеки прац≥;

- первинний ≥нструктаж на робочому м≥сц≥;

1.2. ѕрац≥вники проход¤ть повторний ≥нструктаж з охорони прац≥ не р≥дше, н≥ж один раз на 6 м≥с¤ц≥в. ≤нструктаж проводитьс¤ кер≥вником роб≥т. –езультати ≥нструктажу ф≥ксуютьс¤ в журнал≥ реЇстрац≥њ ≥нструктаж≥в.

1.3. ѕри направленн≥ прац≥вник≥в на виконанн¤ роб≥т, не пов'¤заних з њх основною д≥¤льн≥стю, вони повинн≥ пройти ц≥льовий ≥нструктаж.

1.4. ѕри влаштуванн≥ на роботу ≥ не р≥дше одного разу на р≥к прац≥вники повинн≥ пройти навчанн¤ ≥ перев≥рку знань з питань охорони прац≥.

1.5. ѕрац≥вники повинн≥ пройти пер≥одичний медичний огл¤д не р≥дше одного разу на 12 м≥с¤ц≥в.

1.6. ѕрац≥вники повинн≥ дотримуватис¤ вимог правил внутр≥шнього трудового розпор¤дку, ≥нструкц≥й з охорони прац≥, пожежноњ безпеки, особистоњ г≥г≥Їни.

1.7. «аборон¤Їтьс¤ вживати спиртн≥ напоњ в робочий час, приступати до роботи в стан≥ алкогольного або наркотичного сп'¤н≥нн¤. ѕалити дозвол¤Їтьс¤ т≥льки в спец≥ально обладнаних м≥сц¤х.

1.8. јдм≥н≥страц≥¤ зобов'¤зана забезпечити прац≥вник≥в безкоштовним од¤гом, безкоштовним взутт¤м ≥ ≥ншими засобами ≥ндив≥дуального захисту зг≥дно з ƒЌјќѕ 0.00-3.06-98 Ђ“ипов≥ норми безплатноњ видач≥ спец≥ального од¤гу, спец≥ального взутт¤ та ≥нших засоб≥в ≥ндив≥дуального захисту прац≥вникам автомоб≥льного транспортуї, в тому числ≥:

- костюм бавовн¤ний (терм≥н нос≥нн¤ - 12 м≥с¤ц≥в);

- черевики шк≥р¤н≥ (терм≥н нос≥нн¤ - 12 м≥с¤ц≥в);

- рукавиц≥ комб≥нован≥ (терм≥н нос≥нн¤ - 3 м≥с¤ц≥);

- окул¤ри захисн≥ закрит≥ (до зносу).

1.9. ѕрац≥вник повинен правильно застосовувати колективн≥ ≥ ≥ндив≥дуальн≥ засоби захисту, дбайливо в≥дноситис¤ до виданих в користуванн¤ спецод¤гу, спецвзуттю ≥ ≥ншим засобам ≥ндив≥дуального захисту.

 ер≥вник п≥дприЇмства зобов'¤заний зам≥нити або в≥дремонтувати спецод¤г, спецвзутт¤ ≥ ≥нш≥ засоби ≥ндив≥дуального захисту, що прийшли в непридатн≥сть до зак≥нченн¤ встановленого терм≥ну ношенн¤ по причинах, що не залежать в≥д прац≥вника.

1.10. ѕри виконанн≥ шиномонтажних роб≥т можуть мати м≥сце так≥ небезпечн≥ ≥ шк≥длив≥ виробнич≥ фактори:

- вил≥т замкового к≥льц¤ при накачуванн≥ чи п≥дкачуванн≥ шини;

- розрив покришки при накачуванн≥ шини;

- пад≥нн¤ вив≥шеноњ частини автомоб≥л¤;

- самов≥льний рух автомоб≥л¤;

- пад≥нн¤ роб≥тник≥в при в≥дкручуванн≥ чи закручуванн≥ гайок кр≥пленн¤ кол≥с;

- пад≥нн¤ колеса чи шини;

- ураженн¤ електричним струмом;

- знижена температура пов≥тр¤ в холодний пер≥од року.

1.11. ѕри захворюванн≥ або травмуванн≥ ¤к на робот≥, так ≥ поза роботою необх≥дно пов≥домити про це кер≥внику ≥ звернутис¤ в л≥кувальний заклад.

1.12. ѕро кожний нещасний випадок, що в≥дбувс¤ на виробництв≥, про ознаки профес≥йного захворюванн¤, а також про ситуац≥ю, ¤ка створюЇ загрозу життю ≥ здоров'ю людей, потерп≥лий або очевидц≥ зобов'¤зан≥ негайно пов≥домл¤ти кер≥внику роб≥т.

 ер≥вник повинен орган≥зувати дол≥карську допомогу потерп≥лому, доставку його в л≥кувальну установу, пов≥домити про це власнику.

ƒл¤ розсл≥дуванн¤ нещасного випадку необх≥дно зберегти обстановку на робочому м≥сц≥ ≥ стан обладнанн¤ такими, ¤кими вони були в момент випадку, ¤кщо це не загрожуЇ життю ≥нших прац≥вник≥в ≥ не приведе до авар≥њ.

1.13. ѕрац≥вники повинн≥ волод≥ти прийомами наданн¤ дол≥карьськоњ допомоги, транспортуванн¤ потерп≥лого, знати м≥сце розташуванн¤ ≥ вм≥ст аптечки, ум≥ти користуватис¤ засобами, що знаход¤тьс¤ в н≥й.

1.14. ѕри пересуванн≥ по територ≥њ необх≥дно дотримуватис¤ наступних вимог:

- ходити т≥льки по п≥шох≥дних дор≥жках, тротуарах;

- переходити зал≥зничн≥ шл¤хи ≥ автомоб≥льн≥ дороги т≥льки у встановлених м≥сц¤х;

- при виход≥ з буд≥вл≥ пересв≥дчитис¤ у в≥дсутност≥ транспорту,  що рухаЇтьс¤.

1.15. ƒл¤ питва потр≥бно вживати воду з сатуратор≥в, обладнаних фонтанчик≥в або питних бачк≥в.

1.16. ѕриймати њжу сл≥д в обладнаних прим≥щенн¤х (столов≥й, буфет≥, к≥мнат≥ прийому њж≥ ).

1.17. ѕрац≥вники, що допустили порушенн¤ д≥ючих ≥нструкц≥й з охорони прац≥, несуть в≥дпов≥дальн≥сть в≥дпов≥дно до чинного законодавства.

 

2. ¬имоги безпеки перед початком роботи

 

2.1. ѕроведенн¤ шиномонтажних роб≥т повинно зд≥йснюватис¤ на спец≥ально в≥дведен≥й д≥льниц≥ (посту), ¤ка оснащена устаткуванн¤м, пристро¤ми та  ≥нструментом зг≥дно з нормативно-технолог≥чною документац≥Їю.

2.2. ѕеред зн¤тт¤м колеса необх≥дно перев≥рити положенн¤ замкового к≥льц¤, ослабити зат¤гненн¤ гайок, автомоб≥ль вив≥шити на спец≥альному п≥дйомнику або за допомогою ≥ншого п≥дйомного механ≥зму.

2.3. ѕеред вив≥шуванн¤м частини автомоб≥л¤ п≥дйомними механ≥змами (домкратами, наканавними пересувними п≥дйомниками, тал¤ми тощо), кр≥м стац≥онарних, необх≥дно спочатку встановити транспортний зас≥б на р≥вн≥й поверхн≥, зупинити двигун, включити знижену передачу, загальмувати його сто¤нковим гальмом, встановити п≥д колеса упорн≥ колодки, у автобуса перев≥рити стан опорного майданчика кузова.

2.4. ѕри вив≥шуванн≥ частини транспортного засобу плунжер домкрата (наканавного пересувного п≥дйомника) або надставка до нього повинн≥ бути встановлен≥ у м≥сц¤х, ¤к≥ вказан≥ в технолог≥чн≥й документац≥њ, кер≥вництв≥ з експлуатац≥њ транспортних засоб≥в.

ƒомкрат треба установлювати на р≥вну неслизьку поверхню. ” раз≥ нем≥цного ірунту п≥д основу домкрата необх≥дно п≥дкласти м≥цну дерев'¤ну п≥дставку площею не менше 0,1 м2 або дошку.

2.5. ѕ≥д вив≥шен≥ частини транспортного засобу за допомогою домкрата (пересувних наканавних п≥дйомник≥в, тал≥в тощо) дл¤ огл¤ду, виконанн¤ проф≥лактичних роб≥т та ремонту повинн≥ бути встановлен≥ п≥дставки (козелки).

ѕ≥дставки (козелки) п≥д вив≥шен≥ частини транспортного засобу повинн≥ встановлюватис¤ в м≥сц¤х, ¤к≥ вказан≥ в технолог≥чн≥й документац≥њ, кер≥вництв≥ по експлуатац≥њ транспортного засобу.

2.6. ѕеред в≥дкручуванн¤м гайок кр≥пленн¤ бездискових кол≥с ≥з маточини, дл¤ зн≥манн¤ або переставленн¤ њх необх≥дно повн≥стю випустити пов≥тр¤ ≥з шини.

2.7. ќперац≥њ по зн¤ттю, перем≥щенню та встановленню кол≥с вантажного автомоб≥л¤, автобуса, причепа, нап≥впричепа масою понад 20 кг повинн≥ бути механ≥зован≥ (використовуватис¤ спец≥альн≥ в≥зки, гайковерти тощо).

2.8. ѕеред демонтажем шини (з диску колеса) пов≥тр¤ ≥з камери повинно бути повн≥стю випущене. ƒемонтаж шини, ¤ка щ≥льно прил¤гаЇ до ободу, повинен виконуватис¤ на спец≥альному стенд≥ або за допомогою зйомного пристрою. ћонтаж та демонтаж шин на л≥н≥њ необх≥дно проводити монтажним ≥нструментом.

2.9. ѕеред монтажем шини необх≥дно перев≥рити справн≥сть ≥ чистоту ободу, диска колеса, бортового ≥ замкового к≥лець, а також шини.

«амкове к≥льце при монтаж≥ шини на диск колеса повинно над≥йно входити у вињмку ободу ус≥Їю внутр≥шньою поверхнею.

2.10. ќбоди ≥ њх елементи не допускаютьс¤ до монтажу при ви¤вленн≥ на них деформац≥й, тр≥щин, гострих кромок ≥ задирок, ≥рж≥ у м≥сц¤х контакту з шиною, розробленн¤ кр≥пильних отвор≥в б≥льше за допустим≥ розм≥ри.

 

3. ¬имоги безпеки п≥д час виконанн¤ роботи

 

3.1. Ќакачуванн¤ та п≥дкачуванн¤ зн¤тих з транспортних засоб≥в шин в умовах п≥дприЇмства повинно виконуватись монтувальником шин т≥льки в запоб≥жних кл≥т¤х (пристро¤х) або з використанн¤м ≥нших запоб≥жних пристроњв, що перешкоджають вильоту к≥лець та травмуванню працюючих при розрив≥ шини.

3.2. ѕри накачуванн≥ шин у дорожн≥х умовах необх≥дно використовувати переносн≥ запоб≥жн≥ пристроњ, запоб≥жну вилку, в≥дпов≥дноњ довжини та м≥цност≥ або покласти колесо замковим к≥льцем униз.

3.3. ѕри виконанн≥ шиномонтажних роб≥т заборон¤Їтьс¤:

- вибивати диск кувалдою (молотком) при демонтаж≥ шини;

- зн¤тт¤ одного з здвоЇних кол≥с з автомоб≥л¤ без застосуванн¤ домкрата шл¤хом нањзду другого здвоЇного колеса на предмет, що виступаЇ;

- при накачуванн≥ шини пов≥тр¤м поправл¤ти њњ положенн¤ на диску постукуванн¤м;

- монтувати шини на диски кол≥с, що не в≥дпов≥дають розм≥ру шин, ≥ ¤кщо вони мають задирки та пошкодженн¤, ¤к≥ перешкоджають монтажу;

- п≥д час накачуванн¤ шини або коли шина знаходитьс¤ п≥д тиском поправл¤ти положенн¤ бортового та замкового к≥лець, бити по замковому к≥льцю молотком, кувалдою або ≥ншими предметами;

- накачувати шини б≥льше норми, встановленоњ заводом-виготовлювачем;

- перекочувати вручну колеса, диски та шини масою понад 20 кг;

- застосовувати при монтаж≥ шини замков≥ та бортов≥ к≥льц¤, що не в≥дпов≥дають дан≥й модел≥.

3.4. ƒовжина шланга дл¤ накачуванн¤ шин не повинна бути б≥льша за в≥дстань в≥д м≥сц¤ його приЇднанн¤ на маг≥страл≥ стиснутого пов≥тр¤ або пов≥тророздавальноњ колонки до середини запоб≥жноњ кл≥т≥ (пов≥тророздавального пристрою).

«апоб≥жн≥ кл≥т≥ (пристроњ) повинн≥ розташовуватис¤ у безпосередн≥й близькост≥ в≥д маг≥страл≥ стиснутого пов≥тр¤ (колонки).

3.5. Ќакачуванн¤ шин сл≥д вести у два етапи: спочатку до тиску 0,05 ћѕа з перев≥ркою положенн¤ замкового к≥льц¤, а пот≥м, переконавшись, що кромка к≥льц¤ знаходитьс¤ п≥д бортом шини, - до максимального тиску, встановленого ≥нструкц≥Їю.

” раз≥ ви¤вленн¤ неправильного положенн¤ замкового к≥льц¤ необх≥дно випустити пов≥тр¤ з шини, що накачуЇтьс¤, поправити положенн¤ к≥льц¤, а пот≥м повторити ран≥ше вказан≥ операц≥њ. ѕри повторному неправильному положенн≥ замкового к≥льц¤ його необх≥дно зам≥нити.

3.6. ѕ≥дкачуванн¤ шин без демонтажу сл≥д проводити, ¤кщо тиск пов≥тр¤ в них знизивс¤ не б≥льше, н≥ж на 40% в≥д норми ≥ Ї впевнен≥сть, що правильн≥сть монтажу не порушена.

3.7. Ќа д≥льниц¤х накачуванн¤ шин повинен бути установлений дозатор тиску пов≥тр¤ або манометр, що дозвол¤Ї регулювати величину тиску дл¤ р≥зних шин.

3.8. –едуктор на стенд≥ дл¤ демонтажу та монтажу шин повинен бути закритий кожухом.

3.9. ƒл¤ огл¤ду внутр≥шньоњ поверхн≥ шини необх≥дно застосовувати спредер.

3.10. ѕри огл¤д≥ шин необх≥дно працювати т≥льки в рукавиц¤х.

3.11. ѕри робот≥ з пневматичним стац≥онарним п≥дйомником дл¤ перем≥щенн¤ шин великого розм≥ру необх≥дна обов'¤зкова ф≥ксац≥¤ п≥дн¤тоњ шини стопорним пристроЇм.

 

4. ¬имоги безпеки п≥сл¤ зак≥нченн¤ роботи

 

4.1. ”пор¤дкуйте робоче м≥сце. ѕрибер≥ть ≥нструменти ≥ пристроњ.

4.2. ѕов≥домте кер≥вника про несправност≥, що виникали в процес≥ роботи.

4.3. ќчистите спецод¤г, спецвзутт¤ ≥ ≥нш≥ засоби ≥ндив≥дуального захисту; збер≥гайте њх в спец≥ально в≥дведених дл¤ цього м≥сц¤х.

4.4. ¬имийте обличч¤ ≥ руки милом або прийм≥ть душ.

 

5. ¬имоги безпеки в авар≥йних ситуац≥¤х

 

5.1. ѕри авар≥йн≥й зупинц≥ автомоб≥л¤ на узб≥чч≥ або на краю проњжджоњ частини дороги дл¤ проведенн¤ шиномонтажних роб≥т вод≥й зобов'¤заний включити авар≥йну св≥тлову сигнал≥зац≥ю, од¤гнути сигнальний жилет ≥ встановити знак авар≥йноњ зупинки або миготливий червоний л≥хтар на в≥дстан≥ не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах ≥ 40 м - за њх межами.

5.2. ” раз≥ в≥дключенн¤ електроживленн¤ припин≥ть роботу ≥ пов≥домте кер≥вника. Ќе намагайтес¤ самост≥йно з'¤сувати ≥ усунути причину. ѕам'¤тайте, що електрична напруга може неспод≥вано з'¤витис¤.

5.3. ѕри виникненн≥ пожеж≥ пов≥домте в пожежну охорону, кер≥вника роб≥т ≥ приступ≥ть до гас≥нн¤ пожеж≥.

ѕри загор¤нн≥ од¤гу необх≥дно передус≥м згасити полум'¤ п≥дручним матер≥алом. ѕри цьому не можна накривати потерп≥лого з головою, щоб уникнути оп≥ку дихальних шл¤х≥в ≥ отруЇнн¤ токсичними продуктами гор≥нн¤.

5.4. ѕри загор¤нн≥ або пожеж≥ пам'¤тайте, що загашувати електроустановки сл≥д вуглекислотними вогнегасниками, сухим п≥ском, щоб уникнути ураженн¤ електричним струмом.

5.5. –озлите маслопаливо необх≥дно негайно видал¤ти за допомогою п≥ску або тирси, ¤к≥ п≥сл¤ використанн¤ потр≥бно зсипати в металев≥ ¤щики з кришками, що встановлюютьс¤ поза прим≥щенн¤м.

 

 

 

________________________  ________________  _________________

(посада кер≥вника п≥дрозд≥лу    (особистий п≥дпис)   (пр≥звище, ≥н≥ц≥али)

/орган≥зац≥њ/ - розробника

 

 

”«√ќƒ∆≈Ќќ:

 

 ер≥вник (спец≥ал≥ст)

служби охорони

прац≥ п≥дприЇмства                ______________  _______________

                                                 (особистий п≥дпис)   (пр≥звище, ≥н≥ц≥али)

 

ёрисконсульт                      ______________  _______________

                                                 (особистий п≥дпис)   (пр≥звище, ≥н≥ц≥али)

 

√оловний технолог                 ______________  _______________

                                        (особистий п≥дпис)   (пр≥звище, ≥н≥ц≥али)

ќтправить сообщение дл¤: konstantin33379@mail.ru с вопросами и замечани¤ми об этом веб-узле.
ƒата изменени¤: 15.09.2008
Hosted by uCoz