ѕрезидент ”крањни
”каз ѕрезидента в≥д 09.03.1998 є 182/98
ѕро затвердженн¤ ѕоложенн¤ про ом≥тет по нагл¤ду за охороною прац≥ ”крањни
≤з зм≥нами ≥ доповненн¤ми, внесеними
”казом ѕрезидента ”крањни
в≥д 15 вересн¤ 1998 року N 1019/98
1. «атвердити ѕоложенн¤ про ом≥тет по нагл¤ду
за охороною прац≥ ”крањни (додаЇтьс¤).
2. ”становити, що ом≥тет по нагл¤ду за
охороною прац≥ ”крањни Ї правонаступником ƒержавного ком≥тету ”крањни по нагл¤ду
за охороною прац≥.
3. аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни у м≥с¤чний строк
привести своњ р≥шенн¤ у в≥дпов≥дн≥сть з цим ”казом.
ѕрезидент ”крањни |
Ћ. ”„ћј
|
м. ињв
9 березн¤ 1998
року
N 182/98
|
|
|
«ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ
”казом ѕрезидента ”крањни
в≥д 9 березн¤ 1998 року N 182/98 |
ѕќЋќ∆≈ЌЌя
про ом≥тет по нагл¤ду за охороною прац≥ ”крањни
1. ом≥тет по нагл¤ду за охороною прац≥
”крањни (дал≥ - ƒержнагл¤дохоронпрац≥) Ї центральним органом виконавчоњ влади,
п≥дпор¤дкованим ћ≥н≥стерству прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни.
ƒержнагл¤дохоронпрац≥ безпосередньо реал≥зуЇ державну пол≥тику в сфер≥ охорони
прац≥, зд≥йснюЇ державний нагл¤д за додержанн¤м вимог законодавчих та ≥нших
нормативно-правових акт≥в з охорони прац≥, державний г≥рничий нагл¤д,
проф≥лактику травматизму виробничого ≥ невиробничого характеру.
2. ƒержнагл¤дохоронпрац≥ у своњй д≥¤льност≥
керуЇтьс¤ онституц≥Їю ”крањни, законами ”крањни, указами та розпор¤дженн¤ми
ѕрезидента ”крањни, актами аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, ћ≥н≥стерства прац≥ та
соц≥альноњ пол≥тики ”крањни та цим ѕоложенн¤м. ” межах своњх повноважень
орган≥зовуЇ виконанн¤ акт≥в законодавства, зд≥йснюЇ систематичний контроль за њх
реал≥зац≥Їю.
ƒержнагл¤дохоронпрац≥ узагальнюЇ практику
застосуванн¤ законодавства з питань, що належать до його компетенц≥њ, розробл¤Ї
пропозиц≥њ щодо вдосконаленн¤ законодавства та у встановленому пор¤дку вносить
њх на розгл¤д ѕрезидентов≥ ”крањни, аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, ћ≥н≥стерству
прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни.
3. ќсновними завданн¤ми ƒержнагл¤дохоронпрац≥
Ї:
комплексне управл≥нн¤ охороною прац≥;
державний нагл¤д за додержанн¤м вимог
законодавчих та ≥нших нормативно-правових акт≥в щодо безпеки, г≥г≥Їни прац≥ та
виробничого середовища, а також за проведенн¤м роб≥т, пов'¤заних з геолог≥чним
вивченн¤м надр, њх охороною ≥ використанн¤м, переробкою м≥неральноњ сировини;
координац≥¤ роб≥т з проф≥лактики травматизму
невиробничого характеру;
проведенн¤ експертизи проектноњ документац≥њ
та видача дозвол≥в на введенн¤ в експлуатац≥ю нових ≥ реконструйованих
п≥дприЇмств, об'Їкт≥в ≥ засоб≥в виробництва;
координац≥¤ науково-досл≥дних роб≥т з питань
охорони прац≥ та п≥двищенн¤ ефективност≥ державного нагл¤ду за охороною прац≥,
контроль за њх виконанн¤м, державне замовленн¤ наукових досл≥джень з цих питань;
встановленн¤ та розвиток м≥жнародних зв'¤зк≥в
з питань нагл¤ду за охороною прац≥.
4. ƒержнагл¤дохоронпрац≥ в≥дпов≥дно до
покладених на нього завдань:
1) бере участь у формуванн≥ державноњ пол≥тики
з охорони прац≥ та проф≥лактики травматизму виробничого ≥ невиробничого
характеру, охорони надр, розробл¤Ї механ≥зм њњ реал≥зац≥њ;
2) бере участь у формуванн≥ державного фонду
надр;
3) розробл¤Ї за участю м≥н≥стерств, ≥нших
центральних орган≥в виконавчоњ влади ≥ профсп≥лок нац≥ональну програму
пол≥пшенн¤ стану безпеки, г≥г≥Їни прац≥ та виробничого середовища, орган≥зовуЇ
њњ виконанн¤, забезпечуЇ систематичне ≥нформуванн¤ населенн¤ про х≥д реал≥зац≥њ
передбачених ц≥Їю програмою заход≥в, погоджуЇ ≥ контролюЇ виконанн¤ галузевих ≥
рег≥ональних програм, а також комплексних заход≥в п≥дприЇмств з цих питань;
4) зд≥йснюЇ управл≥нн¤ державним фондом
охорони прац≥ та контроль за надходженн¤м ≥ витрачанн¤м за призначенн¤м кошт≥в
фонд≥в охорони прац≥, даЇ роз'¤сненн¤ з питань формуванн¤, обл≥ку та
використанн¤ кошт≥в цих фонд≥в;
5) координуЇ роботу м≥н≥стерств, ≥нших
центральних ≥ м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади, орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ та об'Їднань п≥дприЇмств з питань безпеки, г≥г≥Їни прац≥ та
виробничого середовища, травматизму невиробничого характеру;
6) зд≥йснюЇ за вказ≥вками ƒержавного ком≥тету
”крањни по стандартизац≥њ, метролог≥њ та сертиф≥кац≥њ орган≥зац≥йну роботу з
сертиф≥кац≥њ засоб≥в ≥ндив≥дуального захисту працюючих, проводить сертиф≥кац≥ю
персоналу неруйн≥вного контролю ≥ д≥агностики обладнанн¤;
7) погоджуЇ програми ћ≥н≥стерства осв≥ти
”крањни щодо п≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ спец≥ал≥ст≥в з охорони прац≥
з урахуванн¤м особливостей виробництва у р≥зних галуз¤х народного господарства;
8) орган≥зовуЇ та зд≥йснюЇ державний нагл¤д
за:
а) додержанн¤м у процес≥ трудовоњ д≥¤льност≥
вимог законодавства, м≥жгалузевих, галузевих та ≥нших нормативних акт≥в з
охорони прац≥;
б) в≥дпов≥дн≥стю вимогам нормативних акт≥в з
охорони прац≥ д≥ючих технолог≥й, технолог≥чних процес≥в, машин, механ≥зм≥в,
устаткуванн¤, транспортних та ≥нших засоб≥в виробництва, у тому числ≥ придбаних
за кордоном;
в) своЇчасним забезпеченн¤м прац≥вник≥в
спецод¤гом та ≥ншими засобами ≥ндив≥дуального захисту в≥дпов≥дно до нормативних
акт≥в;
г) проектуванн¤м, виготовленн¤м, монтажем,
ремонтом, реконструкц≥Їю, налагодженн¤м ≥ експлуатац≥Їю машин, механ≥зм≥в,
устаткуванн¤, транспортних та ≥нших засоб≥в виробництва зг≥дно з вимогами
нормативних акт≥в про охорону прац≥;
д) в≥дпов≥дн≥стю правилам ≥ нормам з охорони
прац≥ об'Їкт≥в виробничого, соц≥ально-культурного та побутового призначенн¤, а
також тих, що будуютьс¤ ≥ реконструюютьс¤;
е) виготовленн¤м, транспортуванн¤м,
збер≥ганн¤м, використанн¤м та обл≥ком вибухових матер≥ал≥в ≥ вироб≥в на њх
основ≥;
Ї) повнотою вивченн¤ родовищ корисних копалин
≥ умов њх розробки, умов буд≥вництва та експлуатац≥њ п≥дземних споруд,
захороненн¤ шк≥дливих речовин, в≥дход≥в виробництва, а також своЇчасн≥стю та
правильн≥стю введенн¤ в експлуатац≥ю розв≥даних родовищ корисних копалин;
ж) додержанн¤м вимог щодо охорони надр п≥д час
веденн¤ роб≥т з њх вивченн¤, встановленн¤ кондиц≥й на м≥неральну сировину,
розробки родовищ твердих, р≥дких ≥ газопод≥бних корисних копалин ≥ використанн¤
надр дл¤ ц≥лей, не пов'¤заних з видобуванн¤м корисних копалин;
з) забезпеченн¤м рац≥онального використанн¤
м≥неральних ресурс≥в п≥д час њх переробки, найб≥льш повним ≥ комплексним
вилученн¤м на¤вних корисних компонент≥в;
и) проведенн¤м комплексу маркшейдерських ≥
геолог≥чних роб≥т;
≥) роботою служб в≥домчого контролю за станом
охорони прац≥ на п≥дприЇмствах, служб охорони прац≥ та ≥нших структурних
п≥дрозд≥л≥в п≥дприЇмств по створенню безпечних ≥ нешк≥дливих умов прац≥;
њ) готовн≥стю воЇн≥зованих та ≥нших
профес≥йних авар≥йно-р¤тувальних формувань, авар≥йно-диспетчерських служб до
локал≥зац≥њ та л≥кв≥дац≥њ авар≥й.
ƒержнагл¤дохоронпрац≥ зд≥йснюЇ в межах своЇњ
компетенц≥њ державний нагл¤д за додержанн¤м законодавства з охорони прац≥ на
п≥дприЇмствах, в установах ≥ орган≥зац≥¤х ус≥х форм власност≥, а також за
виробничою д≥¤льн≥стю окремих п≥дприЇмц≥в.
ѕор¤док зд≥йсненн¤ державного нагл¤ду та
перел≥к об'Їкт≥в, що контролюютьс¤ ћ≥н≥стерством оборони ”крањни, ћ≥н≥стерством
внутр≥шн≥х справ ”крањни, ƒержавним ком≥тетом у справах охорони державного
кордону ”крањни, √оловним управл≥нн¤м Ќац≥ональноњ гвард≥њ ”крањни, —лужбою
безпеки ”крањни та ≥ншими в≥йськовими формуванн¤ми, де працюють за трудовими
договорами, визначаютьс¤ угодами м≥ж ƒержнагл¤дохоронпрац≥ ≥ зазначеними
м≥н≥стерствами та ≥ншими центральними органами виконавчоњ влади;
9) проводить:
а) експертизу проект≥в буд≥вництва
(реконструкц≥њ, техн≥чного переоснащенн¤) п≥дприЇмств ≥ виробничих об'Їкт≥в,
наукових розробок з питань нових технолог≥й, засоб≥в виробництва, засоб≥в
колективного та ≥ндив≥дуального захисту працюючих на њх в≥дпов≥дн≥сть
нормативним актам про охорону прац≥ та бере участь у прийн¤тт≥ в експлуатац≥ю
виробничих об'Їкт≥в та об'Їкт≥в соц≥ально-культурного призначенн¤;
б) перев≥рку на¤вност≥ та виконанн¤ проект≥в
веденн¤ роб≥т з геолог≥чного вивченн¤ надр, розробки родовищ корисних копалин ≥
буд≥вництва п≥дземних споруд, заход≥в щодо запоб≥ганн¤ та усуненн¤ шк≥дливого
впливу г≥рничих роб≥т на будинки ≥ споруди, а також установленого пор¤дку
обл≥ку, стану ≥ руху запас≥в корисних копалин, перероблюваноњ сировини та њх
втрат;
в) техн≥чний огл¤д, випробуванн¤ та реЇстрац≥ю
об'Їкт≥в, щодо ¤ких це передбачено нормативними актами про охорону прац≥;
г) державну реЇстрац≥ю та обл≥к
великовантажних автомоб≥л≥в та ≥нших технолог≥чних транспортних засоб≥в, що не
п≥дл¤гають експлуатац≥њ у вулично-дорожн≥й мереж≥ загального користуванн¤;
10) видаЇ дозволи на:
а) введенн¤ в експлуатац≥ю нових ≥
реконструйованих об'Їкт≥в виробничого та соц≥ально-культурного призначенн¤;
б) початок роботи п≥дприЇмств, установ ≥
орган≥зац≥й ус≥х форм власност≥ та вид≥в д≥¤льност≥;
в) розробленн¤ нових технолог≥й, виготовленн¤,
застосуванн¤ нових машин, механ≥зм≥в, устаткуванн¤, транспортних та ≥нших
засоб≥в виробництва, в тому числ≥ придбаних за кордоном, в≥дпов≥дно до вимог
нормативних акт≥в;
г) виготовленн¤, випробуванн¤, монтаж, ремонт,
реконструкц≥ю, налагодженн¤ та експлуатац≥ю парових ≥ водогр≥йних котл≥в ≥
посудин, що працюють п≥д тиском, трубопровод≥в дл¤ пари ≥ гар¤чоњ води,
п≥дйомних споруд, устаткуванн¤ та технолог≥чних об'Їкт≥в газового комплексу;
д) навчанн¤ прац≥вник≥в з питань охорони
прац≥, п≥дготовку та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ посадових ос≥б ≥ спец≥ал≥ст≥в з
охорони прац≥ у закладах осв≥ти;
е) г≥рнич≥ в≥дводи на вс≥ види користуванн¤
надрами (кр≥м видобуванн¤ корисних копалин м≥сцевого значенн¤);
Ї) придбанн¤ вибухових матер≥ал≥в
п≥дприЇмствами та орган≥зац≥¤ми, проведенн¤ п≥дривних роб≥т ≥ виготовленн¤
непромислових вибухових речовин на м≥сц¤х роб≥т;
11) опрацьовуЇ та затверджуЇ нов≥, перегл¤даЇ,
скасовуЇ чинн≥ м≥жгалузев≥ ≥ галузев≥ нормативн≥ акти з охорони прац≥, а також
акти з ≥нших питань в≥дпов≥дно до своњх повноважень;
12) погоджуЇ:
а) стандарти, техн≥чн≥ умови та ≥нш≥
нормативн≥ документи на засоби виробництва ≥ технолог≥чн≥ процеси, що м≥ст¤ть
вимоги щодо охорони прац≥;
б) галузев≥ нормативн≥ акти щодо роб≥т по
вивченню, використанню та охорон≥ надр, переробц≥ м≥неральноњ сировини та
затверджуЇ њх, ¤кщо вони нос¤ть м≥жгалузевий характер;
в) норми в≥дбору ≥ втрат корисних копалин на
п≥дприЇмствах, що займаютьс¤ видобуванн¤м твердих, р≥дких та газопод≥бних
корисних копалин ≥ г≥дром≥неральних ресурс≥в;
г) питанн¤ забудови родовищ корисних копалин ≥
списанн¤ њх запас≥в з балансу п≥дприЇмств (кр≥м корисних копалин м≥сцевого
значенн¤);
13) орган≥зовуЇ разом з ƒержавним ком≥тетом
”крањни по стандартизац≥њ, метролог≥њ та сертиф≥кац≥њ проведенн¤ сертиф≥кац≥њ
машин, механ≥зм≥в, устаткуванн¤, транспортних та ≥нших засоб≥в виробництва,
технолог≥чних процес≥в ≥ роб≥т, стандарти на ¤к≥ м≥ст¤ть вимоги щодо
забезпеченн¤ безпеки прац≥, житт¤ ≥ здоров'¤ людей;
14) проводить орган≥зац≥йно-методичну роботу з
проф≥лактики травматизму невиробничого характеру;
15) зд≥йснюЇ обл≥к ≥ анал≥з авар≥й та нещасних
випадк≥в на виробництв≥, розробл¤Ї на ц≥й основ≥ пропозиц≥њ щодо проф≥лактики
авар≥йност≥ та травматизму на виробництв≥;
16) бере участь у розробленн≥ пропозиц≥й про
вдосконаленн¤ системи обл≥ку, зв≥тност≥ та державноњ статистики з питань, що
належать до його компетенц≥њ;
17) проводить через пресу, телебаченн¤, рад≥о
та ≥нш≥ засоби масовоњ ≥нформац≥њ ≥нформац≥йно-роз'¤снювальну роботу щодо
«акону ”крањни "ѕро охорону
прац≥", ≥нформуЇ про стан авар≥йност≥, травматизму виробничого ≥
невиробничого характеру;
18) орган≥зовуЇ виданн¤ техн≥чноњ,
≥нформац≥йно-дов≥дковоњ та ≥ншоњ л≥тератури з безпеки прац≥, охорони надр,
нагл¤довоњ д≥¤льност≥ та проф≥лактики травматизму виробничого ≥ невиробничого
характеру;
19) розгл¤даЇ пропозиц≥њ та запити громад¤н з
питань, що належать до компетенц≥њ ƒержнагл¤дохоронпрац≥;
20) бере участь у м≥жнародному сп≥вроб≥тництв≥
у сфер≥ охорони прац≥ та використанн¤ надр, у п≥дготовц≥ м≥жнародних договор≥в
”крањни, вивчаЇ, узагальнюЇ ≥ поширюЇ св≥товий досв≥д, орган≥зовуЇ виконанн¤
м≥жнародних договор≥в ”крањни ≥ угод з питань безпеки, г≥г≥Їни прац≥ та
виробничого середовища;
21) зд≥йснюЇ в межах повноважень, визначених
законодавством, функц≥њ з управл≥нн¤ майном п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й,
що перебувають у державн≥й власност≥ ≥ належать до сфери його управл≥нн¤,
зокрема:
приймаЇ у встановленому
пор¤дку р≥шенн¤ про створенн¤, реорган≥зац≥ю, л≥кв≥дац≥ю п≥дприЇмств, установ та
орган≥зац≥й, заснованих на державн≥й власност≥, госпрозрахункових п≥дрозд≥л≥в
дл¤ проведенн¤ д≥агностики устаткуванн¤, експертизи проект≥в, сертиф≥кац≥њ
вироб≥в, реЇстрац≥њ об'Їкт≥в п≥двищеноњ небезпеки, роб≥т ≥ послуг, навчанн¤ та
атестац≥њ спец≥ал≥ст≥в;
(абзац другий п≥дпункту 21 пункту 4 зм≥нено
зг≥дно з
”казом ѕрезидента в≥д 15.09.98 р. N
1019/98)
затверджуЇ статути (положенн¤) п≥дприЇмств,
установ та орган≥зац≥й, що належать до сфери його управл≥нн¤, контролюЇ
додержанн¤ та приймаЇ р≥шенн¤ у раз≥ њх порушенн¤;
укладаЇ ≥ розриваЇ контракти з кер≥вниками
п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й, що належать до сфери його управл≥нн¤;
22) залучаЇ до роботи на громадських засадах
позаштатних державних ≥нспектор≥в по нагл¤ду за охороною прац≥, надаЇ
орган≥зац≥йну та методичну допомогу уповноваженим трудових колектив≥в з питань
охорони прац≥;
23) забезпечуЇ в межах своЇњ компетенц≥њ
реал≥зац≥ю державноњ пол≥тики щодо державноњ таЇмниц≥, пост≥йно контролюЇ стан
охорони державноњ таЇмниц≥ в центральному апарат≥ та на п≥дприЇмствах, в
установах ≥ орган≥зац≥¤х, що належать до сфери його управл≥нн¤;
24) зд≥йснюЇ ≥нш≥ функц≥њ, необх≥дн≥ дл¤
виконанн¤ покладених на нього завдань.
5. ƒержнагл¤дохоронпрац≥ маЇ право:
1) безперешкодно в будь-¤кий час без
попереднього пов≥домленн¤ в≥дв≥дувати п≥дконтрольн≥ п≥дприЇмства, установи та
орган≥зац≥њ дл¤ перев≥рки додержанн¤ законодавства про охорону прац≥ та надр,
одержувати в≥д власника необх≥дн≥ по¤сненн¤, матер≥али та ≥нформац≥ю з цих
питань;
2) залучати за погодженн¤м з кер≥вниками
в≥дпов≥дних центральних ≥ м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади, орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤, п≥дприЇмств (об'Їднань п≥дприЇмств), установ ≥ орган≥зац≥й
спец≥ал≥ст≥в дл¤ розгл¤ду питань, що належать до його компетенц≥њ;
3) надсилати (надавати) кер≥вникам та
посадовим особам п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й, –ади м≥н≥стр≥в јвтономноњ
–еспубл≥ки рим, центральних ≥ м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади, орган≥в
м≥сцевого самовр¤дуванн¤ обов'¤зков≥ дл¤ виконанн¤ розпор¤дженн¤ (приписи) про
усуненн¤ порушень вимог щодо охорони прац≥ та користуванн¤ надрами;
4) зупин¤ти до усуненн¤ порушень вимог щодо
охорони прац≥ експлуатац≥ю п≥дприЇмств, об'Їкт≥в, окремих виробництв, цех≥в ≥
д≥льниць, робочих м≥сць, машин, механ≥зм≥в, устаткуванн¤, транспортних та ≥нших
засоб≥в виробництва, а також роботу, пов'¤зану з використанн¤м надр, ¤кщо ц≥
порушенн¤ створюють загрозу дл¤ житт¤ або здоров'¤ працюючих;
5) накладати штрафи на п≥дприЇмства, установи
≥ орган≥зац≥њ у раз≥ порушенн¤ нормативних акт≥в про охорону прац≥, невиконанн¤
розпор¤джень посадових ос≥б орган≥в державного нагл¤ду за охороною прац≥ щодо
безпеки, г≥г≥Їни прац≥ та виробничого середовища;
6) прит¤гати до адм≥н≥стративноњ
в≥дпов≥дальност≥ прац≥вник≥в, винних у порушенн≥ законодавчих та ≥нших
нормативно-правових акт≥в про охорону прац≥, надр ≥ веденн¤ п≥дривних роб≥т;
7) надсилати (подавати) власникам, кер≥вникам
п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й поданн¤ про нев≥дпов≥дн≥сть окремих посадових
ос≥б займан≥й посад≥ дл¤ вжитт¤ в≥дпов≥дних заход≥в ≥ передавати у раз≥ потреби
матер≥али щодо них органам прокуратури дл¤ прит¤гненн¤ до крим≥нальноњ
в≥дпов≥дальност≥;
8) брати участь у перев≥рц≥ посадових ос≥б
щодо њх знань з охорони прац≥ до початку виконанн¤ ними своњх обов'¤зк≥в, а
також робити це один раз на три роки;
9) контролювати додержанн¤ встановленого
пор¤дку допуску прац≥вник≥в до роботи, њх ≥нструктуванн¤, навчанн¤ та перев≥рки
знань з питань охорони прац≥; усувати в≥д виконанн¤ небезпечних ≥ спец≥альних
роб≥т ос≥б, ¤к≥ не мають права њх виконувати;
10) заслуховувати зв≥ти посадових ос≥б
центральних ≥ м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади, орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤, а також п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й з питань охорони
прац≥ та використанн¤ надр;
11) припин¤ти випуск машин, механ≥зм≥в,
устаткуванн¤, транспортних та ≥нших засоб≥в виробництва або вилучати дозволи на
њх виготовленн¤ та на застосуванн¤ д≥ючих технолог≥й, технолог≥чних процес≥в ≥
веденн¤ п≥дривних роб≥т у раз≥ нев≥дпов≥дност≥ њх вимогам нормативних акт≥в про
охорону прац≥;
12) проводити у встановленому пор¤дку техн≥чне
розсл≥дуванн¤ обставин ≥ причин авар≥й, випадк≥в виробничого травматизму,
розкраданн¤ та втрат промислових вибухових матер≥ал≥в, приймати за результатами
розсл≥дуванн¤ обов'¤зков≥ дл¤ виконанн¤ р≥шенн¤ з питань, в≥днесених до
компетенц≥њ ƒержнагл¤дохоронпрац≥;
13) призначати проведенн¤ центральними
органами виконавчоњ влади, п≥дприЇмствами, установами ≥ орган≥зац≥¤ми
контрольних випробувань устаткуванн¤ та матер≥ал≥в, контрольних анал≥з≥в
виробничого середовища, техн≥чного огл¤ду устаткуванн¤, незалежноњ експертизи
проектно-конструкторськоњ документац≥њ на в≥дпов≥дн≥сть вимогам чинних
нормативних акт≥в про охорону прац≥;
14) одержувати безплатно в≥д центральних ≥
м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади, орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та
п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й ≥нформац≥ю, необх≥дну дл¤ виконанн¤
покладених на нього завдань;
15) скликати у встановленому пор¤дку
конференц≥њ, сем≥нари ≥ наради з питань охорони прац≥ та використанн¤ надр.
6. ƒержнагл¤дохоронпрац≥ в межах своЇњ
компетенц≥њ маЇ право представл¤ти ≥нтереси ћ≥н≥стерства прац≥ та соц≥альноњ
пол≥тики ”крањни в м≥жнародних орган≥зац≥¤х.
7. ƒержнагл¤дохоронпрац≥ у процес≥ виконанн¤
покладених на нього завдань взаЇмод≥Ї з ≥ншими центральними та м≥сцевими
органами виконавчоњ влади, –адою м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, органами
м≥сцевого самовр¤дуванн¤, а також з в≥дпов≥дними органами ≥нших держав.
8. ƒержнагл¤дохоронпрац≥ в межах своњх
повноважень та на виконанн¤ акт≥в законодавства видаЇ накази, орган≥зовуЇ ≥
контролюЇ њх виконанн¤.
Ќормативно-правов≥ акти ƒержнагл¤дохоронпрац≥
п≥дл¤гають державн≥й реЇстрац≥њ у встановленому законодавством пор¤дку.
–≥шенн¤ ƒержнагл¤дохоронпрац≥, прийн¤т≥ в
межах його повноважень, Ї обов'¤зковими дл¤ виконанн¤ центральними та м≥сцевими
органами виконавчоњ влади, органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤, п≥дприЇмствами,
установами ≥ орган≥зац≥¤ми вс≥х форм власност≥ та громад¤нами.
ƒержнагл¤дохоронпрац≥ у раз≥ потреби видаЇ
разом з ≥ншими центральними та м≥сцевими органами виконавчоњ влади, органами
м≥сцевого самовр¤дуванн¤ сп≥льн≥ акти.
9. ƒержнагл¤дохоронпрац≥ очолюЇ √олова, ¤кий
за посадою Ї заступником ћ≥н≥стра прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни ≥ ¤кого
призначаЇ на посаду та зв≥льн¤Ї з посади в установленому пор¤дку ѕрезидент
”крањни.
√олова ƒержнагл¤дохоронпрац≥ маЇ заступник≥в,
¤к≥ призначаютьс¤ на посаду та зв≥льн¤ютьс¤ з посади в≥дпов≥дно до
законодавства. –озпод≥л обов'¤зк≥в м≥ж заступниками зд≥йснюЇ √олова.
√олова ƒержнагл¤дохоронпрац≥ зд≥йснюЇ у
встановленому пор¤дку призначенн¤ на посаду та зв≥льненн¤ з посади кер≥вник≥в
територ≥альних управл≥нь та п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й, що належать до
сфери управл≥нн¤ ƒержнагл¤дохоронпрац≥.
√олова ƒержнагл¤дохоронпрац≥ зд≥йснюЇ
кер≥вництво дорученими йому сферами д≥¤льност≥ та несе в≥дпов≥дальн≥сть перед
ѕрезидентом ”крањни, аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни ≥ ћ≥н≥стром прац≥ та соц≥альноњ
пол≥тики ”крањни за стан справ у цих сферах, визначаЇ ступ≥нь в≥дпов≥дальност≥
своњх заступник≥в та кер≥вник≥в п≥дрозд≥л≥в ƒержнагл¤дохоронпрац≥.
10. ƒл¤ виконанн¤ своњх функц≥й
ƒержнагл¤дохоронпрац≥ створюЇ територ≥альн≥ управл≥нн¤ та державн≥ ≥нспекц≥њ.
ƒержавний нагл¤д за охороною прац≥ зд≥йснюють державн≥ ≥нспектори ≥ посадов≥
особи ƒержнагл¤дохоронпрац≥ та його територ≥альних управл≥нь.
11. ƒл¤ погодженого вир≥шенн¤ питань в межах
своњх повноважень, обговоренн¤ найважлив≥ших напр¤м≥в д≥¤льност≥
ƒержнагл¤дохоронпрац≥ утворюЇтьс¤ колег≥¤ у склад≥ √олови, заступник≥в √олови та
≥нших кер≥вних прац≥вник≥в ƒержнагл¤дохоронпрац≥. ƒо складу колег≥њ можуть
входити кер≥вники ≥нших центральних орган≥в виконавчоњ влади, а також
п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й, що належать до сфери управл≥нн¤
ƒержнагл¤дохоронпрац≥.
„лен≥в колег≥њ затверджуЇ ≥ зв≥льн¤Ї в≥д
обов'¤зк≥в ¬≥це-прем'Їр-м≥н≥стр ”крањни з питань соц≥альноњ пол≥тики, ћ≥н≥стр
прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни.
–≥шенн¤ колег≥њ провод¤тьс¤ в житт¤ наказами
ƒержнагл¤дохоронпрац≥.
12. ƒл¤ визначенн¤ науково-техн≥чних засад
розвитку науки ≥ техн≥ки, спр¤мованих на пол≥пшенн¤ стану безпеки, г≥г≥Їни прац≥
та виробничого середовища, виробленн¤ Їдиноњ пол≥тики державного нагл¤ду за
охороною прац≥ в ƒержнагл¤дохоронпрац≥ може утворюватис¤ науково-техн≥чна рада,
до складу ¤коњ мають входити вчен≥ та висококвал≥ф≥кован≥ фах≥вц≥.
ƒл¤ координац≥њ роб≥т, пов'¤заних з
використанн¤м вибухових матер≥ал≥в у виробництв≥, при ƒержнагл¤дохоронпрац≥
утворюЇтьс¤ м≥жв≥домча рада з вибуховоњ справи.
—клад науково-техн≥чноњ ради ≥ м≥жв≥домчоњ
ради з вибуховоњ справи та положенн¤ про них затверджуЇ √олова
ƒержнагл¤дохоронпрац≥.
¬ ƒержнагл¤дохоронпрац≥ можуть утворюватись й
≥нш≥ дорадч≥ та консультативн≥ органи. —клад цих орган≥в ≥ положенн¤ про них
затверджуЇ √олова ƒержнагл¤дохоронпрац≥.
13. √раничну чисельн≥сть ≥ фонд оплати прац≥
прац≥вник≥в ƒержнагл¤дохоронпрац≥ затверджуЇ аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
—труктуру ≥ штатний розпис
ƒержнагл¤дохоронпрац≥ затверджуЇ ¬≥це-прем'Їр-м≥н≥стр ”крањни з питань
соц≥альноњ пол≥тики, ћ≥н≥стр прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни.
ѕоложенн¤ про структурн≥ п≥дрозд≥ли
ƒержнагл¤дохоронпрац≥ затверджуЇ його √олова.
14. ƒержнагл¤дохоронпрац≥ Ї юридичною особою,
маЇ самост≥йний баланс, рахунки в установах банк≥в, печатку ≥з зображенн¤м
ƒержавного √ерба ”крањни та своњм найменуванн¤м.
√лава јдм≥н≥страц≥њ
ѕрезидента ”крањни |
™. ”ЎЌј–№ќ¬
|
|