|
|
ƒ≈–∆ј¬Ќ≤ Ѕ”ƒ≤¬≈Ћ№Ќ≤ Ќќ–ћ» ” –јѓЌ»
—»—“≈ћј «јЅ≈«ѕ≈„≈ЌЌя Ќјƒ≤…Ќќ—“≤ “ј Ѕ≈«ѕ≈ » Ѕ”ƒ≤¬≈Ћ№Ќ»’ ќЅ'™ “≤¬
ѕќЋќ∆≈ЌЌя ѕ–ќ –ќ«—Ћ≤ƒ”¬јЌЌя ѕ–»„»Ќ ј¬ј–≤… (ќЅ¬јЋ≈Ќ№) Ѕ”ƒ≤¬≈Ћ№, —ѕќ–”ƒ, ѓ’ „ј—“»Ќ “ј ќЌ—“–” “»¬Ќ»’ ≈Ћ≈ћ≈Ќ“≤¬
ƒЅЌ ¬.1.2-1-95
« введенн¤м в д≥ю цих норм втрачаЇ силу на територ≥њ ”крањни Ђѕоложение о пор¤д≠ке расследовани¤ причин аварий зданий, сооружений, их частей и конструктивных элементовї, затверджене ѕостановою ƒержбуду —–—– в≥д 5 червн¤ 1986 є 76. ÷≥ норми встановлюють вимоги до орган≥зац≥њ ≥ пор¤дку проведенн¤ розсл≥дуванн¤ причин авар≥й буд≥вель, споруд, њх частин та конструктивних елемент≥в (дал≥ Ч буд≥вельних об'Їкт≥в), що сталис¤ в процес≥ буд≥вництва, техн≥чного переозброЇнн¤, реконструкц≥њ, кап≥тального ремонту, експлуатац≥њ або консервац≥њ. ¬имоги цих норм гармон≥зован≥ з Ђѕоложенн¤м про розсл≥дуванн¤ та обл≥к нещасних випадк≥в, профес≥йних захворювань та авар≥й на п≥дприЇмствах, в установах ≥ орган≥зац≥¤хї, затвердженим постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 10.07.93 є 623 (дал≥ скорочено Ђѕоложенн¤ про розсл≥дуванн¤ та обл≥к нещасних випадк≥вї) ≥ розвивають це ѕоложенн¤ в частин≥, що стосуЇтьс¤ буд≥вельно-техн≥чноњ експертизи та оц≥нки причин авар≥њ. “ерм≥ни та њх визначенн¤, ¤к≥ використовуютьс¤ в нормах, наведен≥ у рекомендованому додатку 1. 1. «ј√јЋ№Ќ≤ ѕќЋќ∆≈ЌЌя 1.1. ƒ≥¤ цих норм поширюЇтьс¤ на вс≥ п≥дприЇмства, установи ≥ орган≥зац≥њ незалежно в≥д форм власност≥. ¬они Ї обов'¤зковими дл¤ вс≥х м≥н≥стерств ≥ в≥домств ”крањни, –ади ћ≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевих адм≥н≥страц≥й та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, приватних ос≥б та громадських орган≥зац≥й, що виступають в рол≥ власник≥в ≥ замовник≥в або виконують буд≥вельн≥ роботи та експлуатують буд≥вельн≥ об'Їкти. 1.2. ѕор¤д з вимогами цих норм необх≥дно керуватис¤: * вимогами нормативних ≥ директивних документ≥в орган≥в державного нагл¤ду (ƒержатомнагл¤д, ƒержнагл¤дохоронпрац≥ та ≥н.), ¤кщо авар≥¤ сталас¤ на об'Їкт≥, ¤кий перебуваЇ п≥д њх нагл¤дом; * вказ≥вками в≥домчих або рег≥ональних нормативних документ≥в, ¤к≥ повинн≥ опра≠цьовуватис¤ в≥дпов≥дно до цих норм ≥ погоджуватис¤ з ƒержкомм≥стобудуванн¤ ”крањни; * вимогами компетентних м≥жнародних орган≥зац≥й ≥ страхових товариств в т≥й час≠тин≥, в ¤к≥й вони не суперечать цим нормам (при авар≥¤х на сп≥льних п≥дприЇмствах та в ≥нших випадках, коли це передбачено статутними документами або договорами). 1.3. «алежно в≥д т¤жкост≥ насл≥дк≥в ≥ масштаб≥в авар≥њ под≥л¤ютьс¤ на авар≥њ ≤ категор≥њ ≥ IIкатегор≥њ. 1.4. атегор≥йн≥сть авар≥й встановлюЇтьс¤ таким чином: ≤ категор≥¤ Ч авар≥¤, насл≥дком ¤коњ стала хоча б одна ≥з таких под≥й: а) загибель п'¤ти чи б≥льше чолов≥к; б) загроза життю та здоров'ю роб≥тник≥в п≥дприЇмства або буд≥вництв, а також населен≠ню, що мешкаЇ поблизу п≥дприЇмства (буд≥вництва); в) загроза забрудненн¤ навколишнього середовища навколо п≥дприЇмства або буд≥вництва; г)обрушенн¤ основних конструкц≥й об'Їкта в ц≥лому або значноњ частини його; д)зупинка роботи п≥дприЇмства чи буд≥вництва на добу ≥ б≥льше. IIкатегор≥¤ Ч авар≥¤, насл≥дком ¤коњ стала хоча б одна ≥з таких под≥й: а)загибель до п'¤ти чолов≥к; б)загроза життю та здоров'ю роб≥тник≥в цеху або виробничоњ д≥л¤нки (д≥л¤нки буд≥вниц≠ тва); в)обваленн¤ конструкц≥й на частин≥ об'Їкта; г) зупинка роботи цеху або буд≥вельноњ д≥л¤нки на зм≥ну ≥ б≥льше. ѕриблизне розпод≥ленн¤ авар≥й за категор≥¤ми в залежност≥ в≥д типу будинку чи споруди наведено в дов≥дковому додатку 2. 1.5. Ћокальн≥ пошкодженн¤ конструктивних елемент≥в та деталей без њх обваленн¤, випадки спрацьовуванн¤ захисних, протиперевантажувальних або ≥нших протиавар≥йних засоб≥в, а та≠ кож ≥нш≥ ≥нциденти, що не створюють небезпеки дл¤ здоров'¤ ≥ житт¤ людей або стану навко≠ лишнього середовища, авар≥¤ми не вважаютьс¤ ≥ заходи щодо них вживаютьс¤ в установленому на п≥дприЇмств≥ пор¤дку. 1.6. јвар≥њ ≤ категор≥њ буд≥вель, споруд, њх частин та конструктивних елемент≥в, ¤к≥ знахо≠ д¤тьс¤ в р¤ду масових авар≥й ≥ обвалень, що викликан≥ стих≥йним лихом або техногенними катастрофами (повен≥, землетруси, вибухи, прос≥данн¤ розроблюваних територ≥й тощо), чи одиничн≥ авар≥њ, що уражають або створюють загрозу ураженн¤ систем життЇзабезпеченн¤ великих рег≥он≥в, а також авар≥њ, що супроводжуютьс¤ викидом або реальною загрозою викиду рад≥оактивних, сильнод≥ючих отруйних, б≥олог≥чно активних та ≥нших небезпечних речовин, п≥дл¤гають спец≥альному розгл¤ду ком≥с≥¤ми, ¤к≥ призначаютьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ѕри њх розсл≥дуванн≥ доц≥льно використовувати положенн¤ цих норм. 2. ѕ≈–Ўќ„≈–√ќ¬≤ ƒ≤ѓ 2.1. ќсоби, в≥дпов≥дальн≥ за роботу орган≥зац≥й ≥ установ, що зд≥йснюють буд≥вництво, техн≥чне переозброЇнн¤, реконструкц≥ю, кап≥тальний ремонт або експлуатац≥ю об'Їкт≥в, на ¤ких сталас¤ авар≥¤, зобов'¤зан≥, в першу чергу: * вжити ус≥х необх≥дних заход≥в щодо вр¤туванн¤ потерп≥лих ≥ наданн¤ њм допомоги; * ввести в д≥ю план л≥кв≥дац≥њ авар≥й ( авар≥йних ситуац≥й ), ¤кщо такий Ї на п≥дпри≠ Їмств≥; * вжити заход≥в щодо запоб≥ганн¤ подальшому поширенню руйнувань, пожеж≥, ви≠ киду шк≥дливих речовин тощо; * встановити границю небезпечноњ зони та обмежити доступ до нењ людей; * передати пов≥домленн¤ про авар≥ю в≥дпов≥дно до вказ≥вок пп. 2.2-2.4. 2.2. ѕро будь-¤ку авар≥ю на буд≥вельному об'Їкт≥ повинно бути спов≥щено в орган держав≠ ного нагл¤ду за охороною прац≥ за м≥сцем розташуванн¤ п≥дприЇмства, де сталас¤ авар≥¤, в орган, до сфери управл≥нн¤ ¤кого належить п≥дприЇмство, засноване на загальнодержавн≥й власност≥, в м≥сцевий орган державноњ виконавчоњ влади, в обласну ≥нспекц≥ю арх≥тектурно-бу≠ д≥вельного контролю ≥ в органи прокуратури за м≥сцем розташуванн¤ п≥дприЇмства (буд≥вницт- ва). 2.3. ѕро авар≥њ 1 категор≥њ, вказан≥ в п.1.6, спов≥щають також Ўтаб цив≥льноњ оборони, ƒержавний ком≥тет ”крањни по нагл¤ду за охороною прац≥ ≥ ƒержавний ком≥тет ”крањни у справах м≥стобудуванн¤ ≥ арх≥тектури. 2.4. ѕов≥домленн¤ про авар≥ю передаЇтьс¤ по телефону, телефаксу, телеграфу або телетайпу зразу п≥сл¤ ви¤вленн¤ авар≥њ. ‘орма пов≥домленн¤ повинна в≥дпов≥дати схем≥, ¤ка наведена в обов'¤зковому додатку 3. 2.5. ќбов'¤зок своЇчасно передати пов≥домленн¤ про авар≥ю покладено на кер≥вник≥в ген- п≥др¤дноњ буд≥вельноњ орган≥зац≥њ, ¤кщо авар≥¤ сталас¤ на об'Їкт≥, ¤кий будуЇтьс¤ чи реконстру≠ юЇтьс¤, або на кер≥вник≥в орган≥зац≥њ, ¤ка експлуатуЇ, ¤кщо авар≥¤ сталас¤ п≥д час експлуатац≥њ. ѕри ухил¤нн≥ зазначених ос≥б в≥д передач≥ пов≥домленн¤ останн≥ несуть в≥дпов≥дальн≥сть зг≥дно з чинним законодавством. 3. ќ–√јЌ≤«ј÷≤я –ќ«—Ћ≤ƒ”¬јЌЌя ѕ–»„»Ќ ј¬ј–≤… 3.1. ќсновною метою розсл≥дуванн¤ причин авар≥й буд≥вель, споруд, њх частин та конструктивних елемент≥в Ї: * встановленн¤ факт≥в, що њх викликали, включаючи ¤к об'Їктивн≥ обставини, так ≥ д≥њ (в≥дсутн≥сть д≥й) посадових ос≥б, ≥ оц≥нка цих факт≥в з точки зору в≥дпов≥дност≥ вимогам д≥ючоњ нормативно-техн≥чноњ ≥ орган≥зац≥йно-розпор¤джувальноњ документац≥њ; * розробка заход≥в щодо л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥њ; * розробка рекомендац≥й щодо попередженн¤ виникненн¤ под≥бних авар≥й, в тому числ≥ вдосконаленн¤ нормативних документ≥в, стандарт≥в та орган≥зац≥йно-розпо-р¤джувальних акт≥в. 3.2. ¬с≥ авар≥њ буд≥вельних об'Їкт≥в, за вин¤тком зазначениху п. 1.5, п≥дл¤гають розсл≥дуванню буд≥вельно-техн≥чними ком≥с≥¤ми, ¤к≥ призначаютьс¤ в≥дпов≥дно до вказ≥вок цих норм. 3.3. ¬ раз≥, коли необх≥дно терм≥ново розпочати роботи по вр¤туванню потерп≥лих, в≥дбудов≥ обвалених частин буд≥вл≥ чи споруди, поновленню систем життЇзабезпеченн¤ або поновленню безпечноњ роботи п≥дприЇмства ≥ роз≥брати дл¤ цього обвален≥ конструкц≥њ, власник п≥дприЇмства зобов'¤заний, орган≥зуючи ц≥ роботи до прибутт¤ буд≥вельно-техн≥чноњ ком≥с≥њ, забезпечити ф≥ксац≥ю њх положень на схемах, еск≥зах, фотограф≥¤х та њх збер≥ганн¤. ƒл¤ виконанн¤ зазначених роб≥т створюютьс¤ м≥сцев≥ ком≥с≥њ попереднього розсл≥дуванн¤ причин авар≥њ та л≥кв≥дац≥њ њњ насл≥дк≥в. 3.4. ћ≥сцев≥ ком≥с≥њ призначаютьс¤ негайно п≥сл¤ авар≥њ кер≥вниками орган≥зац≥њ; що будуЇ чи експлуатуЇ об'Їкт. ƒо складу м≥сцевоњ ком≥с≥њ включають представник≥в генп≥др¤дноњ та субп≥др¤дноњ буд≥вельно-монтажних орган≥зац≥й, проектних орган≥зац≥й, ¤к≥ розроблювали проект, п≥дрозд≥л≥в п≥дприЇмства, в≥дпов≥дальних за охорону прац≥. 3.5. ћ≥сцева ком≥с≥¤ повинна: * провести огл¤д м≥сц¤ авар≥њ ≥ заф≥ксувати положенн¤ конструкц≥й в≥дпов≥дно до вимог п.3.3; * вжити заход≥в щодо запоб≥ганн¤ подальшим зруйнуванн¤м ≥ забезпечити безпечне провадженн¤ роб≥т при першочергов≥й розробц≥ чи тимчасовому розкр≥пленн≥ конструкц≥й, обмеженн¤ доступу людей у небезпечну зону; * орган≥зувати евакуац≥ю потерп≥лих; * ви¤вити очевидц≥в авар≥њ ≥ орган≥зувати њх опитуванн¤; * п≥д≥брати проектну документац≥ю, що стосуЇтьс¤ об'Їкта авар≥њ, ≥ орган≥зувати зб≥р ≥ншоњ, що маЇ в≥дношенн¤ до справи, ≥нформац≥њ (акт≥в на прихован≥ роботи, сертиф≥кат≥в на буд≥вельн≥ матер≥али, вироби та конструкц≥њ, даних про орган≥зац≥њ, ¤к≥ зд≥йснювали пошуки, проектуванн¤, буд≥вництво, кап≥тальн≥ ремонти та експлуата≠ ц≥ю тощо); * розпочати роботу по розсл≥дуванню причин авар≥њ. 3.6. «разу п≥сл¤ початку роботи буд≥вельно-техн≥чноњ ком≥с≥њ м≥сцева ком≥с≥¤ передаЇ до нењ з≥бран≥ матер≥али ≥ в подальшому зосереджуЇ своњ зусилл¤ на роботах по л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥њ. «а р≥шенн¤м буд≥вельно-техн≥чноњ ком≥с≥њ м≥сцева ком≥с≥¤ у повному чи неповному склад≥ може залучатис¤ до роботи по розсл≥дуванню причин авар≥њ або виконувати ≥нш≥ њњ дорученн¤. 3.7. Ѕуд≥вельно-техн≥чн≥ ком≥с≥њ з розсл≥дуванн¤ причин авар≥њ призначаютьс¤ в строки не п≥зн≥ше, н≥ж прот¤гом двох д≥б з моменту, авар≥њ. –≥шенн¤ про призначенн¤ ком≥с≥њ приймають: * при позакатегор≥йних авар≥¤х Ч аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни за поданн¤м ƒержком- м≥стобудуванн¤ ”крањни ≥ ƒержнагл¤дохоронпрац≥ ”крањни; * при авар≥¤х ≤ категор≥њ Ч ƒержкомм≥стобудуванн¤ ”крањни ≥ ƒержнагл¤дохоронпрац≥ ”крањни за поданн¤м ƒержавноњ арх≥тектурно-буд≥вельноњ ≥нспекц≥њ ≥ в≥дпов≥дного органу ƒержнагл¤дохоронпрац≥; * при авар≥¤х IIкатегор≥њ Ч ƒержавна арх≥тектурно-буд≥вельна ≥нспекц≥¤ або за њњ дорученн¤м обласн≥ ≥нспекц≥њ арх≥тектурно-буд≥вельного контролю ≥ в≥дпов≥дн≥ територ≥альн≥ органи ƒержнагл¤дохоронпрац≥. ¬ раз≥, коли причини авар≥њ (обваленн¤) очевидн≥ ≥ не потребують проведенн¤ розсл≥дуванн¤, а потерп≥л≥ в≥дсутн≥ ≥ немаЇ загрози здоров'ю та життю, згадан≥ вище органи можуть утриматис¤ в≥д створенн¤ ком≥с≥њ. 3.8. ¬заЇмод≥¤ буд≥вельно-техн≥чноњ ком≥с≥њ з ком≥с≥Їю спец≥ального розсл≥дуванн¤, створеною органами ƒержавного нагл¤ду за охороною прац≥ в≥дпов≥дно до п.86 ѕоложенн¤ про розсл≥дуванн¤ та обл≥к нещасних випадк≥в, реал≥зуЇтьс¤ наданн¤м буд≥вельно-техн≥чн≥й ком≥с≥њ' статусу п≥дком≥с≥њ в ком≥с≥њ спец≥ального розсл≥дуванн¤. як правило, обидв≥ ком≥с≥њ створюютс¤ сп≥льним наказом орган≥в, зазначених у п.86 ѕоложенн¤ про розсл≥дуванн¤ та обл≥к нещасних випадк≥в. 3.9. ƒо складу буд≥вельно-техн≥чноњ ком≥с≥њ вход¤ть представники: * органу, що призначив буд≥вельно-техн≥чну ком≥с≥ю (голова); * власника п≥дприЇмства, де сталас¤ авар≥¤, або центрального органу, до сфери управ≠ л≥нн¤ ¤кого належить п≥дприЇмство, що засноване на загальнодержавн≥й власност≥; * генеральноњ п≥др¤дноњ буд≥вельноњ (буд≥вельно-монтажноњ, ремонтно-буд≥вельноњ) орган≥зац≥њ та субп≥др¤дних буд≥вельно-монтажних орган≥зац≥й; * генеральноњ проектноњ орган≥зац≥њ та субпроектних орган≥зац≥й, ¤к≥ розроблювали проект; * п≥дприЇмств-постачальник≥в буд≥вельних вироб≥в, конструкц≥й та ≥нженерного устаткуванн¤. якщо авар≥¤ буд≥вельного об'Їкта сталас¤ внасл≥док ≥ншоњ техн≥чноњ авар≥њ (пожеж≥, вибуху, авар≥њ транспортного засобу тощо), до складу буд≥вельно-техн≥чноњ ком≥с≥њ включають представник≥в в≥дпов≥дних орган≥в контролю та нагл¤ду (√оловного управл≥нн¤ пожежноњ охорони ћ¬—, ƒержавто≥нспекц≥њ та ≥н.) за погодженн¤м з ними. 3.10. ѕри розгл¤д≥ складних питань, що потребують спец≥альних знань чи поглибленоњ проробки, буд≥вельно-техн≥чна ком≥с≥¤ залучаЇ спец≥ал≥ст≥в-експерт≥в ≥з науково-досл≥дних орган≥зац≥й, вуз≥в, проектних орган≥зац≥й, ≥нженерних товариств та ≥нших орган≥зац≥й, ¤к правило, ≥з числа тих ос≥б, ¤к≥ не мали ран≥ше в≥дношенн¤ до проектуванн¤, буд≥вництва та експлуатац≥њ' об'Їкта, де сталас¤ авар≥¤. 3.11. ≤нформац≥йн≥ матер≥али, ¤к≥ вимагаютьс¤ буд≥вельно-техн≥чними ком≥с≥¤ми в≥д проектних ≥ буд≥вельних орган≥зац≥й, п≥дприЇмств-постачальник≥в буд≥вельних вироб≥в, конструкц≥й та устаткуванн¤, орган≥в л≥цензуванн¤ ≥ сертиф≥кац≥њ та ≥нших орган≥зац≥й та п≥дприЇмств, що мали в≥дношенн¤ до об'Їкта авар≥њ, включаючи коп≥њ арх≥вних документ≥в, надаютьс¤ в обов'зковому пор¤дку ≥ без попередньоњ оплати. омпенсац≥¤ витрат на наданн¤ ≥нформац≥њ проводитьс¤ в≥дпов≥дно до вказ≥вок п.3.12 цих норм. 3.12. ¬с≥ витрати, ¤к≥ пов'¤зан≥ з роботою буд≥вельно-техн≥чноњ ком≥с≥њ ≥ залучених до нењ спец≥ал≥ст≥в-експерт≥в, а також витрати на фотозйомку об'Їкта авар≥њ, наданн¤ техн≥чноњ та ≥ншоњ необх≥дноњ документац≥њ, проведенн¤ лабораторних досл≥джень та випробовувань, виконанн¤ додаткових ≥нженерно-геолог≥чних вишукувань, проведенн¤ техн≥чних розрахунк≥в, орган≥зац≥ю друку та розмноженн¤ в необх≥дн≥й к≥лькост≥ матер≥ал≥в розсл≥дуванн¤ та техн≥чне оформленн¤ цих матер≥ал≥в несе п≥дприЇмство, де сталас¤ авар≥¤, ≥ оформлюютьс¤ за статтею Ђзбитки п≥дприЇмства де сталас¤ авар≥¤ї зв≥тного документа за формою додатка 13 до ѕоложенн¤ про розсл≥дуванн¤ та обл≥к нещасних випадк≥в. 4. –ќЅќ“ј Ѕ”ƒ≤¬≈Ћ№Ќќ-“≈’Ќ≤„Ќќѓ ќћ≤—≤ѓ 4.1.Ѕуд≥вельно-техн≥чна ком≥с≥¤ в процес≥ розсл≥дуванн¤ причин авар≥њ: * виконуЇ огл¤д буд≥вл≥, споруди, на ¤ких сталас¤ авар≥¤; *анал≥зуЇ проектну та ≥ншу, техн≥чну документац≥ю; * знайомитьс¤ з л≥ценз≥¤ми на право провадженн¤ роб≥т, з сертиф≥катами ¤кост≥ на застосован≥ конструкц≥њ ≥ матер≥али, з документац≥Їю про квал≥ф≥кац≥ю роб≥тник≥в та ≥нженерно-техн≥чних прац≥вник≥в ≥ про њх профес≥йну п≥дготовку; * проводить опитуванн¤ очевидц≥в та посадових ос≥б буд≥вельноњ (буд≥вельно-мон≠ тажноњ, ремонтно-буд≥вельноњ) орган≥зац≥њ або д≥ючого п≥дприЇмства, орган≥зац≥њ, установи, при цьому дан≥ опитуванн¤ очевидц≥в авар≥њ та посадових ос≥б оформлю≠ ютьс¤ у вигл¤д≥ протокол≥в опитуванн¤ або по¤снювальних записок в≥дпов≥дно до форм рекомендованих додатк≥в 4 та 5 цих норм; * встановлюЇ к≥льк≥сть необх≥дних фотозн≥мк≥в, еск≥з≥в загального виду обваленоњ буд≥вл≥ чи споруди, окремих њњ частин, пошкоджених елемент≥в конструкц≥й та њх з'Їднань, а також основи. 4.2.Ѕуд≥вельно-техн≥чна ком≥с≥¤ повинна
встановити: * стан буд≥вництва або умови експлуатац≥њ буд≥вл≥, споруди; * метеоумови перед авар≥Їю; * види, характер та тривал≥сть роб≥т, що проводилис¤ в буд≥вл≥, споруд≥ ≥ поблизу них безпосередньо перед авар≥Їю; * ознаки передавар≥йного стану буд≥вл≥, споруди й засоби щодо запоб≥ганн¤ авар≥њ; * ≥нш≥ обставини, пов'¤зан≥, на думку ком≥с≥њ, з можливою причиною авар≥њ;
визначити: * ¤к≥сть техн≥чних р≥шень, прийн¤тих у проект≥ ≥ робоч≥й документац≥њ (в робочому проект≥), дотриманн¤ вимог нормативних документ≥в ≥ державних стандарт≥в; * ¤к≥сть виконанн¤ буд≥вельно-монтажних роб≥т або окремих вузл≥в спр¤женн¤ конструкц≥й, в≥дпов≥дн≥сть њх проекту ≥ вимогам нормативних документ≥в, дл¤ чого провод¤ть детальне обстеженн¤ обвалених конструкц≥й; * ¤к≥сть застосованих матер≥ал≥в, вироб≥в та конструкц≥й ≥ в≥дпов≥дн≥сть њх проекту ≥ вимогам державних стандарт≥в та техн≥чних умов (м≥цн≥сть, розм≥ри, об'Їмна маса, марка тощо); * пор¤док ≥ м≥сце в≥дбору проб, к≥льк≥сть зразк≥в матер≥ал≥в або елемент≥в конструкц≥й дл¤ необх≥дних випробувань, а також характер ≥ обс¤г останн≥х; * обс¤г додаткових досл≥джень, необх≥дн≥сть проведенн¤ експертизи з питань, пов'¤заних з ви¤вленн¤м обставин та причин авар≥њ; * величини фактичних навантажень, ¤к≥ д≥¤ли на буд≥вельн≥ конструкц≥њ до ≥ в момент авар≥њ, температурних та ≥нших д≥й, а також стан конструкц≥й або основи до моменту авар≥њ; * обс¤г необх≥дних перев≥рочних розрахунк≥в конструкц≥й буд≥вель та споруд (за прийн¤тими проектними р≥шенн¤ми, фактичними навантаженн¤ми, перер≥зами, матер≥алами та њх характеристиками з урахуванн¤м допущених в≥дхилень в≥д про≠ект≥в, зменшенн¤ розм≥р≥в зварних з'Їднань тощо) з вказ≥вкою орган≥зац≥й чи ос≥б, ¤ким доручаЇтьс¤ виконанн¤ цих розрахунк≥в; * допущен≥ при експлуатац≥њ в≥дхиленн¤ в≥д вимог правил з техн≥чноњ експлуатац≥њ буд≥вель, споруд, п≥дйомно-транспортного та технолог≥чного устаткуванн¤; * на¤вн≥сть техн≥чного паспорту ≥ веденн¤ журналу з експлуатац≥њ технолог≥чного устаткуванн¤, буд≥вл≥, споруди; в раз≥ в≥дсутност≥ зазначених документ≥в визначити допущен≥ при експлуатац≥њ порушенн¤, ¤к≥ впливають на стан буд≥вл≥, споруди або на њх несуч≥ конструктивн≥ елементи, а також дефекти конструкц≥й, ¤к≥ ви¤влен≥ в процес≥ експлуатац≥њ буд≥вл≥, споруди; * фактичн≥ обс¤ги обвалень (руйнувань) буд≥вл≥, споруди, њх частин та конструктивних елемент≥в, на п≥дстав≥ чого встановити розм≥р матер≥ального збитку в≥д авар≥њ, обс¤г витрат на розбиранн¤ ≥ в≥дновленн¤, а також втрати в≥д зупинки виробництва на д≥ючих п≥дприЇмствах; * строки ≥ встановити пор¤док розбиранн¤ завал≥в, склад обм≥р≥в та ≥нших роб≥т в процес≥ розбиранн¤ дл¤ одержанн¤ необх≥дних даних про причини авар≥њ; * буд≥вельн≥ конструкц≥њ або основи буд≥вель, споруд, ¤к≥ не задовольн¤ли за несучою здатн≥стю задан≥ вимоги при зведенн≥, експлуатац≥њ на п≥дстав≥ проведених обстежень та перев≥рочних розрахунк≥в на фактичн≥ навантаженн¤ ≥ умови роботи;
встановити: * обс¤г ≥ характер виконаних до моменту авар≥њ буд≥вельно-монтажних роб≥т за даними загального журналу та спец≥альних журнал≥в роб≥т, актами на прихован≥ роботи ≥ актами пром≥жноњ прийомки в≥дпов≥дальних конструкц≥й та ≥ншоњ виробничноњ документац≥њ, а по буд≥вл≥, споруд≥, ¤к≥ експлуатуютьс¤, Ч на¤вн≥сть акту про прийманн¤ в експлуатац≥ю; * причину, ¤ка викликала стан конструкц≥й чи основ буд≥вель, споруд, що призвели до авар≥њ, а також порушень проекту ≥ робочоњ документац≥њ (робочого проекту), вимог нормативних документ≥в та державних стандарт≥в, у зв'¤зку з ¤кими виникла причина, ¤ка викликала авар≥ю; * посадових ос≥б, безпосередньо в≥дпов≥дальних за недол≥ки в проектуванн≥, буд≥в≠ ництв≥, виготовленн≥ матер≥ал≥в, вироб≥в, конструкц≥й чи експлуатац≥њ буд≥вл≥ (спо≠ руди), на ¤к≥й сталас¤ авар≥¤ (залежно в≥д ви¤вленн¤ причин авар≥њ);
п≥дготувати: * рекомендац≥њ ≥ заходи щодо л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥њ; * пропозиц≥њ про необх≥дн≥сть проведенн¤ додаткових обстежень буд≥вель, споруд з метою визначенн¤ можливост≥ та умов њх повного в≥дновленн¤, а також продовжен≠н¤ буд≥вництва чи експлуатац≥њ частини буд≥вл≥ (споруди), що збереглас¤. Ѕуд≥вельно-техн≥чна ком≥с≥¤ виконуЇ ≥нш≥ роботи, необх≥дн≥сть в проведенн≥ ¤ких ви¤вл¤≠тьс¤ в ход≥ розсл≥дуванн¤ авар≥њ. 4.3. ѕро результати розсл≥дуванн¤ буд≥вельно-техн≥чна ком≥с≥¤ складаЇ акт за формою зг≥дно з обов'¤зковим додатком 6. √олова ≥ члени буд≥вельно-техн≥чноњ ком≥с≥њ несуть в≥дпов≥дальн≥сть за повноту, ретельн≥сть та об'Їктивн≥сть розсл≥дуванн¤ причин авар≥њ. ѕри на¤вност≥ у члена ком≥с≥њ особистоњ думки в≥н викладаЇ њњ письмово ≥ додаЇ до акту. 4.4. ¬исновки акту розсл≥дуванн¤ повинн≥ бути пов≥домлен≥ орган≥зац≥¤м ≥ особам, ¤к≥, на думку буд≥вельно-техн≥чноњ ком≥с≥њ, несуть в≥дпов≥дальн≥сть за виникненн¤ та розвиток авар≥њ. ѕри незгод≥ з висновками буд≥вельно-техн≥чноњ ком≥с≥њ згадан≥ орган≥зац≥њ ≥ особи можуть њх обскаржити, подавши в орган≥зац≥њ, ¤к≥ призначили ком≥с≥ю, своњ письмов≥ запереченн¤. 4.5. Ѕуд≥вельно-техн≥чна ком≥с≥¤ передаЇ в органи, ¤к≥ њњ призначили, так≥ документи: * акт розсл≥дуванн¤ причин авар≥њ, п≥дписаний ус≥ма членами ком≥с≥њ з доданн¤м особливих думок, ¤кщо так≥ Ї; * протоколи зас≥дань, включаючи т≥, де були прийн¤т≥ р≥шенн¤ про експертизу, залученн¤ спец≥ал≥ст≥в, проведенн¤ додаткових досл≥джень, розгл¤ду по¤снень посадових ос≥б тощо; * схеми креслень, зарисовки ≥ фотозн≥мки об'Їкта з необх≥дними по¤сненн¤ми; * результати лабораторних випробувань матер≥ал≥в, вироб≥в, елемент≥в конструкц≥й; * перев≥рочн≥ розрахунки конструкц≥й ≥ основ; * додатков≥ ≥нженерно-геолог≥чн≥ досл≥дженн¤; * коп≥њ дов≥док м≥сцевих метеостанц≥й та ≥нш≥ матер≥али, одержан≥ у в≥дпов≥дь на запити ком≥с≥њ; * заключени¤ експерт≥в; * список ос≥б (з назвою орган≥зац≥й, де вони працюють, ≥ посад, що займають), ¤к≥ брали участь у розсл≥дуванн≥ причин авар≥њ, але не ув≥йшли до складу буд≥вельно- техн≥чноњ ком≥с≥њ; * письмов≥ св≥доцтва очевидц≥в, протоколи њх опитувань, по¤сненн¤ посадових ос≥б, ≥нш≥ матер≥али орган≥зац≥й та ос≥б, що звернулис¤ до ком≥с≥њ. якщо внасл≥док авар≥њ Ї потерп≥л≥, ком≥с≥¤ передаЇ в органи, що њњ призначили, також в≥дпов≥дн≥ матер≥али, що передбачен≥ ѕоложенн¤м про розсл≥дуванн¤ та обл≥к нещасних випадк≥в. ¬с≥ ц≥ документи повинн≥ мати суц≥льну нумерац≥ю стор≥нок, бути зброшурован≥, включаючи опис документ≥в, п≥дписаний головою буд≥вельно-техн≥чноњ ком≥с≥њ. оп≥њ акту розсл≥дуванн¤ передаютьс¤ також власнику п≥дприЇмства, де сталас¤ авар≥¤, або представнику орган≥зац≥њ, що експлуатуЇ (будуЇ). 4.6. Ѕуд≥вельно-техн≥чн≥ ком≥с≥њ працюють в≥дкрито ≥ њх матер≥али не п≥дл¤гають засекречуванню, за вин¤тком випадк≥в, оговорених д≥ючим законодавством ”крањни. ¬ цих випадках режим секретност≥ повинен бути зразу оговорений у розпор¤дженн≥ про утворенн¤ буд≥вельно- техн≥чноњ ком≥с≥њ з обов'¤зковим посиланн¤м на в≥дпов≥дний законодавчий акт. Ѕуд≥вельно-техн≥чна ком≥с≥¤ по можливост≥ знайомить з ходом розсл≥дуванн¤ ≥ результатами своЇњ роботи телебаченн¤ та пресу, а в необх≥дних випадках вживаЇ заход≥в щодо ≥нформуванн¤ населенн¤ про можлив≥ небезпеки, що виникли у з'в¤зку з авар≥Їю. ƒо комплекту матер≥ал≥в за п.4.5 повинен бути забезпечений доступ дл¤ проведенн¤ анал≥зу, узагальненн¤ накопиченого досв≥ду та виробки необх≥дних заход≥в щодо п≥двищенн¤ над≥йност≥ та небезпеки буд≥вельних об'Їкт≥в. 5. –≈јЋ≤«ј÷≤я «ј’ќƒ≤¬, «јѕ–ќѕќЌќ¬јЌ»’ Ѕ”ƒ≤¬≈Ћ№Ќќ-“≈’Ќ≤„Ќ»ћ» ќћ≤—≤яћ» 5.1. –озроблен≥ буд≥вельно-техн≥чними ком≥с≥¤ми рекомендац≥њ та заходи щодо л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥њ приймаютьс¤ до реал≥зац≥њ ≥ стають кер≥вництвом до д≥й м≥сцевоњ ком≥с≥њ в≥дпо≠ в≥дно до п.3.6 цих норм. 5.2. ¬≥дпов≥дно до встановленого характеру пошкодженн¤ буд≥вл≥, споруди та буд≥вельноњ конструкц≥њ при л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥њ необх≥дно приймати техн≥чн≥ р≥шенн¤ ≥ реал≥зувати њх при наступних етапах роб≥т: * вимкненн¤ систем газо-, водо- та електропостачанн¤, л≥кв≥дац≥¤ пожеж, огородженн¤ небезпечноњ зони тощо; * видаленн¤ тимчасових, у тому числ≥ кранових ≥ (по можливост≥) корисних навантажень з покритт≥в та перекритт≥в на небезпечних д≥л¤нках, спорожненн¤ Їмкостей тощо; * локал≥зац≥¤ зони обваленн¤ шл¤хом авар≥йного розкр≥плений конструкц≥й, забезпеченн¤ просторовоњ ст≥йкост≥ каркасу та його елемент≥в шл¤хом постановки зв'¤зк≥в, д≥афрагм, розпорок та ≥н.; * встановленн¤ складу та технолог≥чноњ посл≥довност≥ виконанн¤ авар≥йно-в≥дновлювальних роб≥т, включаючи оц≥нку необх≥дност≥ детальних обстежень конструкц≥й, визначенн¤ потреби в ресурсах, виробленн¤ заход≥в з безпеки проведенн¤ роб≥т; * розбиранн¤ завал≥в зруйнованих конструкц≥й та демонтаж пошкоджених конструк≠ц≥й, стан ¤ких визнано авар≥йним ≥ п≥дсиленн¤ ¤ких неможливе або недоц≥льне; * в≥дновленн¤ та п≥дсиленн¤ буд≥вельних конструкц≥й, в≥дновленн¤ елемент≥в технолог≥чного устаткуванн¤ та ≥нженерних мереж з метою поновленн¤ виробництва (можливо, за тимчасовою технолог≥чною схемою); * ремонт конструкц≥й, ¤кий може виконуватис¤ в процес≥ експлуатац≥њ буд≥вл≥ в умовах д≥ючого виробництва. „ергов≥сть виконанн¤ роб≥т, принципи њх сум≥сництва ≥ методи виконанн¤ визначаютьс¤ залежно в≥д конкретних умов виробництва та характеру авар≥йних пошкоджень. 5.3. ѕри проведенн≥ обстежень необх≥дно кр≥м задач, розв'¤зуваних при пер≥одичних техн≥чних обстеженн¤х буд≥вельних конструкц≥й, ¤к≥ експлуатуютьс¤, повинн≥ бути розв'¤зан≥ також так≥ задач≥: * ви¤вленн¤ ус≥х частин буд≥вл≥, споруди, що знаход¤тьс¤ в авар≥йному стан≥ ≥ загрожують обваленн¤м; * встановленн¤ меж розбиранн¤ ≥ демонтажу зруйнованих та пошкоджених конструкц≥й, встановленн¤ границь небезпечноњ зони, куди обмежуЇтьс¤ доступ людей; * ви¤вленн¤ конструкц≥й, п≥дсиленн¤ ¤ких необх≥дно виконати до початку роботи виробництва, ≥ конструкц≥й, п≥дсиленн¤ ¤ких можна сум≥стити з технолог≥чним процесом. 5.4. –озробка техн≥чноњ документац≥њ з л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥њ може виконуватис¤ за одну або дв≥ стад≥њ. «а одну стад≥ю документац≥¤ розроблюЇтьс¤ самою м≥сцевою ком≥с≥Їю (з залученн¤м експерт≥в-спец≥ал≥ст≥в) дл¤ нескладних об'Їкт≥в ≥ при в≥дносно невеликому обс¤з≥ проектних роб≥т, а також при можливост≥ наданн¤ результат≥в у вигл¤д≥ еск≥з≥в. ѕри цьому документац≥¤, ¤к правило, м≥стить: в≥домост≥ потр≥бних матер≥ал≥в, устаткуванн¤, оснастки, нестандартного устаткуванн¤ ≥ механ≥зм≥в; * календарний граф≥к роб≥т з урахуванн¤м максимально можливого сум≥щенн¤ операц≥й, ¤кий визначаЇ тривал≥сть зупинки виробничого процесу; * еск≥зну схему п≥дсиленн¤ з вказ≥вкою конструкц≥й, ¤к≥ посилюютьс¤, зам≥нюютьс¤ ≥ збер≥гаютьс¤, та њх основних вузл≥в та елемент≥в; * еск≥зи п≥дсиленн¤ елемент≥в конструкц≥й та вузл≥в; * коротк≥ вказ≥вки щодо безпечного проведенн¤ роб≥т. «а дв≥ стад≥њ ведетьс¤ розробка документац≥њ великих об'Їкт≥в, а також об'Їкт≥в, ¤к≥ характеризуютьс¤ складн≥стю конструктивних р≥шень, способ≥в поновленн¤ та метод≥в проведенн¤ роб≥т. ѕри цьому основн≥ техн≥чн≥ р≥шенн¤ розроблюютьс¤ ≥ оформлюютьс¤ у вигл¤д≥ техн≥чних завдань дл¤ спец≥ал≥зованих орган≥зац≥й. 5.5. ѕри розробц≥ проекту в≥дновленн¤ буд≥вл≥, споруди та проекту проведенн¤ роб≥т необх≥дно враховувати вимоги безпечного проведенн¤ роб≥т ≥ ≥мов≥рн≥сть виникненн¤ авар≥йноњ ситуац≥њ на кожному етап≥ проведенн¤ авар≥йно-в≥дновлювальних роб≥т. ¬ проект≥ (насамперед дл¤ випадк≥в п≥дсиленн¤ конструкц≥й п≥д навантаженн¤м ≥ дл¤ розбиранн¤ завал≥в) повинн≥ передбачатис¤: * заходи щодо забезпеченн¤ м≥цност≥ ≥ ст≥йкост≥ конструкц≥й при проведенн≥ роб≥т, включаючи вказ≥вки щодо влаштуванн¤ тимчасових опор та кр≥плень;
* способи контролю за граничними значенн¤ми навантажень, ¤к≥ залишаютьс¤ на конструкц≥¤х, ≥ монтажних навантажень; * перел≥к конкретних вузл≥в та конструктивних елемент≥в, де повинна додержуватис¤ певна посл≥довн≥сть операц≥й, що потребують пром≥жного контролю; * квал≥ф≥кац≥¤ робочих, ¤к≥ залучаютьс¤ до виконанн¤ найб≥льш в≥дпов≥дальних вид≥в роб≥т. 6. –ќ«√Ћяƒ, «ј“¬≈–ƒ∆≈ЌЌя “ј ќЌ“–ќЋ№ ћј“≈–≤јЋ≤¬ ўќƒќ –ќ«—Ћ≤ƒ”¬јЌЌя ѕ–»„»Ќ ј¬ј–≤… 6.1. ћатер≥али розсл≥дуванн¤ причин авар≥й розгл¤даютьс¤ разом з письмовими запереченн¤ми за п.4.4 органом, ¤кий призначив ком≥с≥ю, не п≥зн≥ше ¤к у двотижневий строк. ѕри згод≥ зазначеного органу з висновками ком≥с≥њ затверджен≥ акти розсл≥дуванн¤ причин авар≥й повинн≥ бути над≥слан≥ в п'¤тиденний строк в ƒержкомм≥стобудуванн¤ ”крањни ≥ ƒерж-нагл¤дохоронпрац≥ ”крањни, а коротка дов≥дка про висновки, до ¤ких прийшла буд≥вельно-тех-н≥чна ком≥с≥¤,Ч в ус≥ орган≥зац≥њ, куди в≥дпов≥дно до вказ≥вок пп.2.2 и 2.3 було над≥слано пов≥домленн¤ про авар≥ю. ” тих випадках, коли при розгл¤д≥ матер≥ал≥в розсл≥дуванн¤ в орган≥, ¤кий створив буд≥-вельно-техн≥чну ком≥с≥ю, Ї суперечений проти висновк≥в ком≥с≥њ, що були визнан≥ переконливи≠ми, приймаЇтьс¤ р≥шенн¤ про повторне розсл≥дуванн¤. 6.2. ѕри ви¤вленн≥ ком≥с≥Їю факт≥в недобро¤к≥сноњ роботи проектних, буд≥вельних (буд≥вельно-монтажних, ремонтно-буд≥вельних) орган≥зац≥й, ¤к≥ мають л≥ценз≥њ на виконанн¤ таких роб≥т, а також факт≥в поставки недобро¤к≥сних буд≥вельних матер≥ал≥в, вироб≥в та конструкц≥й, на ¤к≥ видано сертиф≥кати, у в≥дпов≥дн≥ органи л≥цензуванн¤ ≥ сертиф≥кац≥њ, надсилаЇтьс¤ поданн¤ про позбавленн¤ орган≥зац≥њ л≥ценз≥њ або в≥дм≥ну виданого сертиф≥кату ≥ про перев≥рку акредитованоњ лаборатор≥њ, ¤ка видала позитивний висновок про ¤к≥сть продукц≥њ. 6.3. ¬ тих випадках, коли ком≥с≥Їю встановлено, що причиною авар≥њ Ї недосконал≥сть нормативно-техн≥чноњ документац≥њ, пропозиц≥њ щодо внесенн¤ до нењ зм≥н та доповнень надсилаютьс¤ в головну орган≥зац≥ю по стандартизац≥њ та нормуванню ƒержкомм≥стобудуванн¤ ”крањни, в≥дпов≥дальну за розробку в≥дпов≥дних нормативно-техн≥чних документ≥в. 6.4. ƒержкомм≥стобудуванн¤ ”крањни ≥ ƒержнагл¤дохоронпрац≥ ”крањни: * зд≥йснюють нагл¤д за додержанн¤м встановленого цими нормами пор¤дку розсл≥дуванн¤ причин авар≥й буд≥вель, споруд, њх частин та конструктивних елемент≥в; * виконують анал≥з причин авар≥й ≥ розроблюють заходи щодо њх попередженн¤, обов'¤зков≥ дл¤ вс≥х суб'Їкт≥в господарюванн¤ ≥ власник≥в основних фонд≥в; * силами ƒержавноњ ≥нспекц≥њ арх≥тектурно-буд≥вельного нагл¤ду ведуть обл≥к буд≥вельних авар≥й (обвалень) за формою зг≥дно з рекомендованим додатком 8; * не р≥дше, ¤к один раз в п'¤ть рок≥в готують ≥ передають до аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни огл¤д авар≥йност≥ буд≥вельних об'Їкт≥в з пропозиц≥¤ми щодо њњ зниженн¤. ƒодаток 1 (ƒов≥дковий)
“≈–ћ≤Ќ» “ј ¬»«Ќј„≈ЌЌя1. јвар≥¤ - надзвичайна под≥¤, ¤ка в≥дбуваЇтьс¤ з техногенних (конструктивних, виробничих, технолог≥чних та експлуатац≥йних) причин або в результат≥ випадкових зовн≥шн≥х вплив≥в ≥ пол¤гаЇ в пошкодженн≥, виход≥ з ладу, руйнуванн≥ техн≥чних пристроњв, буд≥вель та споруд. 2. јвар≥йна ситуац≥¤ - стан буд≥вл≥, споруди чи њх частин, що характеризуЇтьс¤ порушенн¤м меж та умов безпечноњ експлуатац≥њ, але ще не перейшов у авар≥ю. 3. Ѕезпека - властив≥сть буд≥вельного об'Їкта при нормальн≥й експлуатац≥њ ≥ авар≥¤х обмежувати неспри¤тлив≥ дл¤ здоров'¤ та житт¤ людини або дл¤ ц≥л≥сност≥ навколишнього середовища насл≥дки встановленими границ¤ми. 4. ¬ласникЧф≥зична чи юридична особа, ¤к≥й належить п≥дприЇмство, або призначений ним орган, що представл¤Ї ≥нтереси власника. 5. ƒефект - в≥дхиленн¤ ¤кост≥, форми або фактичних розм≥р≥в елемент≥в та конструкц≥й в≥д вимог нормативно-техн≥чноњ чи проектно-конструкторськоњ документац≥њ, що виникаЇ при проектуванн≥, виготовленн≥, транспортуванн≥ та монтаж≥. 6. атастрофа - великомасштабна авар≥¤, що спричинила численн≥ людськ≥ жертви, значну матер≥альну шкоду або ≥нш≥ т¤жк≥ насл≥дки. 7. Ќормальна експлуатац≥¤ - експлуатац≥¤ у визначених проектом ≥ нормативно-техн≥чною документац≥Їю межах та умовах. 8. ќбстеженн¤ Ч комплекс роб≥т по збиранню, обробц≥, систематизац≥њ ≥ анал≥зу даних про техн≥чний стан конструкц≥њ, на¤вн≥ дефекти та пошкодженн¤, оц≥нц≥ м≥ри зносу. 9. Ќебезпечна зона - зона об'Їкта, ¤кий зазнав авар≥њ або знаходитьс¤ в авар≥йному стан≥, де ≥снуЇ пр¤ме загроза здоров'ю та життю людей, ¤к≥ там знаход¤тьс¤.
10. ѕомилка персоналу - неумисна неправильна д≥¤ чи пропущенн¤ правильноњ д≥њ при створенн≥ або техн≥чному обслуговуванн≥ буд≥вельного об'Їкта. 11. ѕошкодженн¤ - в≥дхиленн¤ в≥д перв≥сного р≥вн¤ ¤кост≥ елемент≥в та конструкц≥й, ¤к≥ виникають п≥д час експлуатац≥њ ≥ авар≥њ. 12. —тих≥йне лико - катастроф≥чне природне ¤вище чи процес, ¤кий може викликати людськ≥ жертви, значну матер≥альну шкоду та ≥нш≥ т¤жк≥ насл≥дки. 13. “ехн≥чна експлуатац≥¤ - комплекс заход≥в щодо техн≥чного нагл¤ду, догл¤ду, утриманн¤ ≥ ус≥х вид≥в ремонт≥в буд≥вель та споруд. 14. ќрган≥зац≥¤, що експлуатуЇ - орган≥зац≥¤, ¤ка утворена або призначена власником дл¤ зд≥йсненн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства на вс≥х етапах його життЇвого циклу ≥ ¤ка маЇ на це необ≠ х≥дний дозв≥л ≥ л≥ценз≥њ. ƒодаток 2 (ƒов≥дковий)
ѕ–»ЅЋ»«Ќ»… ѕ≈–≈Ћ≤ ќЅ'™ “≤¬, ј¬ј–≤ѓ Ќј я »’ ЌјЋ≈∆ј“№ ƒќ ≤ “ј II ј“≈√ќ–≤ѓ
” цьому додатку наведений приблизний перел≥к буд≥вельних об'Їкт≥в, авари на ¤ких нале≠жать до ≤ та IIкатегор≥њ, незалежно в≥д к≥лькост≥ потерпших, тривалост≥ перерви в експлуатац≥њ' та ≥нших параметр≥в класиф≥кац≥њ, вказаних у п.1.4. якщо вказ≥вки п. 1.4 вступають у протир≥чч¤ з даними цього додатку (наприклад, число потерп≥лих велике, а об'Їкт вказано у перел≥ку таких, що в≥днесен≥ до IIкатегор≥њ), то сл≥д керуватис¤ тими даними, ¤к≥ зб≥льшують категор≥ю авар≥њ. 1. ƒо ≤ категор≥њ, ¤к правило, належать авар≥њ, що супроводжуютьс¤ руйнуванн¤м основних конструктивних елемент≥в таких об'Їкт≥в: * об'Їкти нафто- та газовидобувноњ, газопереробноњ, металург≥йноњ, х≥м≥чноњ та ≥нших галузей промисловост≥, обладнан≥ пожежо- ≥ вибухонебезпечними Їмкост¤ми та сховищами р≥дкого палива, газу та газопродукт≥в, особливо при њх утриманн≥ п≥д тиском (технолог≥чн≥ трубопроводи, апарати, котли, газгольдери, ≥зотерм≥чн≥ резервуари м≥стк≥стю понад 10 тис. кубометр≥в, посудини високого тиску тощо); * об'Їкти х≥м≥чноњ, нафтох≥м≥чноњ, б≥отехнолог≥чноњ, оборонноњ та ≥нших галузей, пов'¤заних з використанн¤м, переробкою, виготовленн¤м та збер≥ганн¤м х≥м≥чно токсичних, вибухо- та пожежонебезпечних речовин ≥ промислових вибухових мате≠р≥ал≥в, б≥олог≥чно небезпечних речовин тощо; * об'Їкти вуг≥льноњ ≥ г≥рничорудноњ промисловост≥, що небезпечн≥ в≥дносно пожеж≥, вибуху ≥ газу; * об'Їкти атомноњ енергетики (ј≈—, AETC, ACT), включаючи сховища ≥ заводи по переробц≥ ¤дерного палива ≥ рад≥оактивних в≥дход≥в, а також ≥нш≥ рад≥ац≥йно небез≠ печн≥ об'Їкти; * об'Їкти г≥дро- та теплоенергетики (√≈—, √–≈—, “≈—, “≈÷) потужн≥стю понад 1,5 млн к¬т; * мости, тунел≥, шл¤хопроводи на дорогах вищоњ категор≥њ, що мають прот¤жн≥сть понад 1000 м; * стац≥онарн≥ споруди знак≥в нав≥гащйноњ обстановки; * шлюзи та основн≥ портов≥ споруди на водних шл¤хах 1-го та 2-го клас≥в за √ќ—“ 26775-85; * велик≥ вокзали, аеровокзали та вертольотн≥ станц≥њ; * маг≥стральн≥ трубопроводи д≥аметром понад 1000 мм чи з робочим тиском понад 2,5 ћѕа, а також д≥л¤нки маг≥стральних трубопровод≥в меншого д≥аметру ≥ з меншим робочим тиском при њх переход≥ через водн≥ перешкоди, зал≥зниц≥ та авто≠моб≥льн≥ дороги; * г≥дротехн≥чн≥ споруди мел≥орац≥йних систем з площею зрошенн¤ понад 300 тис га ≥ водосховищ об'Їмом понад 1 кубок≥лометр; * велик≥ елеватори ≥ зерносховища, млинов≥ комб≥нати; *потужн≥ цукров≥ ≥ цукрово-раф≥надн≥ заводи; * буд≥вл≥ основних музењв, державних арх≥в≥в, сховищ нац≥ональних, ≥сторичних та культурних ц≥нностей; * видовищн≥ об'Їкти з масовим знаходженн¤м людей (стад≥они, театри, к≥нозали, цирки, виставочн≥ прим≥щенн¤ тощо); * буд≥вл≥ ун≥верситет≥в, ≥нститут≥в, шк≥л, дошк≥льних установ тощо; * велик≥ л≥карн≥ та ≥нш≥ установи охорони здоров'¤; * ун≥версами та ≥нш≥ велик≥ торгов≥ п≥дприЇмства; * об'Їкти життЇзабезпеченн¤ великих район≥в м≥ськоњ забудови та промтеритор≥й; * велик≥ об'Їкти захисно-охоронного характеру (протисельов≥, протизсувн≥, протилавинн≥ споруди, захисн≥ дамби тощо); * основн≥ об'Їкти металург≥йноњ промисловост≥, важкого машинобудуванн¤, нафто≠х≥м≥њ, суднобудуванн¤, оборонноњ промисловост≥ (доменн≥ й мартен≥вськ≥ печ≥, зби≠ральн≥ корпуси, висок≥ димов≥ труби тощо); * копри, машинн≥ в≥дд≥ленн¤ видобувних машин, буд≥вл≥ головних вентил¤ц≥йних систем на шахтах ≥ копальн¤х; * розпод≥льч≥ системи основних електомереж високоњ напруги (включаючи опори Ћ≈ѕ та ¬–ѕ); * Їмкост≥ дл¤ нафти та нафтопродукт≥в; * велик≥ готел≥, гуртожитки; * буд≥вл≥ та споруди центральних склад≥в дл¤ забезпеченн¤ життЇвих потреб населенн¤, склад≥в особливо ц≥нного устаткуванн¤ та матер≥ал≥в, в≥йськов≥ склади. 2. ƒо IIкатегор≥њ, ¤к правило, належать авар≥њ, що супроводжуютьс¤ руйнуванн¤м основних конструктивних елемент≥в таких об'Їкт≥в: * вс≥ об'Їкти промисловост≥, енергетики, транспорту та зв'¤зку, с≥льського господарства й переробки с≥льгосппродукц≥њ, не зазначен≥ в п.1; * житлов≥ будинки; * об'Їкти водопроводу ≥ канал≥зац≥њ (включаючи водонап≥рн≥ веж≥, очисн≥ споруди, водозабори) промислових п≥дприЇмств та населених пункт≥в; * громадськ≥ споруди, ¤к≥ не внесено до ≤ категор≥њ, а також вс≥ тимчасов≥ ≥ моб≥льн≥ об'Їкти дл¤ ф≥зкультури та спорту або дл¤ масових видовищ; * об'Їкти м≥сцевих (внутр≥шньовиробничих) дор≥г, комун≥кац≥й та трубопровод≥в; *склади та сховища, що не в≥днесеш до ≤ категор≥њ; * парники, теплиц≥; * опори розпод≥льчоњ мереж≥ низькоњ напруги, осв≥тлювальн≥ опори.
ƒодаток 3 (ќбов'¤зковий)
—’≈ћј пов≥домленн¤ про авар≥ю буд≥вл≥, споруди, њх частин та конструктивних елемент≥в
ѕќ¬≤ƒќћЋ≈ЌЌя ѕ–ќ ј¬ј–≤ё1. ƒата ≥ час, коли сталас¤ авар≥¤___________________________________________ 2. Ќайменуванн¤ п≥дприЇмства чи ≥ншого об'Їкта, його власник (дл¤ об'Їкт≥в загальнодержавноњ власност≥ вказуЇтьс¤ орган, до сфери управл≥нн¤ ¤кого належить об'Їкт)________________________________________________________________________ 3. оротка характеристика обставин та причин авар≥њ, що передбачаютьс¤________ ________________________________________________________________________ 4. оротка характеристика масштабу авар≥њ (авар≥¤ ≤ чи IIкатегор≥њ, авар≥¤ ≥з загрозою широкоњ поразки населенн¤ або навколишнього середовища, масов≥ авар≥њ при природних катастрофах та ≥н.)____________________________________________________ ________________________________________________________________________ 5. ого ще спов≥стили про авар≥ю __________________________________________ 6. ƒата, час передач≥ ≥нформац≥њ, пр≥звище, ≥н≥ц≥али та посада особи, що передала ≥нформац≥ю ___________________________________________________________________
ƒодаток 4 (–екомендований)
ѕротокол опитуванн¤ з приводу авар≥њѕ–ќ“ќ ќЋопитуванн¤ з приводу авар≥њ, ¤ка сталас¤_____________________________________ (дата ≥ час) на______________________________________________________________________ (найменуванн¤ п≥дприЇмства, буд≥вл≥, споруди) ѕр≥звище, ≥м'¤, по батьков≥ ________________________________________________ –≥к народженн¤__________________________________________________________ ќсв≥та__________________________________________________________________ ѕрофес≥¤ (посада)________________________________________________________ —таж роботи на п≥дприЇмств≥ за профес≥Їю___________________________________ ƒомашн¤ адреса _________________________________________________________ ѕро в≥дом≥ йому обставини авар≥њ пов≥домив_________________________________ (у в≥льн≥й форм≥ викладаЇтьс¤ розпов≥дь про авар≥ю та факти, ¤к≥ мають до нењ в≥дношенн¤) ƒл¤ уточненн¤ в≥домих опитуваному факт≥в йому ставл¤тьс¤ так≥ запитанн¤. «апитанн¤:______________________________________________________________ ¬≥дпов≥дь:_______________________________________________________________ (≥ т. д.) Ђѕротокол мною прочитано, з моњх сл≥в записано правильної ( ) п≥дпис пр≥звище та ≥н≥ц≥али ќпитуванн¤ пров≥в ≥ протокол опитуванн¤ склав ( ) п≥дпис пр≥звище та ≥н≥ц≥али
ƒодаток 5 –екомендований
ѕќя—Ќё¬јЋ№Ќј «јѕ»— ј
Ѕуд≥вельно-техн≥чн≥й ком≥с≥њ, ¤ка проводить розсл≥дуванн¤ авар≥њ, що сталас¤_______________________________________________________________________ (дата, час) на______________________________________________________________________ (найменуванн¤ п≥дприЇмства, буд≥вл≥, споруди) в≥д _____________________________________________________________________ (пр≥звище, ≥м¤, по батьков≥, посада ≥ м≥сце роботи особи, що даЇ по¤сненн¤) ќсв≥та _________________________________________________ —таж роботи: ___________________________________________ на цьому п≥дприЇмств≥ ____________________________________________________ на ц≥й посад≥___________________________________________ ƒомашн¤ адреса _______________________________________
ѕо¤сненн¤
(” в≥льн≥й форм≥ даЇтьс¤ по¤сненн¤ з в≥домих факт≥в, що пов'¤зан≥ з авар≥Їю, висловлюЇтьс¤ думка про њњ обставини ≥ причини, вказуЇтьс¤ на д≥њ або безд≥¤льн≥сть посадових ос≥б, висловлюютьс¤ пропозиц≥њ щодо запоб≥ганн¤ аналог≥чним авар≥¤м у подальшому).
ѕ≥дпис ≥ дата поданн¤ по¤сненн¤
ƒодаток 6 (ќбов'¤зковий)
ј “ розсл≥дуванн¤ причин авар≥њ категор≥њ, що сталас¤ Ђ ї 199_ року о годин≥ хвилин на__________________________________________ (повне найменуванн¤ п≥дприЇмства, буд≥вл≥, споруди, власник п≥дприЇмства, найменуванн¤ органу, до сфери управл≥нн¤ ¤кого належить п≥дприЇмство) Ђ__ ї___________________ 19р. _______________________________ (дата складенн¤ акту) (м≥сце складенн¤ акту)
Ѕуд≥вельно-техн≥чна ком≥с≥¤, призначена наказом в≥д_______________________ є __________________________________________________________________ (найменуванн¤ органу, що призначив ком≥с≥ю) у склад≥ голови_______________________________________________________ (пр≥звище, ≥м¤, по батьков≥, посада ¤ку займаЇ, м≥сце роботи) ≥ член≥в ком≥с≥њ:_______________________________________________________ (пр≥звище, ≥м¤, по батьков≥, посада ¤ку займаЇ, м≥сце роботи) за участю запрошених спец≥ал≥ст≥в______________________________________ (найменуванн¤ основних орган≥зац≥й ≥з зазначенн¤м пр≥звищ, ≥н≥ц≥ал≥в ≥ посад, ¤к≥ займають представники цих орган≥зац≥й) провела з Ђ___ ї_______________ 19___ р. по Ђ____ ї______________ 19___ р. розсл≥дуванн¤ причин авар≥њ ≥ в результат≥ його було встановлено таке.
1. ћасштаб авари ƒокладний опис авар≥њ ≥з зазначенн¤м обс¤гу обвалених та пошкоджених конструкц≥й, устаткуванн¤, ≥нженерних мереж та систем життЇзабезпеченн¤, насл≥дк≥в (повне або часткове припиненн¤ буд≥вництва чи експлуатац≥њ об'Їкта; к≥льк≥сть потерп≥лих; на¤вн≥сть загрози дл¤ персоналу, населенн¤, навколишнього середовища тощо) та ≥нших в≥домостей, ¤к≥ характеризують в ц≥лому масштаб авар≥њ_________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ 2.’арактеристика об'Їкта, де сталас¤ авар≥¤ 2.1.ќсновн≥ техн≥чн≥ характеристики буд≥вл≥, споруди, њх розм≥ри, застосован≥ несуч≥ та огороджувальн≥ конструкц≥њ .____________________________________________ (розпари буд≥вл≥ у план≥, к≥льк≥сть прогон≥в та поверх≥в, крок, колон, опис конструкц≥й тощо) 2.2.¬≥домост≥ про орган≥зац≥њ_______________________________________________ (найменуванн¤, номер ≥ дата видач≥ л≥ценз≥њ, ким видана л≥ценз≥¤) ≤ особи_________________________________________________________________ (пр≥звище та ≥н≥ц≥али, посада, в≥домост≥ про спец≥альну осв≥ту) ¤к≥ виконували: а) ≥нженерн≥ вишукуванн¤ та ≥нш≥ допроектн≥ роботи; б) проектуванн¤ (прив'¤зку типового проекту, повторне застосуванн¤ ≥ндив≥дуального проекту); в) експертизу проектноњ документац≥њ; г) погодженн¤ ≥ затвердженн¤ проекту, видачу дозволу на буд≥вництво; д) постачанн¤ буд≥вельних матер≥ал≥в, вироб≥в та конструкц≥й, включаючи в≥домост≥ про сертиф≥кац≥ю ц≥Їњ продукц≥њ; е) буд≥вельно-монтажн≥ роботи; ж) пусконалагоджувальн≥ роботи; з) приймальн≥ випробуванн¤; ≥) авторський нагл¤д за буд≥вництвом; к) техн≥чну експлуатац≥ю. 2.3. ƒати початку буд≥вництва ≥ основних етап≥в зведенн¤ буд≥вл≥ чи споруди, дата вводу в експлуатац≥ю; дати кап≥тальних ремонт≥в___________________________________ 2.4. ќсновн≥ дефекти та пошкодженн¤, ¤к≥ ви¤влен≥ при прийманн≥ в експлуатац≥ю ≥ в процес≥ њњ проведенн¤, в≥домост≥ про обстеженн¤, ¤к≥ проводилис¤___________________ _______________________________________________________________________ (¤кою орган≥зац≥Їю, номер ≥ дата видач≥ њй л≥ценз≥њ) та њх результати_________________________________________________________ 3.ќбставини, за ¤ких сталас¤ авар≥¤ јтмосферн≥ умови (температура пов≥тр¤, швидк≥сть в≥тру, висота сн≥гового покриву та ≥н.) Ќавантаженн¤ та д≥њ (корисн≥, кранов≥ та ≥н.), включаючи ≥ т≥, що не передбачен≥ проектом –ежим робота технолог≥чного устаткуванн¤, пом≥чен≥ в≥дхиленн¤ в≥д нормального режиму роботи; операц≥њ, ¤к≥ виконувалис¤ безпосередньо перед авар≥Їю (в тому числ≥ вибухи, забиванн¤ паль, п≥дв≥шуванн¤ вантаж≥в до ≥снуючих конструкц≥й, зварюванн¤ конструкц≥й, розпушуванн¤ грунту та ≥н.)__________________________________________ «аф≥ксован≥ ознаки передавар≥йного стану ≥ вжит≥ орган≥зац≥Їю, ¤ка будуЇ чи експлуатуЇ, заходи щодо запоб≥ганн¤ авар≥њ________________________________________ ≤нш≥ обставини, ¤к≥ могли б спри¤ти початку авар≥њ чи њњ розвитку, включаючи д≥њ або безд≥¤льн≥сть персоналу_____________________________________________________ 4.«≥бран≥ св≥дченн¤ та по¤сненн¤ ороткий зм≥ст по¤снень очевидц≥в авар≥њ________________________________ ороткий виклад по¤снень посадових ос≥б, в≥дпов≥дальних за проектуванн¤, буд≥вництво та експлуатац≥њ об'Їкта, де сталас¤ авар≥¤_______________________________ 5.ќц≥нка ¤кост≥ роб≥т ≥ д≥њ посадових ос≥б ќц≥нка ¤кост≥ проектних р≥шень, виконаних буд≥вельно-монтажних роб≥т, застосованих буд≥вельних матер≥ал≥в, вироб≥в та конструкц≥й, використаного ≥нженерного устаткуванн¤__________________________________________________________________ ќпис ≥ оц≥нка рол≥ ви¤влених в≥дхилень в≥д проекту ≥ порушенн¤ обов'¤зкових вимог нормативно-техн≥чних документ≥в, правил техн≥чноњ експлуатац≥њ буд≥вель та споруд, п≥дйомно- транспортного устаткуванн¤, систем спов≥щенн¤ та сигнал≥зац≥њ тощо_________________________________________________________________________ ќц≥нка ¤кост≥, повноти ≥ своЇчасност≥ веденн¤ виконавчоњ документац≥њ п≥д час буд≥вництва та експлуатац≥њ об'Їкта ______________________________________________ ќц≥нка результат≥в контрольних випробувань матер≥ал≥в та конструкц≥й, а також ≥нших додаткових досл≥джень, виконаних за дорученн¤м ком≥с≥њ______________________ ќц≥нка д≥й роб≥тник≥в техн≥чного ≥ авторського нагл¤ду (≥з зазначенн¤м пр≥звищ та посад), служб сертиф≥кац≥њ ≥ л≥цензуванн¤, орган≥зац≥й, ¤к≥ зд≥йснювали контроль за ¤к≥стю буд≥вельно-монтажних роб≥т ≥ застосованих конструкц≥й, вироб≥в та матер≥ал≥в, орган≥зац≥й, що зд≥йснювали контроль ≥ нагл¤д п≥д час експлуатац≥њ____________________ ќц≥нка терм≥нових заход≥в, вжитих дл¤ локал≥зац≥њ авар≥њ, вр¤туванн¤ людей, ¤кнайшвидшого в≥дновленн¤ роботи (включаючи њх своЇчасн≥сть, а також вплив на можлив≥сть проведенн¤ розсл≥дуванн¤)____________________________________________
Ќа п≥дстав≥ анал≥зу ≥снуючих даних, ≥з урахуванн¤м думок експерт≥в ≥ по¤снень посадових ос≥б ком≥с≥¤ прийшла до такого висновку:
1. ¬казуЇтьс¤ встановлена причина, ¤ка викликала авар≥ю буд≥вл≥, споруди, њх частин чи конструктивних елемент≥в (бажано, в≥дпов≥дно до класиф≥кац≥њ за рекомендованим додатком 7), а також причини, що спри¤ли виникненню ≥ розвитку авар≥њ. 2. ¬казуЇтьс¤, в зв'¤зку з ¤кими саме порушенн¤ми проектно-конструкторськоњ документац≥њ, вимог норм та стандарт≥в, вказ≥вками посадових ≥нструкц≥й та ≥нших документ≥в виникла основна причина ≥ т≥, що спри¤ли авар≥њ. 3. ¬казуютьс¤ посадов≥ особи, причетн≥ до безпосередн≥х причин авар≥њ. 4. ƒаютьс¤ рекомендац≥њ щодо л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в авар≥њ, включаючи необх≥дн≥ заходи щодо п≥дсиленн¤ конструкц≥й т≥Їњ частини буд≥вл≥ чи споруди, ¤ка збереглас¤, заходи щодо найшвидшого поновленн¤ буд≥вництва або експлуатац≥њ, необх≥дн≥ заходи щодо орган≥зац≥њ спостереженн¤ за конструкц≥¤ми, проведенн¤ њх ремонт≥в або зм≥ни режиму експлуатац≥њ, а також, при можливост≥, по попередженню под≥бних авар≥й. 5. ¬ раз≥ необх≥дност≥ даютьс¤ рекомендац≥њ щодо орган≥зац≥њ обстежень аналог≥чних об'Їкт≥в (тих, ¤к≥ будуютьс¤ чи знаход¤тьс¤ в експлуатац≥њ) з метою попередженн¤ авар≥й та обвалень.
√олова ком≥с≥њ (п≥дпис) „лени ком≥с≥њ (п≥дписи)
ƒодаток 7 (–екомендований)
Ћј—»‘≤ ј÷≤я ѕ–»„»Ќ ј¬ј–≤ѓ
1. “ехн≥чн≥ помилки ≥ брак у робот≥, допущен≥ при вишукуванн¤х, проектуванн≥, виготовленн≥ буд≥вельних матер≥ал≥в та конструкц≥й, виконанн≥ буд≥вельно-монтажних ≥ пусконалагоджувальних роб≥т, експлуатац≥њ та ремонтах (неправильна оц≥нка умов роботи конструкц≥й та основ;недостатн¤ м≥цн≥сть, жорстк≥сть або ст≥йк≥сть конструкц≥й та основ;неправильне урахуванн¤ д≥ючих навантажень; неправильний виб≥р матер≥ал≥в; недостатн≥ заходи щодо захисту конструкц≥й в≥д д≥њ агресивного середовища; неправильний виб≥р заход≥в щодо захисту в≥д ос≥данн¤ основ, здиманн¤ грунт≥в, замочуванн¤ лесовидних просадних грунт≥в тощо; в≥дхиленн¤ в≥д проекту п≥д час буд≥вельно-монтажних роб≥т; зм≥на розрахунковоњ схеми конструкц≥њ п≥д час монтажу; не передбачене проектом провадженн¤ роб≥т; використанн¤ недобро¤к≥сних буд≥вельних матер≥ал≥в, вироб≥в та конструкц≥й; грубе порушенн¤ технолог≥њ провадженн¤ роб≥т; в≥дсутн≥сть необх≥дного нагл¤ду та догл¤ду за конструкц≥¤ми; перевантаженн¤ конструкц≥й, установленн¤ та п≥дв≥шуванн¤ р≥зного додаткового устаткуванн¤). 2. ќрган≥зац≥йн≥ помилки, ¤к≥ спри¤ли виникненню причин, що викликали авар≥ю (в≥дсутн≥сть в≥дпов≥дальних ос≥б на кожному етап≥ проектуванн¤, буд≥вництва, експлуатац≥њ; неч≥тк≥сть та суперечност≥ в посадових ≥нструкц≥¤х; порушенн¤ п≥д час передач≥ та збер≥ганн¤ ≥нформац≥њ, включаючи њњ неповноту, в≥дсутн≥сть збер≥ганн¤ ≥ недоступн≥сть дл¤ за≥нтересованих посадових ос≥б; завантаженн¤ персоналу непроф≥льними дорученн¤ми кер≥вництва). 3. Ќедостатн¤ квал≥ф≥кац≥¤ виконавц≥в, в≥дсутн≥сть у них необх≥дноњ спец≥альноњ осв≥ти, погана орган≥зац≥¤ њх навчанн¤ ≥ переп≥дготовки. 4. Ќасл≥дки техногенних та природних катастроф, ¤к≥ не п≥дл¤гають обов'¤зковому обл≥ку в≥дпов≥дно до д≥ючих норм (землетрус≥в з ≥нтенсивн≥стю вищою н≥ж передбачено нормами, повеней, пожеж, вибух≥в, нањзд≥в транспортних засоб≥в тощо). 5. Ќедостатн≥ знанн¤ про природу ≥ нов≥ техн≥чн≥ та технолог≥чн≥ процеси, ви¤вленн¤ ¤вищ, ¤к≥ ран≥ше не спостер≥галис¤. 6. ≤нш≥ причини (вказуЇтьс¤, ¤к≥ саме) або поЇднанн¤ причин (кр≥м вказ≥вки на них навод¤тьс¤ ≥ м≥ркуванн¤ про њх взаЇмний вплив або його в≥дсутн≥сть).
ƒодаток 8 (ќбов'¤зковий) ∆”–ЌјЋ
обл≥ку випадк≥в авар≥й буд≥вель, споруд, њх частин та конструктивних елемент≥в
|
ќтправить сообщение дл¤:
konstantin33379@mail.ru с вопросами
и замечани¤ми об этом веб-узле.
|