|
|
ѕро затвердженн¤ ѕоложенн¤ про робочий час ≥ час в≥дпочинку вод≥њв автотранспортних засоб≥в
Ќаказ ћ≥н≥стерства транспорту ”крањни в≥д 17 с≥чн¤ 2002 року є 18
«ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни 4 лютого 2002 р. за є 97/6385
« метою орган≥зац≥њ безпечноњ прац≥ та ефективного контролю за роботою вод≥њв автотранспорту, на виконанн¤ ст. 21 «акону ”крањни "ѕро автомоб≥льний транспорт" ≥ постанови аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 10 с≥чн¤ 2002 року є 36 "ѕро делегуванн¤ ћ≥н≥стерству транспорту повноважень на затвердженн¤ нормативно-правового акта" Ќј ј«”ё: 1. «атвердити ѕоложенн¤ про робочий час ≥ час в≥дпочинку вод≥њв автотранспортних засоб≥в (додаЇтьс¤). 2. ƒержавному департаменту автомоб≥льного транспорту (ƒок≥ль Ћ. ѕ.) разом з ƒепартаментом нормативно-правового забезпеченн¤ (Ћог≥нова Ћ. ћ.) в установленому пор¤дку подати на реЇстрац≥ю до ћ≥н≥стерства юстиц≥њ ”крањни ѕоложенн¤ про робочий час ≥ час в≥дпочинку вод≥њв автотранспортних засоб≥в. 3. онтроль за виконанн¤м наказу покласти на заступника ƒержавного секретар¤ —. рол¤.
ѕќЋќ∆≈ЌЌя про робочий час ≥ час в≥дпочинку вод≥њв автотранспортних засоб≥в
1. «агальн≥ положенн¤
1.1. ÷е ѕоложенн¤ Ї нормативно-правовим актом, розробленим з урахуванн¤м вимог одексу закон≥в про працю ”крањни, онвенц≥њ про тривал≥сть робочого часу та пер≥оди в≥дпочинку на дорожньому транспорт≥ ( онвенц≥¤ 153), –екомендац≥њ щодо тривалост≥ робочого часу та пер≥од≥в в≥дпочинку на дорожньому транспорт≥ (–екомендац≥¤ 161, ухвалена √енеральною конференц≥Їю ћ≥жнародноњ орган≥зац≥њ прац≥), ™вропейськоњ ”годи, що стосуЇтьс¤ ек≥паж≥в транспортних засоб≥в, ¤к≥ зд≥йснюють м≥жнародн≥ автомоб≥льн≥ перевезенн¤ (™”“–), ¤кий встановлюЇ особливост≥ регулюванн¤ часу прац≥ та в≥дпочинку вод≥њв автотранспортних засоб≥в та ос≥б, ¤к≥ пересуваютьс¤ на автотранспортному засоб≥ ≥ безпосередньо зайн¤т≥ роботою, пов'¤заною з цим транспортним засобом, його пасажирами або вантажем, що перевозитьс¤ (дал≥ - вод≥њ). 1.2. ƒ≥¤ цього ѕоложенн¤ поширюЇтьс¤ на п≥дприЇмства, установи та орган≥зац≥њ незалежно в≥д орган≥зац≥йно-правових форм та форм власност≥, на ¤ких працюють за трудовим договором (контрактом)* вод≥њ, а також на ф≥зичних ос≥б - суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ¤к≥ надають послуги з перевезенн¤ пасажир≥в ≥ вантаж≥в автотранспортними засобами або забезпечують перевезенн¤ дл¤ власних виробничих потреб. 1.3. –ежим прац≥ ≥ в≥дпочинку, передбачений цим ѕоложенн¤м, Ї обов'¤зковим при складанн≥ граф≥к≥в роботи вод≥њв. –озклад ≥ граф≥ки руху автотранспортних засоб≥в дл¤ вс≥х вид≥в перевезень (внутр≥шн≥х ≥ м≥жнародних) повинн≥ розробл¤тис¤ в≥дпов≥дно до норм ≥ вимог цього ѕоложенн¤.
2. –обочий час
2.1. “ерм≥н "робочий час" - це час, прот¤гом ¤кого вод≥й зобов'¤заний виконувати роботу, визначену трудовим договором ≥ правилами внутр≥шнього трудового розпор¤дку. 2.2. ƒо складу робочого часу вод≥¤ включаЇтьс¤: а) час керуванн¤ автотранспортним засобом на маршрут≥ (у рейс≥); б) час сто¤нки автотранспортного засобу в пунктах навантаженн¤ та розвантаженн¤ вантаж≥в, у м≥сц¤х посадки та висадки пасажир≥в, у м≥сц¤х використанн¤ обладнанн¤ спец≥альних автотранспортних засоб≥в; в) час простою не з вини вод≥¤; г) п≥дготовчо-остаточний час дл¤ виконанн¤ роб≥т перед вињздом на маршрут (у рейс) та п≥сл¤ поверненн¤, а при м≥жм≥ських перевезенн¤х - дл¤ виконанн¤ роб≥т перед початком та п≥сл¤ зак≥нченн¤ зм≥ни в м≥сц≥ сто¤нки на к≥нцевих або пром≥жних пунктах маршруту (рейсу); і) час проведенн¤ медичних огл¤д≥в вод≥¤ перед вињздом на маршрут (у рейс) та п≥сл¤ поверненн¤; д) час зупинок, передбачених граф≥ком, дл¤ короткочасного в≥дпочинку в≥д керуванн¤ автотранспортним засобом на маршрут≥ (у рейс≥) та на к≥нцевих пунктах, а також час дл¤ огл¤ду та техн≥чного обслуговуванн¤ автотранспортних засоб≥в на пром≥жних та к≥нцевих пунктах маршруту (рейсу); е) час охорони автотранспортного засобу з вантажем або без нього п≥д час сто¤нки на к≥нцевих та пром≥жних пунктах при зд≥йсненн≥ м≥жм≥ських перевезень у раз≥, ¤кщо так≥ обов'¤зки передбачен≥ трудовим договором (контрактом), укладеним з вод≥Їм; Ї) половина часу, передбаченого завданн¤м на рейс (розкладом, граф≥ком) м≥жм≥ського сполученн¤, при робот≥ двох вод≥њв на автотранспортному засоб≥, обладнаному спальним м≥сцем; ж) час проведенн¤ роб≥т з усуненн¤ техн≥чних несправностей автотранспортного засобу на маршрут≥ (у рейс≥), а також у польових умовах через в≥дсутн≥сть техн≥чноњ допомоги; з) ≥нший час, передбачений законодавством ”крањни. ѕри в≥др¤дн≥й оплат≥ прац≥ вод≥њв автотранспортних засоб≥в весь њх робочий час (кр≥м передбаченого п≥дпунктами "в", "і", "е", "Ї") ураховуЇтьс¤ у нормах часу ≥ окрем≥й оплат≥ не п≥дл¤гаЇ. 2.3. ѕ≥д час роботи вод≥й повинен виконувати своњ обов'¤зки в≥дпов≥дно до умов трудового договору (контракту), правил внутр≥шнього трудового розпор¤дку та граф≥ка роботи. 2.4. “ривал≥сть щоденноњ роботи (зм≥ни) визначаЇтьс¤ правилами внутр≥шнього трудового розпор¤дку, ¤к≥ затверджуютьс¤ трудовими колективами за поданн¤м власника автотранспортного засобу або уповноваженого ним органу (дал≥ - власник) ≥ профсп≥лкового органу на основ≥ типових правил, та граф≥ками зм≥нност≥, ¤к≥ затверджуЇ власник за погодженн¤м з профсп≥лковим органом або ≥ншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (особою), а за њх в≥дсутност≥ - п≥сл¤ погодженн¤ з прац≥вником, ¤ке закр≥плюЇтьс¤ укладанн¤м трудового договору (контракту) або додатка до нього з додержанн¤м установленоњ законодавством тривалост≥ робочого тижн¤. Ќормальна тривал≥сть робочого часу вод≥њв не повинна перевищувати 40 годин на тиждень. ƒл¤ вод≥њв, у ¤ких встановлено п'¤тиденний робочий тиждень з двома вих≥дними дн¤ми, тривал≥сть щоденноњ роботи (зм≥ни) у середньому не може перевищувати 8 годин, а дл¤ вод≥њв, ¤ким установлено шестиденний робочий тиждень з одним вих≥дним днем, - 7 годин. Ќапередодн≥ св¤ткових ≥ неробочих дн≥в тривал≥сть роботи вод≥њв скорочуЇтьс¤ на одну годину ¤к при п'¤тиденному, так ≥ при шестиденному робочому тижн≥. Ќапередодн≥ вих≥дних дн≥в тривал≥сть роботи при шестиденному робочому тижн≥ не може перевищувати 5 годин. “ривал≥сть роботи (зм≥ни) вод≥¤ у н≥чний час повинна скорочуватись на одну годину. ” раз≥, ¤кщо це необх≥дно за умовами виробництва, зокрема на безперервних виробництвах, а також на зм≥нних роботах при шестиденному робочому тижн≥ з одним вих≥дним днем, тривал≥сть н≥чноњ роботи вод≥¤ зр≥внюЇтьс¤ з денною. Ќ≥чним вважаЇтьс¤ час з 10 годин вечора до 6 годин ранку. 2.5. якщо дл¤ вод≥њв за умовами роботи не може бути додержана передбачена абзацами другим та трет≥м пункту 2.4 цього ѕоложенн¤ щоденна або щотижнева тривал≥сть робочого часу, допускаЇтьс¤ запровадженн¤ п≥дсумованого обл≥ку робочого часу, ¤к правило, за м≥с¤ць. “ривал≥сть робочого часу за обл≥ковий пер≥од не повинна перевищувати нормального числа робочих годин. –≥шенн¤ про запровадженн¤ п≥дсумованого обл≥ку робочого часу приймаЇтьс¤ власником за погодженн¤м з профсп≥лковим органом або ≥ншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (особою). ѕри п≥дсумованому обл≥ку робочого часу вод≥¤ нормальна тривал≥сть щоденноњ роботи (зм≥ни) може бути встановлена не б≥льше 10 годин. якщо нормальна тривал≥сть робочого дн¤ охоплюЇ тривал≥ пер≥оди простоњ присутност≥, оч≥куванн¤ чи перерви в робот≥ (перевезенн¤ дл¤ установ охорони здоров'¤, орган≥зац≥й комунального господарства, телеграфного, телефонного ≥ поштового зв'¤зку тощо) або ¤кщо ек≥пажу (вод≥ю) автотранспортного засобу необх≥дно дати змогу доњхати до в≥дпов≥дного м≥сц¤ в≥дпочинку, тривал≥сть робочого дн¤ (зм≥ни) може бути зб≥льшена до 12 годин у тому раз≥, коли час безпосереднього керуванн¤ автотранспортним засобом прот¤гом робочого дн¤ (зм≥ни) не перевищуЇ 9 годин. ѕри м≥жм≥ських перевезенн¤х тривал≥сть робочого часу вод≥¤ може передбачатись власником за погодженн¤м з профсп≥лковим органом або ≥ншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (особою) до 10 годин. якщо тривал≥сть робочого часу вод≥¤ перевищуЇ 12 годин, то в рейс направл¤ютьс¤ два вод≥њ. ѕри цьому такий автотранспортний зас≥б повинен бути обладнаний м≥сцем дл¤ в≥дпочинку вод≥¤. “ривал≥сть робочоњ зм≥ни б≥льше 10 годин не може бути встановлена вод≥¤м: ≥з стажем керуванн¤ автотранспортним засобом менше трьох рок≥в, а також вод≥¤м, ¤ким це заборонено за медичними показанн¤ми. 2.6. ¬од≥¤м автобус≥в, ¤к≥ працюють на м≥ських, прим≥ських ≥ м≥жм≥ських регул¤рних пасажирських маршрутах, з њхньоњ згоди може встановлюватись робочий день з розпод≥лом зм≥ни на дв≥ частини за умови, що тривал≥сть цих частин не може перевищувати 4 годин з урахуванн¤м часу, необх≥дного дл¤ поверненн¤ на м≥сце сто¤нки. ѕри цьому тривал≥сть перерви м≥ж частинами зм≥ни повинна бути не менше двох годин без урахуванн¤ часу дл¤ в≥дпочинку ≥ харчуванн¤. „ас дл¤ короткочасного в≥дпочинку (не менше 15 хвилин) в≥д керуванн¤ автотранспортними засобами на маршрут≥ надаЇтьс¤ у к≥нцевих пунктах маршруту. „ас перерви пом≥ж двома частинами зм≥ни в робочий час не включаЇтьс¤. 2.7. ¬од≥¤м легкових автомоб≥л≥в (кр≥м - такс≥), а також вод≥¤м ≥нших автотранспортних засоб≥в експедиц≥й ≥ розв≥дувальних парт≥й, зайн¤тих на геологорозв≥дувальних, топографо-геодезичних ≥ розв≥дувальних роботах за польових умов, у раз≥ потреби може встановлюватис¤ ненормований робочий день, тобто понад нормальну тривал≥сть робочого часу. ÷¤ робота не вважаЇтьс¤ надурочною, ≥ за нењ не зд≥йснюЇтьс¤ додаткова оплата перепрацьованого часу. ≥льк≥сть годин перепрацьованого часу при так≥й робот≥ може визначатись у колективному договор≥. ¬од≥¤м з ненормованим робочим днем надаЇтьс¤ у форм≥ компенсац≥њ щор≥чна додаткова в≥дпустка та у випадках, передбачених законодавством, провадитьс¤ в≥дпов≥дна оплата за виконаний обс¤г роб≥т, ступ≥нь напруженост≥, складн≥сть ≥ самост≥йн≥сть у робот≥, необх≥дн≥сть виконанн¤ службових завдань понад установлену тривал≥сть робочого часу. 2.8. ћаксимальна загальна тривал≥сть керуванн¤ автотранспортним засобом (п≥дпункт "а" пункту 2.2 цього ѕоложенн¤), включаючи надурочн≥ роботи, не може перевищувати 9 годин на день ≥ 48 годин на тиждень у середньому за м≥с¤чний обл≥ковий пер≥од, а в умовах г≥рськоњ м≥сцевост≥ п≥д час перевезень пасажир≥в автобусами габаритною довжиною понад 9,5 метра та п≥д час перевезень великовагових, великогабаритних вантаж≥в не може перевищувати 8 годин. 2.9. —клад п≥дготовчо-остаточних роб≥т, час на њх виконанн¤ ≥ на проведенн¤ медичного огл¤ду вод≥¤ (п≥дпункти "г", "і" пункту 2.2 цього ѕоложенн¤) встановлюютьс¤ власником за погодженн¤м з профсп≥лковим органом або ≥ншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (особою). 2.10. „ас охорони автотранспортного засобу з вантажем або без нього (п≥дпункт "е" пункту 2.2 цього ѕоложенн¤) зараховуЇтьс¤ вод≥ю в розм≥р≥ не менше 1/3 робочого часу. онкретна тривал≥сть часу охорони вантажу та автотранспортного засобу, що зараховуЇтьс¤ вод≥¤м у робочий час, установлюЇтьс¤ власником за погодженн¤м з профсп≥лковим органом або ≥ншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (особою). якщо перевезенн¤ на одному автотранспортному засоб≥ зд≥йснюЇтьс¤ двома вод≥¤ми, то час на охорону вантажу та автотранспортного засобу враховуЇтьс¤ в робочий час лише одному вод≥ю. ”годою м≥ж власником та вод≥Їм може бути встановлений ≥нший пор¤док урахуванн¤ обл≥ку часу сто¤нки з одночасною охороною автотранспортного засобу з вантажем або без нього. 2.11. „ас присутност≥ на робочому м≥сц≥ вод≥¤, коли в≥н не керуЇ автотранспортним засобом, при направленн≥ у рейс двох вод≥њв (п≥дпункт "Ї" пункту 2.2 цього ѕоложенн¤) зараховуЇтьс¤ йому в розм≥р≥ не менше 50 в≥дсотк≥в робочого часу. онкретна тривал≥сть часу присутност≥ на робочому м≥сц≥ вод≥¤, коли в≥н не керуЇ автотранспортним засобом при направленн≥ в рейс двох вод≥њв, що зараховуЇтьс¤ в робочий час, установлюЇтьс¤ власником за погодженн¤м ≥з профсп≥лковим органом або ≥ншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (особою). 2.12. «алученн¤ вод≥њв до надурочних роб≥т зд≥йснюЇтьс¤ у пор¤дку, передбаченому законодавством (статт≥ 62, 63 ≥ 64 одексу закон≥в про працю ”крањни). Ќадурочними вважаютьс¤ роботи понад установлену тривал≥сть робочого дн¤ (статт≥ 52, 53 ≥ 61 одексу закон≥в про працю ”крањни). Ќадурочн≥ роботи не повинн≥ перевищувати дл¤ кожного вод≥¤ 4 годин прот¤гом двох дн≥в п≥др¤д або 75 годин на р≥к у раз≥ встановленн¤ п≥дсумованого обл≥ку робочого часу, чи 100 годин на р≥к у раз≥ додержанн¤ щотижневоњ норми тривалост≥ робочого часу. 2.13. ¬ласники автотранспортних засоб≥в повинн≥ при орган≥зац≥њ м≥жм≥ських перевезень уживати заход≥в щодо створенн¤ дл¤ вод≥њв автотранспортних засоб≥в нормальних умов дл¤ в≥дпочинку в пунктах сто¤нки автотранспортних засоб≥в (пром≥жних ≥ к≥нцевих) дл¤ того, щоб не допускати надурочних роб≥т ≥ використанн¤ вод≥њв дл¤ охорони автотранспортних засоб≥в та вантаж≥в, що перевоз¤тьс¤. 2.14. ѕри п≥дсумованому обл≥ку робочого часу орган≥зац≥¤ прац≥ вод≥њв регулюЇтьс¤ граф≥ками роботи (зм≥нност≥), ¤к≥ складаютьс¤ на весь обл≥ковий пер≥од ≥ ¤кими визначаютьс¤ к≥льк≥сть робочих дн≥в (зм≥н), тривал≥сть щоденноњ роботи (зм≥ни), к≥льк≥сть вих≥дних дн≥в та додаткових дн≥в в≥дпочинку, тривал≥сть щоденного (м≥жзм≥нного) та щотижневого в≥дпочинку. ” граф≥ках зм≥нност≥ не повинна передбачатись робота вод≥њв-ж≥нок у н≥чний час.
3. „ас в≥дпочинку
3.1. ¬од≥њ в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни користуютьс¤ правом на: а) перерви прот¤гом робочоњ зм≥ни дл¤ в≥дпочинку та харчуванн¤; б) щоденний (м≥жзм≥нний) в≥дпочинок; в) щотижневий в≥дпочинок; г) в≥дпочинок у св¤тков≥ ≥ неробоч≥ дн≥, передбачен≥ законодавством; і) щор≥чну основну в≥дпустку та щор≥чн≥ додатков≥ в≥дпустки в пор¤дку, установленому законодавством ”крањни, колективним договором (угодою, контрактом); д) в≥дпочинок в ≥нших випадках, передбачених законодавством ”крањни. 3.2. Ќа м≥жм≥ських перевезенн¤х п≥сл¤ перших 3 годин безперервного керуванн¤ автотранспортним засобом передбачаЇтьс¤ зупинка дл¤ в≥дпочинку вод≥¤ тривал≥стю не менше 15 хвилин, надал≥ зупинка такоњ тривалост≥ передбачаЇтьс¤ не п≥зн≥ше н≥ж через кожн≥ 2 години. „астота перерв у керуванн≥ автотранспортним засобом дл¤ короткочасного в≥дпочинку вод≥¤ та њх тривал≥сть при виконанн≥ м≥жм≥ських перевезень пасажир≥в ≥ вантаж≥в указуютьс¤ у завданн≥ щодо часу на рух та сто¤нку автотранспортного засобу. ѕри наданн≥ вод≥ю перерви дл¤ в≥дпочинку та харчуванн¤ зазначен≥ зупинки дл¤ в≥дпочинку не передбачаютьс¤. 3.3. ѕерерва дл¤ в≥дпочинку та харчуванн¤ вод≥¤м надаЇтьс¤ тривал≥стю не менше 45 хвилин ≥ не б≥льше 2 годин, ¤к правило, не п≥зн≥ше н≥ж через 4 години п≥сл¤ початку роботи. ÷¤ перерва не включаЇтьс¤ у робочий час вод≥¤. ” раз≥ встановленн¤ граф≥ком тривалост≥ щоденного робочого часу б≥льше 8 годин вод≥ю можуть надаватис¤ дв≥ перерви дл¤ в≥дпочинку та харчуванн¤ загальною тривал≥стю не б≥льше 2 годин. ¬од≥њ використовують час перерви на св≥й розсуд ≥ можуть на цей час в≥длучатис¤ з робочого м≥сц¤. онкретна тривал≥сть перерви дл¤ в≥дпочинку та харчуванн¤ (загальна тривал≥сть перерв) установлюЇтьс¤ власником за погодженн¤м з профсп≥лковим органом або ≥ншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (особою). 3.4. “ривал≥сть щоденного (м≥жзм≥нного) в≥дпочинку разом з часом перерви дл¤ в≥дпочинку та харчуванн¤ повинна бути не меншою, н≥ж подв≥йна тривал≥сть часу роботи в той робочий день (зм≥ну), що передуЇ в≥дпочинку. ¬од≥¤м, ¤ким установлено п≥дсумований обл≥к робочого часу, тривал≥сть щоденного (м≥жзм≥нного) в≥дпочинку в окрем≥ пер≥оди може бути зменшена до 12 посл≥довних годин прот¤гом будь-¤кого двадц¤тичотирьохгодинного пер≥оду, рахуючи в≥д початку робочого дн¤, при цьому робочий час прот¤гом обл≥кового пер≥оду не повинен перевищувати норми робочого часу, установленоњ законодавством. Ќевикористан≥ години щоденного (м≥жзм≥нного) в≥дпочинку п≥дсумовуютьс¤ ≥ надаютьс¤ вод≥Їв≥ у вигл¤д≥ додаткових в≥льних в≥д роботи дн≥в прот¤гом обл≥кового пер≥оду в пор¤дку, передбаченому граф≥ком роботи (зм≥нност≥). 3.5. Ќа м≥жм≥ських перевезенн¤х вод≥¤м автотранспортних засоб≥в, при п≥дсумованому обл≥ку робочого часу, тривал≥сть щоденного (м≥жзм≥нного) в≥дпочинку в к≥нцевих пунктах або в пром≥жних пунктах може бути встановлена не менше тривалост≥ попередньоњ зм≥ни, а ¤кщо ек≥паж автотранспортного засобу складаЇтьс¤ з двох вод≥њв, - не менше половини часу ц≥Їњ зм≥ни з в≥дпов≥дним зб≥льшенн¤м часу в≥дпочинку безпосередньо п≥сл¤ поверненн¤ до м≥сц¤ пост≥йноњ роботи. 3.6. ўотижневий безперервний в≥дпочинок вод≥¤ повинен безпосередньо передувати або сл≥дувати за щоденним в≥дпочинком, при цьому сумарна тривал≥сть часу в≥дпочинку разом з часом перерви дл¤ в≥дпочинку та харчуванн¤ в день, що передуЇ цьому в≥дпочинку, повинна становити не менше 42 годин. 3.7. ” раз≥ встановленн¤ п≥дсумованого обл≥ку робочого часу щотижнев≥ дн≥ в≥дпочинку встановлюютьс¤ у р≥зн≥ дн≥ тижн¤ зг≥дно з граф≥ками зм≥нност≥, при цьому число дн≥в щотижневого в≥дпочинку в поточному м≥с¤ц≥ повинно бути не менше числа повних тижн≥в цього м≥с¤ц¤. ÷≥ дн≥ вид≥л¤ютьс¤ у граф≥ках роботи (зм≥нност≥) ≥з загальноњ к≥лькост≥ в≥льних в≥д роботи дн≥в. «алученн¤ до роботи у вих≥дн≥ дн≥ та компенсац≥¤ за цю роботу провад¤тьс¤ в пор¤дку, передбаченому законодавством. 3.8. ” раз≥ встановленн¤ вод≥¤м п≥дсумованого обл≥ку робочого часу з тривал≥стю робочого дн¤ (зм≥ни) понад 10 годин тривал≥сть щотижневого в≥дпочинку може бути скорочена до 30 посл≥довних годин, з ¤ких не менше н≥ж 22 години прот¤гом одн≥Їњ й т≥Їњ самоњ доби. ѕри цьому тривал≥сть кожного щотижневого безперервного в≥дпочинку в середньому за обл≥ковий пер≥од повинна бути не менш ¤к 42 години. 3.9. якщо зупиненн¤ роботи неможливе через виробничо-техн≥чн≥ умови (безперервно д≥юч≥ п≥дприЇмства), а також ¤кщо на роботах, пов'¤заних з необх≥дн≥стю обслуговуванн¤ населенн¤ ≥ виконанн¤м ремонтних та вантажно-розвантажувальних роб≥т, то допускаЇтьс¤ робота вод≥њв у св¤тков≥ ≥ неробоч≥ дн≥ (статт¤ 73 одексу закон≥в про працю ”крањни), ¤кщо ц≥ дн≥ передбачен≥ граф≥ками зм≥нност≥ ¤к робоч≥. ” раз≥ встановленн¤ п≥дсумованого обл≥ку робочого часу роботи у св¤тков≥ ≥ неробоч≥ дн≥ за граф≥ком включаютьс¤ у розрахунок норми робочого часу обл≥кового пер≥оду.
4. ѕор¤док обл≥ку робочого часу
4.1. ќбл≥к робочого часу вод≥њв зд≥йснюЇтьс¤ на основ≥ табелю, дорожн≥х лист≥в та ≥нших документ≥в. 4.2. –обочий час вод≥њв, ¤к≥ працюють щоденно в певн≥ години, що встановлен≥ правилами внутр≥шнього трудового розпор¤дку або граф≥ками зм≥нност≥, обл≥ковуЇтьс¤ щоденно. „ас роботи понад установлену тривал≥сть робочоњ зм≥ни вважаЇтьс¤ надурочною роботою ≥ п≥дл¤гаЇ оплат≥ в установленому законодавством пор¤дку. 4.3. ѕри п≥дсумованому обл≥ку норма робочого часу за обл≥ковий пер≥од визначаЇтьс¤ шл¤хом множенн¤ тривалост≥ робочого дн¤, що встановлена законодавством дл¤ вод≥њв автотранспортних засоб≥в (7 годин), на к≥льк≥сть робочих дн≥в за календарем шестиденного робочого тижн¤, що припадають на обл≥ковий пер≥од, з урахуванн¤м њњ скороченн¤ напередодн≥ св¤ткових, неробочих ≥ вих≥дних дн≥в. „ас, в≥дпрацьований понад норму тривалост≥ робочого часу за обл≥ковий пер≥од, вважаЇтьс¤ надурочним ≥ оплачуЇтьс¤ зг≥дно ≥з статтею 106 одексу «акон≥в про працю ”крањни. «агальна к≥льк≥сть надурочних годин за обл≥ковий пер≥од визначаЇтьс¤ ¤к р≥зниц¤ м≥ж фактично в≥дпрацьованим часом ≥ нормою годин за цей пер≥од. ѕри п≥драхунку нормального числа робочих годин обл≥кового пер≥оду виключаютьс¤ дн≥, ¤к≥ за граф≥ком або розпор¤дком роботи припадають на час, упродовж ¤кого вод≥й був зв≥льнений в≥д виконанн¤ трудових обов'¤зк≥в у зв'¤зку з в≥дпусткою, виконанн¤м державних або громадських обов'¤зк≥в, тимчасовою непрацездатн≥стю тощо. 4.4. –обочий час вод≥њв з ненормованим робочим днем обл≥ковуЇтьс¤ у робочих дн¤х (кр≥м роботи у св¤тков≥ дн≥, ¤ка обчислюЇтьс¤ у годинах). –обота вод≥њв, ¤ким установлено ненормований робочий день, понад нормальну тривал≥сть зм≥ни не вважаЇтьс¤ надурочною. 4.5. ” м≥сц≥ в≥др¤дженн¤ робочий час вод≥¤ обл≥ковуЇтьс¤ на загальних п≥дставах у пор¤дку, установленому на п≥дприЇмств≥, до ¤кого в≥н в≥др¤джений. якщо в м≥сц≥ в≥др¤дженн¤ орган≥зована робота за граф≥ком, ¤кий в≥др≥зн¤Їтьс¤ в≥д граф≥ка за м≥сцем пост≥йноњ роботи, то робочий час вод≥њв обл≥ковуЇтьс¤ за його фактичною тривал≥стю. 4.6. „ас початку ≥ зак≥нченн¤ щоденноњ роботи або зм≥ни, у тому числ≥ при розпод≥л≥ зм≥ни на дв≥ частини, установлюЇтьс¤ правилами внутр≥шнього трудового розпор¤дку або граф≥ками зм≥нност≥ в≥дпов≥дно до законодавства. 4.7. ” раз≥ тривалих м≥жм≥ських перевезень початком роботи вод≥њв у зм≥н≥ вважаЇтьс¤ час зак≥нченн¤ в≥дпочинку, установленого граф≥ком зм≥нност≥, а зак≥нченн¤м зм≥ни - час початку в≥дпочинку за граф≥ком у дороз≥ або к≥нцевому пункт≥. 4.8. ќбл≥к часу простоњв вод≥њв автотранспортних засоб≥в ведетьс¤ шл¤хом заповненн¤ лист≥в простою або в≥дм≥ток у граф≥ особливих в≥дм≥ток дорожнього листа.
5. ѕор¤док складанн¤ граф≥к≥в зм≥нност≥
5.1. ѕри складанн≥ граф≥к≥в зм≥нност≥ необх≥дно виходити з того, що тривал≥сть роботи вод≥њв у годинах за зм≥ну не повинна перевищувати максимальноњ тривалост≥ зм≥ни, а к≥льк≥сть зм≥н у раз≥ запровадженн¤ п≥дсумованого обл≥ку робочого часу (за дн¤ми) повинна забезпечувати дотриманн¤ норми робочого часу за обл≥ковий пер≥од. 5.2. ” граф≥ках зазначаЇтьс¤ (ураховуЇтьс¤): тривал≥сть, час початку ≥ зак≥нченн¤ щоденноњ роботи (зм≥ни), час перерв дл¤ в≥дпочинку ≥ харчуванн¤, а також час, що надаЇтьс¤ дл¤ м≥жзм≥нного ≥ щотижневого в≥дпочинку (ор≥Їнтовн≥ граф≥ки зм≥нност≥ вод≥њв наведен≥ в додатках 1 - 4). 5.3. √раф≥ки зм≥нност≥ з установленою тривал≥стю робочоњ зм≥ни довод¤тьс¤ до в≥дома кожного вод≥¤ не п≥зн≥ше н≥ж за два тижн≥ до введенн¤ њх у д≥ю. 5.4. √раф≥ки зм≥нност≥ повинн≥ забезпечувати необх≥дну тривал≥сть роботи автотранспортних засоб≥в прот¤гом дн¤ зг≥дно з потребами автотранспортного обслуговуванн¤ п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й ≥ населенн¤. ƒл¤ вод≥њв автотранспортних засоб≥в, ¤к≥ зайн¤т≥ перевезенн¤м у технолог≥чному процес≥ промислових, буд≥вельних, с≥льськогосподарських та ≥нших п≥дприЇмств, граф≥ки зм≥нност≥ складаютьс¤ з таким розрахунком, щоб вони були пов'¤зан≥ з граф≥ками зм≥нност≥ прац≥вник≥в д≥льниць, що обслуговуютьс¤ цими вод≥¤ми. 5.5. ƒл¤ вод≥њв автотранспортних засоб≥в, ¤к≥ працюють у режим≥ шестиденного або п'¤тиденного робочого тижн¤ ≥з загальними вих≥дними дн¤ми, застосовуютьс¤ граф≥ки роботи, що встановлен≥ дл¤ вс≥х прац≥вник≥в даного п≥дприЇмства. ѕри робот≥ автотранспортного засобу у дв≥ зм≥ни за ним закр≥плюютьс¤ два вод≥њ. 5.6. —ередн¤ тривал≥сть робочоњ зм≥ни вод≥њв дл¤ складанн¤ граф≥к≥в зм≥нност≥ визначаЇтьс¤ за формулою “зм = (Ќг х в) : 3 (год.), де “зм - середн¤ тривал≥сть робочоњ зм≥ни вод≥њв; Ќг - нормальна к≥льк≥сть робочих годин одного вод≥¤ у даному м≥с¤ц≥ (за календарем); в - к≥льк≥сть вод≥њв у бригад≥, за ¤кою закр≥плен≥ автотранспортн≥ засоби; 3 - загальна к≥льк≥сть робочих зм≥н на закр≥плених за вод≥¤ми автотранспортних засобах у даному м≥с¤ц≥. √раф≥ки роботи повинн≥ розробл¤тис¤ виход¤чи з норми робочих годин за обл≥ковий пер≥од, з дотриманн¤м норм робочого часу, що встановлюютьс¤ цим ѕоложенн¤м. 5.7. „ас початку ≥ зак≥нченн¤ зм≥ни вод≥¤ визначаЇтьс¤ з урахуванн¤м установленого п≥дготовчо-остаточного часу, часу вињзду на маршрут (у рейс) ≥ поверненн¤ автотранспортного засобу, часу проведенн¤ передрейсового ≥ п≥сл¤рейсового медичних огл¤д≥в.
6. ќсобливост≥ режим≥в прац≥ ≥ в≥дпочинку вод≥њв, ¤к≥ зд≥йснюють м≥жнародн≥ перевезенн¤, в≥дпов≥дно до вимог ™вропейськоњ ”годи, що стосуЇтьс¤ роботи ек≥паж≥в транспортних засоб≥в, ¤к≥ зд≥йснюють м≥жнародн≥ автомоб≥льн≥ перевезенн¤ (дал≥ - ™”“–)
6.1. ћ≥жнародн≥ перевезенн¤ щодо встановленн¤ режиму прац≥ ≥ в≥дпочинку вод≥њв регламентуютьс¤ ™”“–, укладеною в ∆енев≥ 1 липн¤ 1970 року, з поправками, останн¤ з ¤ких набрала чинност≥ 28 лютого 1995 року. ѕраво на зд≥йсненн¤ автотранспортними засобами м≥жнародних перевезень пасажир≥в надаЇтьс¤ вод≥¤м, ¤ким виповнивс¤ 21 р≥к. ѕраво на керуванн¤ автобусами на м≥жнародних маршрутах мають вод≥њ, ¤к≥ останн≥ три роки працюють вод≥¤ми автобус≥в. ћ≥н≥мальний в≥к вод≥¤ автотранспортного засобу, ¤кий зд≥йснюЇ м≥жнародн≥ перевезенн¤ вантаж≥в, повинен бути: дл¤ автотранспортних засоб≥в, допустима максимальна вага ¤ких не перевищуЇ 7,5 тонни, - не менше 18 рок≥в; дл¤ ≥нших автотранспортних засоб≥в - не менше 21 року або не менше 18 рок≥в за умови, що ц≥ особи мають посв≥дченн¤ про одержанн¤ профес≥йноњ осв≥ти, ¤ке визнаЇтьс¤ —тороною, що домовл¤Їтьс¤, при застосуванн≥ ™”“–, у частин≥ ек≥паж≥в автотранспортних засоб≥в, що зд≥йснюють м≥жнародн≥ перевезенн¤. ¬имоги ™”“– не поширюютьс¤ на м≥жнародн≥ перевезенн¤, ¤к≥ зд≥йснюютьс¤ автотранспортними засобами: а) дозволена максимальна маса ¤ких не перевищуЇ 3500 кг (7700 фунт≥в); б) призначеними дл¤ перевезенн¤ пасажир≥в, у ¤ких к≥льк≥сть сид¤чих м≥сць, кр≥м сид≥нн¤ вод≥¤, не перевищуЇ восьми; в) що перевоз¤ть пасажир≥в на регул¤рних маршрутах, прот¤жн≥сть ¤ких не перевищуЇ 50 км; г) дозволена максимальна швидк≥сть ¤ких не перевищуЇ 30 км; і) збройних сил, орган≥в цив≥льноњ оборони, пожежноњ служби ≥ сил п≥дтриманн¤ громадського пор¤дку або тими, що перебувають у њхньому п≥дпор¤дкуванн≥; д) що використовуютьс¤ службами канал≥зац≥њ, водо-, газо- ≥ електрозабезпеченн¤, телеграфу ≥ телефону, рад≥о ≥ телебаченн¤, захисту в≥д повеней, а також дл¤ техн≥чного обслуговуванн¤ дор≥г, збиранн¤ ≥ видаленн¤ см≥тт¤, перевезенн¤ поштових в≥дправлень, ви¤вленн¤ рад≥о- ≥ телев≥з≥йних передавач≥в ≥ приймач≥в; е) що використовуютьс¤ п≥д час надзвичайних обставин ≥ р¤тувальних операц≥й; Ї) спец≥альними, призначеними дл¤ медичних ц≥лей та авар≥йних служб; ж) що перевоз¤ть циркове або ¤рмаркове обладнанн¤; з) що Ї новими або переобладнаними, ще не зданими в експлуатац≥ю, а також що проход¤ть дорожн≥ випробуванн¤ з метою удосконаленн¤ техн≥ки, ремонту або обслуговуванн¤; и) що використовуютьс¤ на перевезенн¤х вантаж≥в дл¤ особистих потреб, дл¤ збору молока на фермах ≥ поверненн¤ тари з-п≥д молока та молокопродукт≥в, призначених дл¤ вживанн¤ тваринами. 6.2. ўоденна тривал≥сть керуванн¤ автотранспортними засобами вод≥Їм, пом≥ж будь-¤кими двома пер≥одами щоденного в≥дпочинку або пом≥ж щоденним пер≥одом в≥дпочинку ≥ щотижневим пер≥одом в≥дпочинку, не повинна перевищувати дев'¤ти годин. ўоденна тривал≥сть керуванн¤ автотранспортними засобами може бути зб≥льшена до 10 годин, але не б≥льше двох раз≥в на тиждень. ѕри цьому сумарна тривал≥сть керуванн¤ автотранспортними засобами за два тижн≥ п≥др¤д не повинна перевищувати 90 годин. Ќе б≥льше н≥ж через ш≥сть щоденних пер≥од≥в керуванн¤ автотранспортними засобами вод≥й повинен одержати щотижневий пер≥од в≥дпочинку. ўотижневий пер≥од в≥дпочинку може бути в≥дкладений до к≥нц¤ шостого дн¤, ¤кщо загальна тривал≥сть керуванн¤ на прот¤з≥ шести дн≥в не перевищуЇ максимального часу, ¤кий в≥дпов≥даЇ шести щоденним пер≥одам керуванн¤ автотранспортним засобом. ” раз≥ м≥жнародних пасажирських перевезень, за вин¤тком перевезень на регул¤рних маршрутах, зам≥сть терм≥н≥в "ш≥сть", "шостого" ≥ "шести" у другому та третьому абзацах, викладених у цьому пункт≥, необх≥дно використовувати в≥дпов≥дно терм≥ни "дванадц¤ть", "дванадц¤того" ≥ "дванадц¤ти". 6.3. ѕерерва дл¤ в≥дпочинку та харчуванн¤ вод≥¤м надаЇтьс¤ тривал≥стю не менше 45 хвилин ≥ не б≥льше 2 годин, ¤к правило, не п≥зн≥ше н≥ж через 4 години п≥сл¤ початку роботи. 6.4. ѕ≥сл¤ керуванн¤ автотранспортним засобом прот¤гом 4,5 години вод≥й повинен зробити перерву в керуванн≥ щонайменше на 45 хвилин, ¤кщо не настаЇ пер≥од в≥дпочинку. ÷¤ перерва може бути зам≥нена перервами тривал≥стю не менше 15 хвилин кожна, розпод≥леними на прот¤з≥ пер≥оду керуванн¤ автотранспортним засобом так, щоб у п≥дсумку перерви становили не менше 45 хвилин. ¬од≥й п≥д час перерви не повинен займатис¤ н≥¤кою виробничою д≥¤льн≥стю, кр≥м забезпеченн¤ охорони автотранспортного засобу ≥ вантажу. ѕерерви, ¤ких дотримуЇтьс¤ вод≥й, не можуть розгл¤датис¤ ¤к щоденн≥ пер≥оди в≥дпочинку. 6.5. «а кожн≥ 24 години вод≥й автотранспортного засобу при п≥дсумованому обл≥ку робочого часу повинен мати безперервний щоденний в≥дпочинок тривал≥стю не менше 11 годин. ÷ей в≥дпочинок може бути зменшений до 9 годин не б≥льше 3 раз≥в на прот¤з≥ одного тижн¤ за умови, що до к≥нц¤ наступного тижн¤ вод≥ю надаЇтьс¤ (компенсуЇтьс¤) в≥дпов≥дний в≥дпочинок п≥сл¤ поверненн¤ з рейсу. якщо тривал≥сть щоденного в≥дпочинку не скорочуЇтьс¤, то щоденний в≥дпочинок може бути под≥лений на 2 - 3 окрем≥ пер≥оди прот¤гом 24 годин, один з ¤ких повинен бути не менше 8 годин з урахуванн¤м того, що загальна тривал≥сть в≥дпочинку повинна становити не менше 12 годин. 6.6. ѕ≥д час керуванн¤ автотранспортним засобом принаймн≥ двома вод≥¤ми прот¤гом кожних 30 годин кожному з них повинен надавитис¤ в≥дпочинок тривал≥стю не менше 8 годин п≥др¤д. 6.7. ўоденний пер≥од в≥дпочинку може використовуватис¤ безпосередньо на автотранспортному засоб≥, ¤кщо на ньому Ї спальне м≥сце ≥ цей автотранспортний зас≥б перебуваЇ на сто¤нц≥. 6.8. ўотижневий в≥дпочинок вод≥¤ повинен становити 45 посл≥довних годин. ÷ей пер≥од в≥дпочинку може бути скорочений: до 36 посл≥довних годин, ¤кщо в≥н використовуЇтьс¤ у м≥сц≥ реЇстрац≥њ автотранспортного засобу або в м≥сц≥ пост≥йного мешканн¤ вод≥¤; до 24 посл≥довних годин, ¤кщо в≥дпочинок використовуЇтьс¤ у будь-¤кому ≥ншому м≥сц≥. Ѕудь-¤ке скороченн¤ тривалост≥ в≥дпочинку, зазначеного в абзацах першому, другому та третьому цього пункту, повинно бути компенсоване шл¤хом наданн¤ вод≥ю впродовж трьох тижн≥в в≥дпов≥дного часу в≥дпочинку. 6.9. ўотижневий в≥дпочинок, ¤кий починаЇтьс¤ на прот¤з≥ одного тижн¤ ≥ продовжуЇтьс¤ на прот¤з≥ наступного тижн¤, може бути приЇднаний до часу в≥дпочинку за один з цих тижн≥в. 6.10. ѕри пасажирських перевезенн¤х щотижневий в≥дпочинок може бути перенесений на наступний тиждень ≥ приЇднаний до щотижневого пер≥оду в≥дпочинку цього наступного тижн¤. 6.11. Ѕудь-¤кий в≥дпочинок при м≥жнародних перевезенн¤х, ¤кий використовуЇтьс¤ ¤к компенсац≥¤ за скороченн¤ щоденного ≥ (чи) щотижневого в≥дпочинку, повинен приЇднуватис¤ до ≥ншого пер≥оду в≥дпочинку тривал≥стю не менше 8 годин ≥ надаватис¤ на вимогу вод≥¤ у м≥сц≥ сто¤нки автотранспортного засобу або мешканн¤ вод≥¤. 6.12. ѕри перевезенн¤х вантаж≥в або пасажир≥в поромом або зал≥зницею вод≥й автотранспортного засобу повинен мати спальне м≥сце, ≥ його щоденний в≥дпочинок може перериватис¤ не б≥льше одного разу. ÷¤ перерва не повинна перевищувати одн≥Їњ години до навантаженн¤ або п≥сл¤ вивантаженн¤. ѕри цьому митн≥ формальност≥ включаютьс¤ до операц≥й навантаженн¤ або вивантаженн¤, а щоденний пер≥од в≥дпочинку, що переривавс¤, повинен зб≥льшуватис¤ на 2 години. 6.13. ќбл≥к щоденноњ тривалост≥ керуванн¤ та тривалост≥ безперервного керуванн¤ автотранспортними засобами, тривалост≥ перерв дл¤ в≥дпочинку та харчуванн¤ вод≥њв проводитьс¤ за допомогою контрольних пристроњв (тахограф≥в), реЇстрац≥йних листк≥в дл¤ тахограф≥в, дорожн≥х лист≥в, граф≥к≥в роботи та ≥нших документ≥в. 6.14. онтрольн≥ пристроњ повинн≥ в≥дпов≥дати вимогам ѕравил –ади ™вропейського ≈коном≥чного —оюзу (™≈—) в≥д 20.12.85 є 3821/85 щодо њх конструкц≥њ, встановленн¤, використанн¤ ≥ перев≥рки: 6.14.1. онтрольний пристр≥й повинен включати: а) в≥зуальн≥ прилади, ¤к≥ в≥дображають: пройдену в≥дстань (л≥чильник в≥дстан≥) п≥д час руху вперед ≥ назад, швидк≥сть (сп≥дометр), в тому числ≥ при зм≥н≥ прискоренн¤ до 2 м/сек., час (годинник, механ≥зм пуску ¤кого повинен бути розм≥щений всередин≥ корпусу контрольного приладу); б) реЇстрац≥йн≥ прилади, у тому числ≥: прилад, ¤кий реЇструЇ пройдений шл¤х; прилад, ¤кий реЇструЇ швидк≥сть; один або дек≥лька прилад≥в, ¤к≥ реЇструють час; в) записувальний пристр≥й, ¤кий реЇструЇ окремо в реЇстрац≥йному листку кожне розкритт¤ корпусу ≥ ¤кий тримаЇ цей листок. 6.14.2. ¬≥зуальн≥ прилади контрольного пристрою повинн≥ бути обладнан≥ приладами осв≥тленн¤, ¤к≥ б не засл≥плювали вод≥¤. ¬нутр≥шн≥ частини контрольного пристрою повинн≥ бути захищен≥ в≥д попаданн¤ вологи та пилу. 6.14.3. –≥зн≥ пер≥оди часу роботи автотранспортного засобу, ¤к≥ ф≥ксуютьс¤ пером самописц¤, повинн≥ в≥др≥зн¤тис¤ один в≥д одного на запис≥ товщиною в≥дпов≥дних сл≥д≥в з точки зору ч≥ткост≥ ≥ розшифруванн¤ запису. 6.14.4. орпус, ¤кий м≥стить у соб≥ реЇстрац≥йний листок або листки ≥ прилад управл≥нн¤ механ≥змом пуску годинника, повинен бути обладнаний замком. ожне несанкц≥оноване розкритт¤ такого корпусу повинне автоматично реЇструватись на листку або листках. 6.14.5. –еЇстрац≥йн≥ листки не повинн≥ заважати нормальному функц≥онуванню приладу, а записи, ¤к≥ м≥ст¤ть реЇстрац≥йн≥ листки, не стирались, легко читались ≥ були ч≥ткими. ожен член ек≥пажу (вод≥й) повинен мати змогу заносити на листки без њх пошкодженн¤ ≥ пог≥ршенн¤ ч≥ткост≥ запис≥в таку ≥нформац≥ю: а) на початку використанн¤ листка: своЇ пр≥звище, ≥м'¤, по батьков≥; б) дату ≥ м≥сце початку використанн¤ листк≥в, дату ≥ м≥сце завершенн¤ њх використанн¤; в) номерний знак кожного автотранспортного засобу, дл¤ роботи на ¤кому призначаЇтьс¤ вод≥й ¤к на початку першоњ поњздки, так ≥ п≥зн≥ше, у раз≥ зам≥ни автотранспортного засобу п≥д час використанн¤ листка; г) показанн¤ сп≥дометра: на початку першоњ ≥ в к≥нц≥ останньоњ поњздок, ¤к≥ зареЇстрован≥ на листках; у раз≥ зам≥ни автотранспортного засобу на прот¤з≥ робочого дн¤ (показанн¤ сп≥дометра на автотранспортному засоб≥, дл¤ роботи на ¤ку вод≥й був призначений, ≥ показанн¤ сп≥дометра на автотранспортному засоб≥, дл¤ роботи на ¤кий вод≥й буде призначений); і) час кожноњ зм≥ни автотранспортного засобу. ћ≥н≥мальна спроможн≥сть тривалост≥ запису на листках, незалежно в≥д њх форми, повинна становити 24 години. якщо з'Їднуютьс¤ дек≥лька диск≥в дл¤ п≥двищенн¤ безперервноњ тривалост≥ запису, ¤ка може бути забезпечена без втручанн¤ персоналу, з'Їднанн¤ м≥ж р≥зними дисками повинн≥ зд≥йснюватис¤ таким чином, щоб не було перерв у записах або њх накладенн¤ у момент переходу з одного диска на ≥нший. 6.14.6. онтрольний пристр≥й повинен бути встановлений на автотранспортному засоб≥ таким чином, щоб вод≥й м≥г з≥ свого м≥сц¤ спостер≥гати за показанн¤ми сп≥дометра, л≥чильника в≥дстан≥ ≥ годинника. Ќеобх≥дно, щоб "пост≥йна" контрольного пристрою могла бути приведена у в≥дпов≥дн≥сть до характеристичного коеф≥ц≥Їнта автотранспортного засобу за допомогою належного пристосуванн¤, так званого адаптера. ѕ≥сл¤ перев≥рки контрольного пристрою, ¤ка проводитьс¤ п≥сл¤ його встановленн¤ на автотранспортному засоб≥, б≥л¤ пристрою або на самому пристроњ повинна кр≥питис¤ табличка з в≥домост¤ми про встановленн¤ таким чином, щоб њњ було добре видно. ѕ≥сл¤ кожного огл¤ду, ¤кий зд≥йснюЇтьс¤ механ≥ком або майстернею, таблички повинн≥ м≥н¤тис¤ на нов≥ ≥з встановленн¤м пломб. 6.15. ¬од≥њ повинн≥ забезпечувати своЇчасне включенн¤ ≥ правильну експлуатац≥ю контрольного пристрою, а в раз≥ його несправност≥ - негайний ремонт. якщо експлуатац≥¤ контрольного пристрою через техн≥чну несправн≥сть неможлива, то вод≥й повинен в≥д руки вписати у реЇстрац≥йний листок з використанн¤м в≥дпов≥дних граф≥чних позначень в≥домост≥, ¤к≥ в≥дпов≥дають його виробнич≥й д≥¤льност≥ ≥ пер≥одам в≥дпочинку. якщо вод≥њ автотранспортних засоб≥в перебувають поза автотранспортним засобом ≥ не мають можливост≥ використовувати контрольний пристр≥й, вони повинн≥ в≥д руки вписувати у реЇстрац≥йн≥ листки, з використанн¤м в≥дпов≥дних граф≥чних позначень, р≥зн≥ пер≥оди часу, ¤к≥ належать до њх виробничоњ д≥¤льност≥ поза автотранспортним засобом. ¬од≥њ повинн≥ мати при соб≥ ≥ давати дл¤ перев≥рки реЇстрац≥йн≥ листки за поточний тиждень ≥ за останн≥й день попереднього тижн¤, п≥д час ¤кого вод≥њ керували автотранспортним засобом. 6.16. ¬од≥й п≥д час перевезенн¤ повинен мати достатню к≥льк≥сть реЇстрац≥йних листк≥в установленого зразка, ¤к≥ придатн≥ дл¤ використанн¤ на тому обладнанн≥, ¤ке встановлене на автотранспортному засоб≥. –еЇстрац≥йн≥ листки (стр≥чка або диск) повинн≥ бути персональними ≥з зазначеними терм≥нами њх використанн¤ або зам≥ни у раз≥ пошкодженн¤. 6.17. ¬икористан≥ реЇстрац≥йн≥ листки власники повинн≥ збер≥гати на п≥дприЇмств≥ прот¤гом не менше 12 м≥с¤ц≥в з дн¤ останнього запису ≥ подавати њх на вимогу контрольних орган≥в.
7. онтроль за режимом прац≥ ≥ в≥дпочинку вод≥њв автотранспортних засоб≥в
7.1. онтроль за додержанн¤м режиму прац≥ ≥ в≥дпочинку вод≥њв на п≥дприЇмствах, в установах ≥ орган≥зац≥¤х покладаЇтьс¤ на посадових ос≥б, суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥. 7.2. онтроль за додержанн¤м режиму прац≥ ≥ в≥дпочинку вод≥њв п≥д час перевезень покладаЇтьс¤ на контролер≥в автотранспортних управл≥нь ћ≥н≥стерства транспорту ”крањни в јвтономн≥й –еспубл≥ц≥ рим та област¤х, а також на службу м≥жнародних автомоб≥льних перевезень центрального органу виконавчоњ влади в галуз≥ транспорту в пунктах пропуску через державний кордон ”крањни, ¤кщо автотранспортн≥ засоби обладнан≥ контрольними пристро¤ми. 7.3. ƒержавний нагл¤д ≥ контроль за додержанн¤м законодавства про працю, зокрема з питань про робочий час ≥ час в≥дпочинку, зд≥йснюЇтьс¤ ƒержавним департаментом нагл¤ду за додержанн¤м законодавства про працю та його територ≥альними органами. 7.4. ќсоби, винн≥ в порушенн≥ встановленого режиму прац≥ ≥ в≥дпочинку вод≥њв, несуть в≥дпов≥дальн≥сть зг≥дно ≥з законодавством ”крањни.
ќр≥Їнтовний граф≥к роботи вод≥њв, ¤кщо необх≥дно, щоб автомоб≥л≥ працювали 5 дн≥в на тиждень
”мовн≥ позначки: – - робочий день; ¬ - день щотижневого в≥дпочинку (вих≥дний день).
ќр≥Їнтовний граф≥к, ¤кщо необх≥дно, щоб автомоб≥л≥ працювали 6 дн≥в на тиждень
”мовн≥ позначки: – - робочий день; ¬ - день щотижневого в≥дпочинку (вих≥дний день); ќ - додатковий день дл¤ м≥жзм≥нного в≥дпочинку.
ќр≥Їнтовний граф≥к, ¤кщо необх≥дно, щоб автомоб≥л≥ працювали вс≥ дн≥ м≥с¤ц¤ (у тому числ≥ вих≥дн≥) по 9,5 години
”мовн≥ позначки: – - робочий день; ¬ - день щотижневого в≥дпочинку (вих≥дний день); ќ - додатковий день дл¤ м≥жзм≥нного в≥дпочинку. ѕрим≥тка. якщо у вих≥дн≥ дн≥ робота автомоб≥л≥в не плануЇтьс¤, то при цьому граф≥ку тривал≥сть зм≥ни у робоч≥ дн≥ може бути зб≥льшена до 11,3 години, а тривал≥сть роботи автомоб≥л≥в на маршрут≥ - до 11,0 години. ѕри цьому к≥льк≥сть вод≥њв зменшитьс¤, а к≥льк≥сть дн≥в, в≥льних в≥д роботи, зб≥льшитьс¤.
ќр≥Їнтовний граф≥к, ¤кий застосовуЇтьс¤ на м≥жнародних перевезенн¤х на далек≥ в≥дстан≥, коли потр≥бно, щоб автомоб≥ль працював по 11,7 години на день
”мовн≥ позначки: – - робочий день; ¬ - день щотижневого в≥дпочинку (вих≥дний день); ќ - додатковий день дл¤ м≥жзм≥нного в≥дпочинку. |
ќтправить сообщение дл¤:
konstantin33379@mail.ru с вопросами
и замечани¤ми об этом веб-узле.
|